- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
vásárlói insight
A termelő és a kereskedő új együttműködésének eredménye a shopper-marketing, amiben a „vásárló lény” áll a középpontban, szeretnénk tudni az ő döntésének magyarázatát, és az azon túl mutató magatartását. A shopper-marketing magában foglal minden eddig ismert termelő-kereskedői együttműködést, sőt a külön-külön tett erőfeszítéseiket is a vásárló eladáshelyen történő megnyeréséért, hiszen tény, hogy az offline vásárlások jelentős része a vásárlás helyszínén dől el. A kezdetekben csak a promóció működött, majd a POS marketing, ma pedig a shopper-marketing, tekintettel a vásárló multi-channel használó magatartására.
A shopper-marketing része a vásárlói insight megismerése, vagyis a választ arra, hogy a vásárlóknak milyen reakcióik mutatkoznak meg vásárlásaik során, melyek a vásárlók számára értéket jelentő területek, illetve milyen a vásárlási gyakorlat minősítése. A shopper insight kutatás lehetőséget ad arra, hogy a vásárlókat csoportosítsuk a vásárlói magatartásuk, motivációjuk alapján. A csoportok képzésébe még számos elemet be lehet emelni, mint pl: a hűségkártya használat, eye-tracking, kosárelemzés, stb. elemeket.
A shopper-marketing koncepció alapján a vásárló magatartásának megismerése lép elsőrendű feladatként a kutatók elé, bár fontos – mint láttuk – a fogyasztó vizsgálata is, de a célkeresztben ma mégis a vásárló áll. A lehető legtöbb módszer bevetésével, vagy ezek közül a leghatékonyabbak alkalmazásával akarják az érdekeltek a vásárló motivációit, döntési magatartását feltárni.