A Tiger Beer nemrégiben elindította az Uncaged Heroes kampányát, ami az embereket arra ösztönzi, hogy kövessék álmaikat, szenvedélyüket és tegyenek valami jót a világgal. A kampányban együttműködött többek között RoxXxan rapper, aki utcai stílusú zenével küzd a nemi sztereotípiák ellen; vagy Joel Gibbard az Open Bionics vezérigazgatója, aki úttörő szerepet tölt be a nyílt forráskódú bionikus protézisek fejlesztésében. A kampány fő rendezvénye 2018 szeptemberében, a velencei Benedetto Marcello Zeneiskolában kerül megrendezésre.
népmesés alkalmazás a marokkói gyerekeknek
A hagyományokhoz való kötődést erősíti az applikáció.
A Hajitek Majitek, egy olyan mobiltelefonos alkalmazás, amely arra ösztönzi a marokkói gyerekeket, hogy élvezzék az olvasást és egyben kötődjenek hagyományaikhoz. Az ingyenes alkalmazáson keresztül hagyományos marokkói népmeséket lehet elérni. Mindegyiket úgy írták, hogy a 7-12 éves gyerekek fejlettségi és olvasási készségeinek megfeleljenek, és a gyerekek élvezhessék őket. A Hajitek Majitekben szereplő mesékhez nyolc-tizenöt éves gyerekek készítettek illusztrációkat.
videókampány az emberi jogokért
A világ minden tájáról várják a videókat.
Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának 70. évfordulója előtt az Egyesült Nemzetek együttműködtek a Showbox-szal egy közös videókampányban. A 2017 áprilisában közzétett videóban arra kérik az embereket, hogy rögzítsenek és töltsenek fel magukról videókat, amiben a nyilatkozat egyik cikkelyét olvassák fel. A felhasználóknak 30 cikkely áll rendelkezésre a platform 135 nyelvének bármelyikén való rögzítéséhez. Ezek olyan kommunikációs célzattal készülő videóban kerül felhasználásra, melyben a világ minden tájáról megszólaló emberek szerepelnek.
hangulatjelek a biztonságos együttlét érdekében
A Durex hangulatjelei megkönnyítik a kommunikációt.
Idén januárban a Durex nagyszabású kampányt indított Nigériában a biztonságos szexuális együttlétek elősegítése céljából. A gumióvszereket gyártó márka egy sor olyan hangulatjelet (emoji) készíttetett a Messenger alkalmazásra, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy zavartalanul beszélgessenek a szexről chatelés közben. A bevezetéskor a Durex BBM padlizsán, cseresznye, kukorica, uborka és egy fánk alakú ikont mutatott be, melyek ugyan szexuális tartalomra utalnak, mégis semlegesnek tekinthetőek, így használatuk kevésbé okoz kellemetlen pillanatokat.
ALKALMAZÁS NEM CSAK HALLÁSKÁROSULTAK RÉSZÉRE
Könnyebbé vált a fogyatékkal élőkkel történő kommunikáció.
Madridi kutatók nevéhez kötődik a Blappy nevű kezdeményezés, mely olyan okostelefonos alkalmazás, mely megkönnyíti a látás- és halláskárosultakkal történő kommunikációt. A Bluetooth-kompatibilis alkalmazás magas kontrasztú képeket készít zoom funkcióval és a hangüzeneteket írott szöveggé, a szöveget pedig hanggá tudja átalakítani. Az alkalmazás jelenleg négy nyelven érhető el és a felhasználók szabadon állíthatják be funkcióit konkrét igényeikre szabva.
mosókapszula klub
Ingyenes kiszállítás, személyre szabott rendelés.
Ma már a nagyobb cégek is „belépnek a klubba”, vagyis olyan brand-klubokat hoznak létre ahol előfizetéses rendszerben kaphatják meg a fogyasztók az általuk rendszeresen használt márkákat, eszközöket, az élelmiszer mellett a borotvát, vagy éppen a mosószerüket. Rendszeres házhozszállítással, személyre szabott rendeléssel kecsegtet a The Tide Wash Club, ahol Tide-mosókapszulákat lehet rendelni a használat alapján ingyenes kiszállítással, akár két-háromhavonta, attól függően, melyik előfizetői csomagot választja a vásárló. Igaz, a Tide Pods az egyik legdrágább mosószer, de a márkamenedzserek abban bíznak, hogy a kényelem és a rendszeres törődés felülírja ezt a tényt.
ingyenes labda a helyi közösségekért
Dobozos labdákat helyeztek ki az utcákra.
Mindenki számára elérhető ingyenes focilabdát helyezett ki Dél-Brazília különböző településein egy keksz gyártó cég, a Biscoitos Zezé. A kezdeményezés célja, hogy a gyerekek ne ragadjanak le a képernyők előtt, hanem mozduljanak ki otthonról, menjenek közösségbe és mozogjanak. A focilabdát dobozokban helyezték el az utcákon, és a dobozokhoz kulcsot adtak a környékbeli gyerekeknek, így bármikor hozzáférhető a labda egy kis játékra. Ahelyett, hogy a gyerekek kezében különböző kütyük lennének, ezzel a kezdeményezéssel nemcsak egészségesebbek lesznek a mozgás által, de a helyi közösségek is megerősödhetnek.
kampány a nemi egyenlőtlenségek ellen
Ehető kördiagramokat sütöttek a jó cél érdekében.
Nagyon jó kampányt indított a román McCann reklámügynökség, amivel a nemi egyenlőtlenségre hívják fel a figyelmet. A Paul nevezetű cukrászda-pékség lánc olyan felosztású tortákat készített – a statisztikai tortáknak megfelelően -, mint amilyen a nők és férfiak aránya a parlamentben, a fizetési különbségek a két nem között, valamint az üvegplafon statisztikája. Aki megveszi a sütiket, tortákat, támogatja azt a civil kezdeményezést, mely a nemi egyenlőtlenségek megszüntetésére hivatott. A bevételből 5% megy a Filia Nonprofit Centernek, ahol üzleti tréningeket tartanak vidéken élő nők részére.
offline játék kiterjesztett valóság elemekkel
Egyszerű, de szórakoztató időtöltés utazás közben.
Low-tech, ám mégis a kiterjesztett valóság játéka az az offline játék, mely minden eleme az online játékokból ismert. Amszterdamban a villamos ablakára ragasztanak egy nyitott szájú krokodilt, ami utazás közben bekapja az embereket. Az utazó számolhatja, hogy hány gyalogost kapott be a krokodilja, majd az eredményt megoszthatja bármely közösségi oldalon a #GVBeestje hashtagg-gel. Két matrica szükséges, egy krokodil és egy magyarázó szöveget tartalmazó táblácska.
Hasznosítsuk újra a zoknikat
Új életre kelhetnek a páratlan darabok.
Szegeden egy fehérnemű üzletet és webáruházat működtető vállalkozó a zoknik újrahasznosítására egy programot indított már két évvel ezelőtt. Be lehet küldeni a használt, páratlan, lyukas, megunt zoknikat, melyekből bútoripari szigetelőanyag, geotextília készül. Ajándékba kupont adnak, amit webáruházukban lehet levásárolni. Egyedülálló kezdeményezés ez a magyar program.
Házibuli mozgásban
Pop-up partiházzal készült a Bacardi.
Klasszikus amerikai házban van a házibuli, ám a ház folyamatosan úton van és bárkinek, bárhol van lehetősége a házibuliban részt venni, ahhoz csatlakozni. Mindez a Bacardi egyik nyári buli kampánya. Philadelphiában, Atlantában és Miamiban jelent meg a pop-up partiház, ahol nemcsak a zene a buli, kreatív előadásokat is társítottak. A közösségi médián a #Bacardihouseparty alapján lehetett a partiházat bemérni, hogy éppen merre van.
Színpalettás alkalmazás
Színpaletták akár a párizsi Fashion-Week-ről.
A Topshop által bemutatott „Pinterest Palettes” egy ingyenes alkalmazás, amely képes beolvasni a felhasználók Pinterest boardját, még azelőtt, hogy összeállítanának egy, az ő pin színeikhez illő kiegészítőkkel is ellátott öltözéket. A felhasználók hozzáférhetnek olyan megvásárolható „street style” palettákhoz, amik a new-yorki, londoni, milánói valamint a párizsi Fashion Week-eken kerültek bemutatásra. Az eszközt egyébként iPad-eken is ki lehetett próbálni a márka elsőszámú londoni üzletében, ahol a vásárlók ki is nyomtathatták személyre szabott javaslataikat, vagy akár meg is vitathatták azokat a Topshop „sztájliszt”-jaival.
New York fatérképe
Zöldebbé varázsolják a nagyvárost.
New York City összes fáját az ezüst juhartól a tölgyekig mindenféle és fajta fát feltérképeztek, melynek eredményeképpen 600.000 fát azonosítottak, 168 különböző fajtából. A kezdeményező Jill Hubley, webfejlesztő, aki vizuálisan is megjelenítette a fatérképet és érdekes következtetéseket vont le az eredmények alapján. New York polgármestere a kezdeményezésre alapozva meghirdette az Egymillió New York-i Fa programot, mely számot két éven belül szeretnének elérni, vagyis minél zöldebbé varázsolni a Megapolist.
Egy magyar civil szervezet is szereté megrajzolni Budapest fatérképét. A projekt jelenleg szünetel, de támogatásokkal biztosan ösztönözhetőek a folytatásra.
Rajzolj!
A múzeum rajzolásra bátorítja látogatóit.
Az amszterdami Rijksmuseum új kampányt indított, melynek célja arra bátorítani az embereket, hogy minél többet rajzoljanak, és ezáltal még inkább felhívja a figyelmet a művészetek szépségére. Megszervezték a „Nagy Rajzhétvégét”, melynek során a látogatók ingyenes rajztáblát és ceruzát is kaptak, és versenyre hívták őket. Ezen felül a múzeum dolgozói egy nagy „Fényképezni tilos!” feliratot helyeztek el, mivel úgy gondolták, hogy ezzel még jobban tudják bátorítani a látogatókat, hogy rajzoljanak.
Google Kulturális Intézet
Pillants bele a világ művészeti alkotásaiba!
A művészet, kultúra demokratizálódik! Nézz körül a világban és Magyarországon! a Google segítségével művészeti gyűjteményeket, tárlatokat, világörökség helyszíneket fedezhetsz fel! Nézz be a kulisszák mögé, a színházakba, koncert termekbe, előadásokba! Állítsd össze a saját galériádat és oszd meg mással is! Csupa csoda a Google Kulturális Intézetében. Sose gondoltuk volna, hogy a szingapúri kortárs művészet gyöngyszemeit is láthatjuk.... vagy a Royal Shakespeare Company-t közelebbről.
Újra-márkázott csoki
Te milyen vagy, ha éhes vagy?
A Coca-cola után a Snickers is bevezeti a személyreszabható újramárkázott csokoládéit, mely a Snickers márka jól felépített imidzsére épül: ha éhes vagy egyél egy Snickers-t. Az azonban, hogy ki milyen, amikor éhes, megválasztható a 21 féle csomagolás alapján, mely arculati elemeiben a régi csomagolásra utal. Így lehet „nehezen kezelhető, félbolond, zsörtölődő, zavart, ingerlékeny, túlérzékeny, hisztis, türelmetlen, nyavalygós, mogorva, rebellis, lusta, dráma mama, hercegnő”. Az, hogy milyen Snickers-t adunk barátunknak finoman jelzi, milyennek látjuk őt, ha éhes. Erre a momentumra további ötletes kampányelem is épült.
A KOMMUNIKÁCIÓ ÚJ FAJTÁJA
IKEA Emoticons
Az IKEA Hollandiában egy mobil alkalmazást vezetett be IKEA Emoticons néven, melynek célja, hogy a háztartási feladatok megosztásával kapcsolatos vitákat, félreértéseket megelőzze. Szavak nélküli "Emotikonokat" (érzelmeket kifejező ikonokat) tartalmaz, melyek segítségével megkérhetjük a partnerünket, hogy vigye ki a szemetet vagy mosogasson el. Az ikonok mellé szöveges üzenetet és IKEA termékeket is lehet rendelni.
REAKCIÓK MÉRÉSE KARKÖTŐVEL
Újdonság a teniszmeccsen.
A Jaguar egy olyan online kampányba (#FeelWimbledon) kezdett, aminek során a wimbledoni teniszmeccsek nézőinek viselkedését vizsgálta. Egyes nézők speciális karkötőt kaptak, ami mérte a szívverést, a stadionon belüli mozgást és elhelyezkedést. A karkötőben található szenzorok a hangok erősségét is mérték. A kampánnyal azt mutatták be, hogy a mérkőzések bizonyos momentumai milyen reakciókat váltanak ki a közönségből.
INTERAKTÍV HIRDETÉSI TECHNOLÓGIA
Hirdetés videóval.
Innovatív hirdetési technológia mely ötvözi a vizualitás igényét, valamint az azonnaliságot és az interaktivitást. A hirdetés nem más, mint egy videoklip, amely extra információkat tud adni a fogyasztóknak bármikor a képre kattintva. Többek között olyan cégek is használták már ezt a technológiát, mint a Nike, a Target, a Walmart vagy a Kraft. Az utóbbi például egy 15 másodperces videót hozott létre, amely bemutatja, hogy hogyan kell bostoni tejszínes pitét készíteni Kraft összetevőkből. A nézők már egy kattintással több információhoz juthatnak a hozzávalókról, valamint a teljes receptet is megtekinthetik a szolgáltató honlapján.
GYEREKFIGYELŐ
Karkötővel lehet követni a gyereket a tengerparton.
A Nivea újdonsága lehetőséget biztosít a szülőknek, hogy figyelemmel tartsák gyermekeiket a tengerparton. A Nivea a brazil Veja magazinban elhelyezett hirdetésében egy bluetooth-képes karkötő található, ami az ingyenes Nivea Protégé applikációval összekapcsolva működik. A karkötőbe épített “lokátor” segítségével az aggódó szülő folyamatosan követheti gyermeke minden lépését. A szülők beállíthatnak egy maximum távolságot, és ha a gyerek ezt átlépi, az applikáció automatikusan figyelmezteti őket.
A SOK APRÓ INGYEN KÓLÁT ÉR
Gyorséttermi kedvezmény a pénztárcád súlya alapján.
Malajziában tartották a Burger King „mérd meg a tárcád” promócióját. A cég ingyen étel és ital utalványokat adott a vendégeknek a pénztárcájuk súlya alapján. A 400 grammnál nagyobb súlyú pénztárcák tulajdonosai például egy ingyen kólát kaptak, a 100 grammnál könnyebbeké pedig egy Chick’N’Crisp-et.
ÚJSÁG YOUTUBE VIDEÓKBAN
Elrappelik az elmúlt eseményeket nézőiknek.
A JT Rappé egy szenegáli online újság, mely helyi és országos híreket oszt meg hallgatóival YouTube rap videókban, teszi ezt franciául és a helyi volof nyelven. A videókban igen gyakran ütnek meg ironikus felhangot az elmúlt események kapcsán, szemben a mainstream médiával. Az „újságot” két helyi rapper alapította még 2013 végén, ma már több mint kétmillió nézője van csatornájuknak.
MÉZESKALÁCS A BUSZJEGYÉRt
A finn vállalatnál édességgel lehetett az utazásért fizetni.
A finn Matkahuoltobuszközlekedési vállalat meglepő promócióival rukkolt elő: egy napig az utasok a hosszú távú busz utazásokért mézeskaláccsal fizettek. Egy feltétel volt, miszerint rá kellett írni a karácsonyi süteményre a kiinduló város és a célállomás nevét. A finn vállalat 40 városba közlekedik Finnország útjain.
A FESZTIVÁLOZÁS ÚJ SZINTJE
Digitális karkötővel ismerkedni először offline, majd online is.
A belga Tomorrowland zenei fesztiválon digitális karkötő segítségével tudtak a résztvevők kapcsolódni egymáshoz. A karkötő online regisztrációja után a felhasználó Facebook profiljához kapcsolódott, és ettől a fesztiválra érvényes belépőként is funkcionált. A látogatók a karkötőn lévő szív alakú gomb egyszerre történő megnyomásával tudtak egymásnak baráti felkérést küldeni, pontosabban egy speciális e-mailt, amely tartalmazta adataikat, hogy később tényleg be tudják egymást jelölni a Facebook-on.
VÍZBE UGRANI EGY TELEFONÉRT?
A Samsung telefont adott a víz alatti selfie-ért.
Egy szép tavaszi napon Svájcban, a Zürichi-tó partján sütkérező emberek igazán meglepődhettek, amikor egy búvár egy csörgő telefont nyomott a kezükbe a vízből. Kihívás elé állhattak: ha beugranak a tóba és készítenek egy víz alatti selfie-t a telefonnal, az az övék is lehet. Így aki a vízbeugrást választotta, gazdagabb lett egy vízálló Samsung Galaxy S5-össel, és egy szuper sztorival.
Borral támogatásért
A szívbeteg gyerekeket segíti a borászat.
A 14 éves Colby Groom a tízévesen már két komoly szívműtéten esett át, de már önkéntesként segíti a jelenleg segítségre szoruló betegeket. Hogy még több támogatást szerezzenek, borász édesapjával megalkották a Colby Red elnevezésű cuvéé-t (Cabernet Sauvignon, Zinfandel, Shiraz, Merlot és Petite Sirah), mely messze meghaladta az elképzeléseket: 35 000 palackkal kellett készíteniük a borból. Minden palack árából jut adomány az American Heart Association-nek.
Illatküldés üzenetben
Az oPhone speciális eszközzel illatokat küldhetünk a világon bárhova.
Az oPhone speciális technológiája lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy illatokat küldjünk és fogadjunk az üzenetváltás során. Maga az eszköz egy kézben fogható henger, amely Bluetooth-on keresztül a felhasználó okostelefonjához kapcsolható. Az oPhone 320 különböző illat előállítására képes, most éppen olyan kávéaromákkal tesztelik, amelyekkel együtt valódi koffeint is kibocsát magából. Az “illatüzenetet” csatolja üzenetéhez a felhasználó, a címzett pedig belélegezheti a másik által küldött aromát.
Ki van otthon a magyar várakban, kastélyokban?
Mobil alkalmazás a várak kastélyok látogatottságáért.
A Dél-Dunántúli Vár- és Kastélyturisztikai Klaszter Hőspróba programsorozatához hozott létre egy mobil alkalmazást. Az app segítségével a Hőspróba weboldalon bemutatott hősöket ismerhetik meg a gyerekek, ez a felület nem interaktív. Ellenben ha a másik opciót választjuk, ott a várakhoz, a hősökhöz és a helyszínekhez kapcsolódó kvízjátékban választhatják ki az előre megadott válaszok közül a helyeset a felhasználók. A jó válasz esetén tapsot kap a játékos, míg ha rontott, a játék tematikájához illeszkedő kardcsattogás hallatszik.
Kutya és WIFI
WIFI hozzáférési pont a kutyák nyakörvén.
A thaiföldi telekommunikációs cég, a Dtac egy különleges kampánnyal rukkolt elő májusban, hogy bemutassa Bangkokban a „mozgó WIFI” szolgáltatását. Egy-egy hordozható WIFI eszközt erősítettek az előre betanított kutyák nyakörvére, s az állatokat szabadjára engedték a környéken, így prezentálták a mozgó internethálózatot. A kutyák gyakorlatilag vezeték nélküli netes hozzáférési pontokként funkcionáltak, így a körülöttük lévők gond nélkül használhatták okostelefonjaikat, és tabletjeiket, kipróbálva a Dtac akkor ingyenes szolgáltatását. A kampány hatására több mint tízezren iratkoztak fel a mozgó WIFI kipróbálására.
Cukorka a teniszcsillagtól
Maria Sharapova, orosz teniszklasszis piacra dobta a saját "Sugarpova" márkanevű gumicukorkáját.
A cukor reklámját pedig úgy oldotta volna meg, hogy átnevezteti magát Sharapováról Sugarpovára, így minden egyes említéskor a saját cukorkáját is reklámozta volna. Azonban ezt a névváltoztatási kérvényt a Floridai Legfelsőbb Bíróság elvette, amin tegyük hozzá nem is csodálkozunk. Maga a termékkör nagyon szép design-nal került piacra, kedvencünk a rózsaszín teniszlabda gumicukor.
Jutalom a játékért
A Mattel interaktív kampányban népszerűsítette Scrabble nevű táblajátékát Párizsban.
A cég beazonosított olyan városi területeket, melyek gyengébb wifi eléréssel rendelkeztek és ingyen internetet kínált azoknak a felhasználóknak, akik játszottak egyet online a Scrabble mobilalkalmazással. A játékosok a „Scrabble” wifi hálózat kiválasztásával csatlakozhattak a hálózathoz; ezt követően hozzájutottak hét véletlenszerűen kiutalt betűhöz (akárcsak az eredeti játékban), melyekkel egy szót kellett alkotniuk. Az elért pontszámuk alapján pedig a hálózat ingyen wifi-használati percekkel ajándékozta meg a vállalkozó szellemű szófaragókat. A játékosok további extra wifi percekhez juthattak, ha megosztották szavaikat Facebook-ismerőseikkel.
Strandon telefont tölteni
Nivea hirdetés napelemmel.
Idén a Nivea interaktív kampányt vezetett be naptejeinek promótálására Brazíliában a Veja Rio című életstílus magazinnal karöltve. Az újság hátsó oldalán lévő hirdetés ultravékony napelemeket tartalmaz, s a másik oldalán egy USB foglalattal rendelkezik, amire rákapcsolva a telefont, képes feltölteni a nap energiájának segítségével. A kampány szlogenje, hogy a Nivea napvédelmével nem kell elhagyni a strandot, még a telefont feltölteni sem.
Személyre szabva
Álmaink napszemüvege saját tervezésben.
Sao Paolo-ban a brazil szemüvegmárka, a Chilli Beans boltjában ad lehetőséget vásárlóinak arra, hogy megtervezzék a saját elképzeléseiknek megfelelő szemüveget. Egy érintőképernyős készüléken keresztül kiválaszthatják a keret típusát, a lencse színét, a keret mintáját és 15 perc múlva át is vehetik napszemüvegüket. Ebben a márkaboltban kávézó és művészeti galéria is található a szemüvegek mellett.
Heineken tv-sorozat
A sorozatban a férfiak túllépnek saját korlátaikon.
A Heineken online tv-sorozatot indít, melyet természetesen mi más, ha nem a Másnaposok filmszéria inspirált. A történetek lényege szerint több fiatalember bizarr szituációkba keveredik az sörnek köszönhetően a Dropped című sorozatban. A sorozat része a Heineken globális kampányának, melynek első megjelenése az új tv-reklám, a Voyage. A Dropped egy közösségi élmény, mely arra buzdítja nézőit, hogy lépjék át a korlátokat és álljanak helyt a szokatlan helyzetekben. Az első epizódban a főhős annak ellenére, hogy nem szereti a hideget, Alaszkában köt ki, de a nézők is feltölthetik saját verziójukat a legendás utazásaikról, főnyereményként pedig megvalósíthatják saját Heineken Dropped kalandjukat.
Pisis pelenka jelző
Tweet-et küld az eszköz, ha nedves a pelenka.
A brazil Ogilvy iroda a Huggies-szal közreműködve alkotta meg a TweetPee elnevezésű, kismadár alakú eszközt, mely a pelenkára helyezve méri a pelus nedvességtartalmát, így ha a gyermek pisil, a kütyü egy Twitter üzenetet küld az anyuka vagy apuka iPhone-jára, aki azonnal ki is tudja cserélni. Az eszköz még a pelenkákat is számon tartja, jelez akkor is, ha esetleg fogytán van már a csomagban, s ideje új csomagot rendelni.
Köhögő énekesek
A zenei csomagolás elmulasztja a torokfájdalmat.
A Ricola köhögéscsillapító mentolos cukorka okos és aranyos, a „Ricola Music Edition” elnevezésű kampányában számos zenei műfaj kedvelőit szólítják meg kreatív csomagolásukkal. A cukorkák rockabilly, pop, opera, rap vagy punk rocker arcot viselnek, van szőke popénekesnő, de van Elvis is köztük. A csomagolás direkt úgy van kialakítva, hogy a karakter nyakán egy csomót látszik, és amikor a beteg kicsomagolja, úgy oldódik ki a csomó, mint ahogy az ember torkából elmúlik a fájdalom.
Az eltűnt bringák nyomában
Térkép az eltűnt bringákról - együtt a tolvajok ellen.
A spanyol biciklivadászok Bicibuscadores közösségi site-ot hoztak létre azzal a céllal, hogy csökkentsék a biciklitolvajok számát az országban. Az „áldozatok” megjelölik a térképen, honnak tűnt el a bringájuk, így figyelmeztetve a többi biciklitulajt, hol figyeljenek különösen tulajdonukra. Fotót is lehet feltölteni az eltűnt paripáról, így ha esetleg mások látják, vagy megpróbálják nekik kínálni, felismerhetik és kapcsolatba léphetnek az eredeti gazdával.
Melltartó naptár
Egy igazi férfimagazin megtanítja a titokra a férfiakat.
A legtöbb férfi nem túl ügyes, ha női melltartók kikapcsolásáról van szó. Az FHM ’Bralendar'-ja fejlődési lehetőséget kínál számukra. A speciális naptárban az évek, hónapok és napok három, egymás alatt található, vízszintesen elhelyezett szexi melltartócsoda kapcsával állíthatók be. Így naponta gyakorolhatják a különböző melltartók kikapcsolásához szükséges technikákat.
Hűtlen telefon
Csak Japánban érhető el a különleges szolgáltatás.
A japán Fujitsu F-Series felnyitható modelljének beépített alkalmazása van arra, hogy elrejtse azon kontakt(ok)tól érkező SMS-t, bejövő hívást, e-maileket, melyeket a felhasználó privátként jelöl meg. Ez azt jelenti, hogy akkor sem fog lebukni, ha valaki – valamelyik barátnő – megnézi a telefonját, nem talál majd semmi gyanúsat. Ehelyett a telefon jelez, ha illetéktelen használta a telefont. A privát mód egy bizonyos kóddal fedhető fel, amivel láthatóvá válik minden ilyen eddig eltitkolt hívás vagy üzenet.
Egyszerűsíteni a kávérendelést
Amikor a latte nem latte, hanem nagyon-nagyon tejes kávé.
Az angol Debenhams városában új kávémenüt alakítottak ki, miután kiderült, hogy az angolok 70%-a összezavarodott már a különböző kávé elnevezések miatt. Ez a bolt ellen megy például a Starbuck’s-szal, ahol szeretik a minél komplikáltabban hangzó neveket, így lett náluk a capuccino haboskávé, a cafe mocha csokis kávé, vagy a presszókávé tömény, erős kávé. Ezen kívül nem bonyolítják a méreteket sem: vagy egy csésze vagy bögre kávét ihatnak.
Játszani a zebránál várva
A zebra másik oldalán állóval meccselhetünk.
A német Hildesheim városkában a gyalogosok addig sem unatkoznak, míg a piros lámpánál várakoznak a zebrán. Addig ugyanis pingpongozhatnak a szemben álló oldalon várakozó gyalogossal a lámpaoszlopra szerelt eszköz segítségével. A kijelző színének változásával jelzi, mennyi idő van még a meccset lejátszani, míg át lehet kelni az utcán.
Nagy Szék projekt
Jamie Oliver, a szakács székei
Jamie Olivier mindig valami izgalmassal rukkol elő: a most futó Big Chair projectje arról szól, hogy Arn Jacobsen klasszikus bútordarabjának új életet, pontosabban új külsőt adjon 20 neves kortárs designer, stylist, vagy művész, melyeket elárverezve saját, Better Food elnevezésű alapítványának szerez támogatást. A projektben olyan ismert tervezők is részt vesznek, mint Paul Smith, az Sarah Burton (Alexander McQueen) és Christopher Bailey (Burberry). A kiállítást Londonban lehet megtekinteni egészen az októberig.
PORCELÁN-AUTOMATA
Ez a tányér sosem fog eltörni.
A kínai Grey ügynökség egyedi promóciót dolgozott ki ügyfelének, hogy megmutassa mennyire törésbiztosak a Corelle porcelánok. Felállítottak egy automatát, melyben hasonlóan lehet porcelánt vásárolni, mint egy üdítő-, vagy csokiautomatából: a pénzt bedobjuk a készülék oldalán, majd figyeljük, ahogy a kiválasztott tányér szépen kikerül a sor szélére, majd leesik, s az automata aljából bármiféle sérülés nélkül kivesszük.
OLIMPIA IHLETTE TABLET
Az Acer látja el számítógépes technológiával az olimpiát.
A vállalat nem csak az idei nyári olimpiát, de a 2010-ben megrendezésre került Vancouver-i játékokat is támogatta. Az együttműködés keretén belül azt tűzték ki célul, hogy a legmodernebb PC infrastruktúrával lássa el a sporteseményt, ezzel is emelve a rendezés színvonalát.
A támogatás keretében olyan termékeket is piacra dobtak, amelyek megtervezését az olimpia ihlette. Az Iconia Tablet A510 olimpiai kiadásában a gép fedelén a cég logója mellett az olimpiai ötkarika is megtalálható. A készülék egy képesújságnál is kisebb méretű, súlya is kevesebb, mint egy kiló. Intelligens felosztású szélesképernyővel van ellátva, amely teljesen új érintés élményt nyújt a felhasználónak. A tablet Magyarországon is megvásárolható, és eurosport előfizetést adnak mellé ajándékba.
ZENÉLJÜNK PISZOÁRRAL
Pengetni nem a kezünkkel kell.
A Guitar Pee névre keresztelt piszoár nevéhez hűen gitárformájú és még zenélni is lehet vele. Csak a pengetés más egy kicsit, de a férfiak ténylegesen játszhatnak a hat húron. A húrok „pengetésével” jóféle metálmuzsika szólal meg, amit bónuszként le is lehet tölteni a Guitar Pee oldaláról MPEE3 formátumban. A zenélő piszoár a Billboard brazil irodájában, Sao Paolo-ban lett felállítva.
Vállfa-like
Vállfába épített Like-számláló segít a vásárlói döntésben.
A brazil C&A ügyes próbálkozása példa arra, hogyan igyekeznek az offline kereskedelmet az online közösségi médiával összhangba hozni. Az üzletlánc vállfáiba épített egy „Like- számlálót”, így vásárlóik azonnal visszajelzéseket kaphatnak a szociális hálóról, melyik ruha mutat jobban, melyiket szeretik többen. A vállfába épített számláló a márka Facebook oldalára kiposztolt ruhákra adott Like-okat számolja és jeleníti meg a valós üzletben.
Facebook-on hirdetett filmszerep
A közösségi oldalon lehetett jelentkezni a Nissan indiai kampányfilmjébe.
A Nissan legújabb indiai reklámfilmjéhez a Facebook-on gyűjtött szereplőket a „New Star of India” kampányban. Több mint 2500 feltörekvő színészpalántát hallgattak meg, akik Bollywood egyik legnagyobb csillagával, Ranbir Kapoor-ral szerepelhettek együtt a filmben. A végeredmény egy igazi bollywood-i filmecske – pedig csak négyperces – hangos, harsány, színes és izgalmas, sok táncbetéttel. A sztori természetesen a szülők tiltása ellenére továbbra is szerelmes párocska egymásra találása, a filmben a fiú követi szerelmét a leginkább egy akadálypályához hasonlatos városon keresztül, de mindeközben 100 kis fürge Nissan Micra segíti őt.
Hírek az utcán
Szemetes plusz szolgáltatással.
London városában 25 okos szemetest állítottak fel a júliusi olimpiára készülvén. A kukák wifi kapcsolattal rendelkeznek és két LCD kijelzőn mutatják a fontos híreket, mint az időjárás-előrejelzés, a tömegközlekedéssel kapcsolatos információk vagy a legutóbbi tőzsdehírek az Economist magazinból. Az okos kis szemetesek olyan technológiával készültek, mellyel a fényviszonyokhoz képesek alkalmazkodni, így az energiafelhasználásuk is 40%-kal kevesebb. Az okos szemetesek nemsokára megjelennek New York, Szingapúr és Tokió utcáin is.
Interaktív video
A Red Hot Chili Peppers új klipjét a néző rendezi.
A Red Hot Chili Peppers legutóbbi videoklipjét mind a négy irányba tudjuk mozgatni a billentyűzeten található nyilak segítségével, így oda-vissza cikázhat a néző a klipben látható négy helyszín között, illetve beljebb léphet a szobákba. A titok az, hogy a filmet több kamerával rögzítették a lehető legtöbb nézőpontból. A különböző szobákban rejtett tárgyakra kattintással juthatunk még interaktívabb élményhez, a különböző tárgyakra kattintva láthatunk fotókat, interjúkat a klipforgatásról. Nem ez az első interaktív klip, régebben a Hugo Boss reklámfilmjét három különböző stílusban nézhettük meg a billentyűzet segítségével, illetve a fejmozgást érzékelve változtatja a klip nézőpontját.
SMS nyomtatva
Szívünknek kedves üzeneteket megőrizhetjük papíron is.
Ez a speciális Blackbox SMS nyomtató egy hordozható készülék, amelyet kábellel összekötve a telefonnal bármilyen hosszúságú üzenetváltást, chatelést ki tudunk nyomtatni azonnal. Természetesen környezetbarát papír és tinta való a készülékbe, hiszen bármennyire is online világban élünk, egy szívhez szóló SMS-t jobban el lehet olvasni újra és újra print formában, mint folyton előkeresni a telefonban.
Digitális képeslapok?
Új technológia a régi utakon.
A Postcard On The Run alkalmazás segítséget jelent kiszállni az online világból, s visszahozni valamit a régi postán kapott képeslapok idejéből: bár digitálisan készülnek el a képek, de amint a „küld” gombra kattintasz, valóságos képeslapként érkezik a címzett valóságos postaládájába. A saját kezeddel aláírt lapot személyes üzenettel ellátva az iPhone-odon keresztül küldheted el bárkinek, ha esetleg hiányzik a cím, a Postal Gopher alkalmazás segít megtalálni.
Kesztyűben okostelefonozni
Ha a hidegben kell az érintőképernyőt használni, arra is van megoldás!
A MUJI kesztyűgyár azokra is gondolt, akik téli hónapokban, kint a hidegben is akarják használni az okostelefonjukat, vagy az iPad-jüket. Az érintőképernyős kesztyű sajátsága, hogy a hüvelyk- és mutatóujjnál speciális, vezetőképes anyaggal van bevonva, így gördülékenyen használhatóak vele ezek az eszközök, nem sérti fel a kijelzőt, és közben nem fagy le a felhasználó egyetlen ujja sem.
Névvel ellátott Colás üvegek
Válassz egy barátot és vegyél neki egy nevével ellátott Colát!
A Coca-Cola 'Share a Coke With a Mate' kampánya nemrég indult hódító útjára Ausztráliában. A Coke-fanokra fókuszálva 150 azonosítható, népszerű nevet nyomtattak az üvegek címkéjére a márka logójának megfelelő betűkkel. Rajongóikat arra buzdítják, hogy alkossanak egy 30 másodperces kisfilmet, valójában önmagukról készített reklámspotot a Facebookon megosztott képeiket felhasználva, így nyerhetik meg a fődíjat. És persze ki akarja, hogy a neve a csillagokba legyen vésve, ha a 20. század legnépszerűbb márkájára nyomtatva is népszerű lehet…
Egy kis segítség kiállításokhoz
Már Android alkalmazásként is hozzáférhető az ikPod, ami segít eligazodni a kiállítás anyagában.
Az ikPod egy interaktív multimédiás útmutató, amely betekintést ad a kiállítási tárgyak hátterébe, plusz információkat szolgáltat róluk. Egy gombnyomással választhatnak a látogatók, hogy audiofájlokat, weboldalakat, képeket vagy videókat szeretnének még látni a kiállítás során. 2011 júliusában elindult az ikPod Android is, olyan alkalmazás, amely azonos interaktív élményt kínál külön hardver nélkül. A kiállítás tárgyai RFID chippel vannak megjelölve, és online információkkal vannak összekötve. Az ikPod eme chipek olvasójaként funkcionál, videók, képek, honlapok lejátszására alkalmas, tulajdonképpen bármire, ami digitális. A kiállítási tárgyakat így kontextusba helyezi és a látogató élményét interaktívvá és személyessé teszi. Az ikPod-ot eredetileg a holland Zsidó Történeti Múzeum fejlesztette ki, a cél az volt, hogy digitális emlékművet alkossanak azon férfiaknak, nőknek, gyermekeknek, akiket zsidóként üldöztek Hollandia náci megszállása alatt, akik nem élték túl a Holokausztot. A Namewall-ba vésett 6700 ember neve mögött felfedezhető már a valódi ember, hogy néztek ki, miből éltek, kik voltak a rokonaik, hogyan haltak meg; mindezt szomszédok, családtagok, osztálytársak, a kutatók és a diákok képeivel, történeteivel gazdagították.
A Harry Potter Univerzum interaktívvá válik
Októbertől új közösségi oldal indul Pottermore.com címen. Az új honlapon J. K. Rowling, a Harry Potter kötetek szerzője további történeteket mesél el, például a mellékszereplők előéletéről derülnek majd ki részletek, vagy a varázslóvilág történelmébe kapunk betekintést.
A weboldal célja, hogy a már ismert regényeket élővé és interaktívvá tegye a rajongók számára, mégpedig úgy, hogy a regisztráció után a felhasználók először is varázslónevet választanak maguknak, és ahogy haladnak előre a könyvben, bekerülnek a Roxfort egyik házába, és választhatnak maguknak varázspálcát. A játék során varázsitalok keverésével és bűbájok alkalmazásával lehet pontokat gyűjteni. Az oldalon lehet majd kommentelni és saját tartalmakat feltölteni. A weboldal októberben indul, egymillióan azonban már hamarabb, július 31-től - Harry Potter születésnapja – részt vehetnek az oldal tesztelésében. Arról, hogy ki juthat be a bizonyos egymillió teszter közé, még nem lehet tudni, az írónő annyit mondott egyelőre a videóban, hogy "kövesd a baglyot".
Időjárás crowdsourcing
Egy iPhone alkalmazás segítségével a helyiektől kaphat bárki időjárás jelentést.
A Weddar egy olyan iPhone alkalmazás, amely a felhasználóktól kér le adatokat az időjárást illetően. Bárki, aki kíváncsi egy bizonyos város vagy városrész időjárására, csak elküldi kérését az alkalmazáson keresztül, és a többiektől (felhasználóktól) azonnali jelentést kaphat a helyi meteorológiai helyzetről. Az apps arra is lehetőséget ad, hogy bármikor kérés nélkül is feltölthető legyen egy adott terület időjárása az iPhone földrajzi helymeghatározó szoftvere révén. A jelentések, melyek egy térképen jelennek meg, bizonyos idő elteltével elhalványodnak, majd eltűnnek, ezzel jelezve a feltöltés időpontját, aktualitását. A frissítéseket az időjárás-vadászok a Facebook-on és a Twitteren keresztül is megoszthatják.
Állati alkalmazás
Emelkedőben a jótékonysági okostelefon-alkalmazások csillaga.
Néhány hónappal ezelőtt nagy felbolydulást okozott az iHobo elnevezésű iPhone alkalmazás, amelynek segítségével egy virtuális hajléktalant lehetett örökbe fogadni és gondozni. Most pedig egy újabb, jótékony célzattal létrehozott applikációt lehet letölteni, ezúttal nem az emberbarát, hanem az állatbarát felhasználóknak. Az iMutt olyasmi, mint az évtizedekkel ezelőtt hódító Tamagocsi: egy virtuális korcs (mutt elnevezés is erre utal) kutyust lehet adoptálni, és aztán gondját viselni, sétáltatni, etetni, szeretgetni. Az alkalmazást a Dogs Trust jótékonysági szervezet támogatásával fejlesztették ki, hogy felhívják a figyelmet a nyomorult sorsú, kidobott ebekre.
Önmegsemmisítés ellenértékért
Az online jelenlét teljes körű megszüntetését vállalja a 2010 decembere óta működő szolgáltatás.
A sok-sok nemkívánatos online reklám, telemarketinges szóróanyag illetve levélszemét kiszűrésére is alkalmas a DeleteMe szolgáltatása, ugyanis alkalmazottjai könnyedén törlik ügyfeleiket azokról a levelező listákról, amelyeken már nem szeretnének szerepelni. Mindezek mellett személyes információk tömkelegét képes megsemmisíteni a DeleteMe: a vállalati adatbázisokból törli a megbízót vagy éppen online felhasználói jogot szüntet meg. A megbízás ára annak bonyolultságától függően változik. Egy Facebook jelenlét törlését 10 dollárért három napon belül vállalja a cég, egy Google keresésből történő megsemmisítés azonban már két hetet és minimum, 50 dollárt igényel. A DeleteMe pénz-visszafizetési garanciát vállal, amennyiben nem sikerül végérvényesen törölni az ügyfelet a kívánt helyekről.
Real-time fordító
A kiterjesztett valóság legújabb megtestesülése a QuestVisual Fordító Alkalmazás.
A QuestVisual Fordító iPhone alkalmazás forradalmasítani látszik a szinkronfordítás szinte lehetetlennek tűnő gépiesített formáját. Az okostelefon kamerájával a lefordítandó szöveget kell lencsevégre kapni, és szinte azonnal (real-time) tökéletes fordítását kapjuk a megérteni kívánt idegennyelvű szövegnek. Így külföldön járva, és persze egy iPhone-nal a zsebben, mostantól egyetlen kültéri felirat sem okozhat fejtörést. A QuestVisual angol-spanyol, spanyol-angol változata nem egészen 10 dollárért megvásárolható, és attól kezdve örökre polcra kerülhetnek a kétnyelvű zsebszótárak. Rendkívüli érdeklődés kíséri az alkalmazást, ugyanis alig 72 órával posztolása után több mint 1,4 millióan voltak kíváncsiak demo-videójára a YouTube-on, ma már 3 millió feletti az érdeklődők létszáma.
Közösségi találka-tervező
Az időpont egyeztetés körülményességén igyekszik segíteni az imup4.
Egy-két New York-i egyetemista ráunt, hogy nem tud összehozni egy jó közös programot a barátokkal, mert hosszú egyeztetések után sem találtak olyan időpontot, amely mindenkinek megfelelt volna. Ezért a diákok kifejlesztettek egy alkalmazást, melynek segítségével a programegyeztetés folyamata jelentősen lerövidíthető. Elég, ha mindenki betáplálja saját tervezett programját, beleértve a szórakozásra szánt időpontokat, és a imup4 a többiek elképzeléseivel történt egyeztetés után kidobja a mindenkinek megfelelőt. Ezzel a felhasználók megspórolhatnak maguknak sok-sok eltelefonált időt, vagy sms és email áradatot, hiszen az új közösségi eszköz mindent maga intéz. Ha az imup4 sem működik, ideje új barátok után nézni.
Wi-Fi kereső
Egy újabb iPhone alkalmazás, amely megkönnyíti és olcsóbbá teszi az életet.
A Wi-Fi kereső elsősorban azoknak az érdeklődését szeretné felkelteni, akik munkájuk vagy éppen kedvtelésük miatt sokat vannak úton, viszont minden pillanatban szeretnek online elérhetőek lenni. Ez az új iPhone alkalmazás 140 ország mintegy 300.000 ingyenes és fizetős Wi-Fi-jét teszi felkutathatóvá és elérhetővé, melyek segítségével bárki (akinek iPhone-ja van) szinte bárhol könnyedén felkapcsolódhat az internetre. A Wi-Fi kereső alkalmazás másik nagyon előnyös tulajdonsága, hogy ingyenesen lehet letölteni az iTunes App Store-on keresztül.
Közösségi tréning
Egy új közösségi oldal indul útjára, amely rendszeres mozgásra szeretne késztetni mindenkit.
Egyelőre a bevezetési szakaszát éli a finn Heia! Heia! nevű közösségi oldal, amely arra hivatott, hogy csatornaként szolgáljon a testmozgás szerelmeseinek. A platform amellett, hogy rendkívül egyszerű és szórakoztató, egyesíti magában az edzésnapló és a közösségi oldalak minden előnyös tulajdonságát. Az oldal nem teszi le a voksát egyik sportág mellett sem, viszont a már meglévő 300 sportág mellett, bárki újakkal egészítheti ki az adatbázist. A felhasználóknak nincs más dolguk, mint feltölteni edzéstervüket a heiaheia.com-ra, majd azt megosztani barátaikkal, csapattársaikkal, ismerőseikkel, de nemcsak ezen a site-on, hanem akár a Facebook-on vagy a Twitteren keresztül is.
Káromkodás-szűrő
Az Apple a gyermekek védelmére kelt, amikor kifejlesztette káromkodás-szűrő alkalmazását.
Már az Egyesült Államok szabadalmi hivatala is jóváhagyta annak az Apple alkalmazásnak a piacra kerülését, amely arra hívatott, hogy az Apple telefonokról letiltsa azokat a szavakat, kifejezéseket, amelyek károsan hatnak a gyermekek szellemi fejlődésére. Az alkalmazás nem tesz különbséget a szándékosan vagy véletlenszerűen elejtett vulgáris kifejezések között, hanem azonnal aktiválódik, amint egy nemkívánatos kifejezés jelenne meg a képernyőn. A program minden egyes káromkodásnak ható szó helyett felajánl egy ártalmatlan helyettesítőt, és a gyerek számára is ellehetetleníti, hogy ilyen szitokszavakat pötyögjön be a telefonjába. Az elsődleges célközönség természetesen a szülők aggodalmasabb csoportja, akik könnyedén feltölthetik ezt az alkalmazást gyermekük telefonjára, hogy megóvják őket a káros nyelvi hatásoktól.
Jutalom a hűségért
Az iPhone alkalmazások egy új generációja van születőben.
Egy új iPhone alkamazás ezúttal a fogyasztó jutalmazását tűzte ki célul. Ennek a check-in (bejelentkező) alkalmazásnak a lényege, hogy amint egy üzletbe, boltba belép a felhasználó, azonnal aktivál egy jutalmazási rendszert, amely bónuszpontokkal tünteti ki, amennyiben többször vásárol ugyanabban az üzletben. Természetesen, ha csupán nézelődni, sétálgatni támad kedve, az nem emeli a pontjait illetve virtuális pénzét, ’kickbucks’-ait, csak ha ténylegesen vásárol. Az emelkedő jutalompontokat különböző termékekre válthatja be: ajándék utalványra, letöltésekre vagy kisebb elektronikai berendezésekre, kütyükre. Egyre több kereskedelmi vállalkozás csatlakozik a szolgáltatáshoz, bízva a iPhone tulajdonos, vásárlás-függőkben, akik már a kis ajándékok reményében többet költenek majd üzleteikben.
Személyre szabott telefonszámok
Mondd meg a telefonszámod, és én megmondom ki vagy.
Abban már semmi újdonság nincs, hogy valakinek kívánság szerint egyedi rendszáma van. Sőt, ma már annak sincs akadálya, hogy valaki saját magának tervezze meg egyebek mellett a laptopját vagy a cipőjét. Ezúttal elérkezett a személyre szabott telefonszámok ideje is. A brit illetőségű NameYour Number szolgáltatás bármelyik országban és bármilyen nyelven igénybe vehető, ugyanis több, a nemzetközi piacon ismert szolgáltatóval állnak kapcsolatban (Telefonica, Vodafone, France Telecom and Deutsche Telecom stb.). A telekommunikációs szolgáltatótól függően külön díjazás fejében bárki megrendelheti saját telefonszámát, melynek alapja lehet például egy fontos dátum, vagy szerencseszám, esetleg egy különleges szó alfanumerikus megfelelője. Romániában egy, a Vodafone-on keresztül megrendelt személyre szabott telefonszám 10 és 200 euró közötti áron rendelhető meg.
Hangos sms a biztonságért
Úgy tűnik vége a vezetés közben végrehajtott, életveszélyes sms küldő bravúroknak, ugyanis bárki meghallgathatja rövid szöveges üzeneteit a telefonján.
A kanadai Text'nDrive júliusban indította el új alkalmazását. Ennek legfőbb célja, hogy az autóvezetés közbeni sms-ezések okozta baleseteket megelőzzék. A Text’nDrive mind iPhone-ra, Blueberry-re, mind pedig Androidra könnyen letölthető. Lényege, hogy az autóvezető az írott rövid szöveges üzenetet hangformában, egy személyi asszisztens révén kapja meg anélkül, hogy a készüléket nyomkodni kéne miközben vezet. A válaszadás is könnyedén megoldható, elég, ha a sofőr ráolvassa a telefonra az elküldendő választ, amelyet az felvesz és továbbít a címzettnek. A Text’nDrive honlapján már többen a véleményüket is megfogalmazták az újítással kapcsolatban és ezek egyöntetűek: mostantól az sms senki életét nem veszélyezteti, hiszen nem kell a gombok nyomogatásával bajlódni.
A rövid szöveges üzenetek NAGYban
Új dimenzióba helyezi a rövid szöveges üzeneteket egy vállalkozó szellemű grafikus.
A Big-Ass Message egy olyan online üzenetküldő szolgáltatás, amelynek segítségével rövid, de annál látványosabb üzeneteket küldhetünk szeretteinknek, barátainknak. A feladat mindössze annyi, hogy a szövegdobozba beírjuk a maximum 48 karakterből álló szöveget, majd kiválasztjuk a hat stílus/betűtípus egyikét (comic, jprdy, magic, etc.). A mentéssel a program megad egy linket, amelyet egy e-mailhez csatolva küldhetünk ki a címzettnek, aki a kézbesítés után a teljes képernyőt kitöltő üzenet formájában olvashatja el azt. A program atyja Björn Johansson további fejlesztésekre és új stílusok feltöltésére készül, ugyanis a weboldal rendkívül népszerű világszerte: másodpercenként három kattintással dicsekedhet.
A legzöldebbik
Elsőként a mobilpiacon, a Samsung júniusban piacra dobta legzöldebb zöld telefonját, a Restore-t.
A Restore elsősorban azzal emelkedik ki a többi közül, hogy gyártásakor 84 százalékban újrahasznosítható alapanyagokat használtak fel, műanyag borítása pedig 27 százalékban már eleve újrahasznosított műanyagból készült. A gyártók arra is alaposan odafigyeltek, hogy a telefont működtető akkumulátor is megfeleljen egy környezettudatos vásárló elvárásainak. Hogy a Samsung bizonyítsa teljes elkötelezettségét a környezetvédelem mellett, a kiszállításkor sem hagyja figyelmen kívül a környezetbarát hozzáállást, ugyanis a csomagolás 100 százalékosan újrahasznosított papírból készült, és a rajta olvasható szöveget szójatintával nyomtatták rá. Ha ez még mindig nem lenne eléggé öko-s, akkor még egy adalék: a használati utasítást nem papírra nyomtatott formában érheti el a fogyasztó, hanem kizárólag online, azaz Interneten keresztül.
Szórakoztatóan biztonságos
Egy magyar fejlesztésű weboldalon júniustól bárki annak mutathatja meg gyermeke fotóit, akinek csak szeretné, ráadásul garantáltan az illetéktelen tekintetektől elzárva.
Ki ne szeretné a lehető legnagyobb plénum előtt megmutatni gyermeke fejlődésének jelentősebb szakaszait: hogyan fordul meg, milyen is az első mosolya, mikor indul el a kicsi stb. A ninimo egy magyar weboldal, ahol gyermekünknek magunk készíthetünk egy tartalom megosztó weboldalt a legfrissebb fényképekkel, videókkal, családi eseményekkel. Ami pedig minden büszke mama és papa számára a legfontosabb, hogy mindezt a lehető legbiztonságosabb körülmények között tegye meg. A ninimo készítői erre is gondoltak, hiszen csak azok számára nyilvános a gyermek oldala, akik tőlünk, azaz a szülőktől meghívást kapnak. A weboldal másik különlegessége, hogy a tervezést és kivitelezést is segíti, hiszen az egyedi weboldalt kedves és vicces rajz figurákkal tehetjük még szórakoztatóbbá.
Zöld Nokia
Egy telefon és cukros üdítő kereszteződéséből is létrejöhet valami "zöld". Ráadásul az üdítő által működtetett telefon tovább bírja, mint átlagos sorstársai.
Egy kínai tervező forradalmian új ötlettel bizonyította ezt. A Nokia (http://www.daizizheng.com/projects.htm) által legyártott készülék kizárólag a cukros üdítők energiáit képes hasznosítani. Az innovatív ötlet szerint a telefon az üdítő enzimjeinek segítségével generál elektromos áramot széndioxidból.
„A koncepciónk arra épült, hogy ennek a bio-akkumulátornak a segítségével megóvhatjuk környezetünket a felesleges szennyezéstől, amelyet egy tradicionális akkumulátor okozhat. A bio-akkumulátor egy olyan berendezés, amely a széndioxidot használja fel energiatermelésre. A telefon mindössze cukros folyadékot igényel, így a telep vizet és oxigént fejleszt, miközben lemerül. Az ilyen mobiltelefon akár háromszor-négyszer hosszabb ideig működik, mint a lithium-akkumulátoros. ” – nyilatkozta Daizi Zheng, tervező.
Olyanok is akadnak, akik számára az sem mellékes ismérve az energiatakarékos, „üdítős” telefonnak, hogy színe a beletöltött üdítőital színétől függ: a málnás ital révén piros, a narancsos révén pedig narancssárga színű készülékbe beszélhetünk.