|
- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2013/2
Slow web
Világunk szerves része lett az internet, nélküle nem mozdul az ember, folyamatos online kapcsolatban van barátaival, a világgal. Azt is szokták mondani, hogy aki nincs fent Facebook-on, nem is létezik. A slow web mozgalom célja ésszerű keretek között tartani a napi internetes feladatokat, illetve redukálni az online időtöltést. A slow web a nem fast web. Vagyis nem a kontroll nélküli információ áradat, a naponta kéttucatszor ellenőrzött e-mailek, a sorra érkező felszólítások világa: klikkelj, lájkolj, tweetelj, kommentelj, ossz meg… Ezekkel nehéz lépést tartani. A fast web legnagyobb előnye a real-time, hogy egyazon időben teszünk meg különböző dolgokat barátainkkal, ugyanazt a dalt hallgatjuk, ugyanazt a cikket olvassuk el, erre ösztönöznek a cégek, márkák is. Ezzel ellentétben a slow web egyik fontos eleme, hogy akkor történjen meg minden, amikor az embernek arra szüksége van! Vannak hírek, amelyek aktuálisan fontosak lehetnek, hogy azonnal hírré váljanak, de a legtöbb – lássuk be - nem ilyen. A cél az, hogy az internet szolgálja ki a felhasználót, ne pedig a felhasználó legyen az internet foglya, ezt el lehet érni bizonyos sztenderdek felállításával, mint például a limitált napi e-mailolvasás állandó időpontokban. A slow web célja, hogy a felhasználó minél kevesebbet használja az internetet, nem adatbázisokat és teljes webfelületeket lásson, hanem csupán értesítéseket, melyekkel hatékonyabban tudja irányítani mindennapi online életét. Mert a fast web alapvetően az információról szól, míg a slow web magáról a tudásról, a memorizálásról, az emlékezésről.
Az iDoneThis olyan szolgáltatás, mely abban segít felhasználóinak, hogy katalogizálja a feladatokat, melyeket naponta elvégeztek. Naponta, megadott időben küld e-mailt, amire a felhasználó csupán reagál, mit végzett el aznap. Csapatmunkában kiváló segítség lehet az applikáció az együttműködés könnyebb koordinálása végett. Az iDoneThis slow web mozgalom része, hogy a naptár például nem frissít azonnal, hanem a legközelebbi belépéskor találjuk meg az updatelt tennivalókat. Ugyanakkor tény, hogy minél többször használja valaki, annál kevésbé lesz rá szüksége, mert kívülről tudja majd, mi a tennivalója.
Az Instapaper egy nagyon egyszerű felülettel bíró alkalmazás, mely abban segít, hogy egy érdekes honlap, vagy cikk felfedezésekor egy „későbbi olvasásra” könyvjelzővel való ellátásával elmenthetjük őket későbbre, amikor több időt tudunk rá szánni.
A 14 éves Rachel Baier komoly Facebook deaktiválási szerződést kötött édesapjával. Ha Rachel nem használja a Facebookot 5 hónapig, akkor 200 dollárt kap tőle, ha 3 hónapig bírja, 50 dollárt kap csupán. A cél a függőség enyhítésén kívül a pénzkereset, és hogy némi figyelmet szenteljen a tanulásnak is – mindezt az internet használatának csökkentésével kívánja Rachel elérni. Június 26-án derül ki, hogy a bostoni lány mennyit keres ezzel a szerződéssel.
Az UNDRIP tényleg azt a problémát próbálja megoldani, hogy a közösségi oldalakon elhelyezett rengeteg tartalmat ne kelljen újra és újra elolvasni, hanem megszűri őket, és csak egyszer mutatja meg. Összekapcsolja egymással a regisztrált oldalakat, és egy hírfolyamra redukálja őket, így nem kell különböző ismerősök egyazon posztját többször is olvasni. Csak egyszer mutatja meg őket, és maga a felhasználó is szűrheti, elteheti későbbre az elolvasandó cikkeket, vagy megoszthatja a szimpatikus fotókat, kommentelhet – és azon a csatornán jelenik meg, amit kiválasztott.
A slow web alkalmazások tudástárat nyújtanak a felhasználóknak, a Timehop applikáció például egyfajta időkapszula, fotók és bejegyzések összegyűjtésével pontosan el tudja mesélni, felhasználója melyik nap mit csinált. A Timehop összekapcsolja a különböző website-okat, Twitter-oldalakat, közösségi oldalakat és egyesíti azokat, hogy vissza lehessen nézni a múltba, például egy évvel ezelőtt ezen a napon mi történt, milyen volt a hangulat, hol volt a felhasználó, milyen fotót osztott meg – látványos naptár lesz belőle.
|
ÉLELMISZER
Együnk földet
A föld maga, mint szokatlan összetevő az ételekben.
A Ne Quittez Pas elnevezésű tokiói étteremben földet is felszolgálnak. A francia étterem híres színvonalas étkeiről és tengeri halételeiről. A séf, Toshio Tanabe egyszer megnyert egy szakácsversenyt az általa kifejlesztett földszósszal, de most egy teljes menüt kínál éttermében ezzel a szokatlan összetevővel a középpontban 110 dollárért. Ma már földlevest, földöntettel ízesített salátát, földes rizottót, földkocsonyát és földfagylaltot is rendelhet a betérő vendég, egy kis földes mentateával. Állítólag a föld Kanuma városának speciális fekete talajából származik, és ellenőrzik biztonságosságát és tisztaságát.
|
|
DESIGN
Ágy vagy hálózsák?
Szuper multifunkciós ágy.
Stephanie Hornig osztrák termékdesignert a sátrazás, kempingezés ihlette meg új bútorkollekciója tervezésénél. Ez egy olyan kanapé, ami valójában maga az ágy, pontosabban az oldalán végifutó cipzárt kiengedve máris ágyként funkcionál, megkímélve tulajdonosát a megágyazás fáradalmaitól, és a sátorban alvás hangulatát idézi. A tervezőt „az az egyszerűség és függetlenség inspirálta, amit odakinn, a természetben érzünk”.
|
|
KOMMUNIKÁCIÓ
Melltartó naptár
Egy igazi férfimagazin megtanítja a titokra a férfiakat.
A legtöbb férfi nem túl ügyes, ha női melltartók kikapcsolásáról van szó. Az FHM ’Bralendar'-ja fejlődési lehetőséget kínál számukra. A speciális naptárban az évek, hónapok és napok három, egymás alatt található, vízszintesen elhelyezett szexi melltartócsoda kapcsával állíthatók be. Így naponta gyakorolhatják a különböző melltartók kikapcsolásához szükséges technikákat.
|
|
ÉLETSTÍLUS
Szexi férfiak és a Diet Coke
19 éve gerjednek a nők a kólát fogyasztó mesteremberekre.
Mindenki emlékszik arra a reklámra, amikor a srác bejött az irodába és belekortyolt a dobozos kólába, az irodista hölgyek pedig majd’ elaléltak? Na, ezt a sztorit idézi ez az új kisfilm is, ami a Diet Coke 30. születésnapját megünneplendő született. A világ valójában nem változott az elmúlt 19 évben sem, mióta az első kisfilm megszületett: a nők továbbra is majd’ elalélnak az izzadt/vizes/kólás félmeztelen férfitestek látványától. A Diet Coke Kertész című kisfilmje ugyanazzal a zenével, Etta James slágerével, az I Just Want To Make Love To You-val, ugyanazzal a forgatókönyvvel, hasonló női arckifejezésekkel operál, mint a 94-es klasszikus.
|
|
EGÉSZSÉG
Mit is mondott az orvos?
Az alkalmazással később is tudjuk majd, mit mondott pontosan az orvos.
Köztudomású, hogy az orvosoknak rettenetes a kézírásuk, melyet csakis a gyógyszerész képes elolvasni, a páciens tuti nem, de ugyanígy homályban marad az is, ha a testet lerajzolva próbálja elmagyarázni a betegnek, pontosan mi is a baj és esetlegesen milyen műtétre lesz szüksége. A JiffPad olyan iPad applikáció, melynek segítségével az orvos könnyedén, jól átlátható képekkel tudja elmagyarázni a páciensnek ezeket. Számos interaktív prezentációs eszközt találnak meg az alkalmazásban, melyek segítségével a beteg állapotára szabhatók az illusztráció, illetve rögzíthető is az orvos magyarázata. Ez azért hasznos, mert nem felejti el a beteg, pontosan mi is a problémája és pontosan hogyan oldja ezt meg az orvos.
|
|
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.
|
|