|
- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
generációs kutatás
A generációkat a közös tapasztalatok, életélmények, végső soron a közös értékek fűzik össze. Az összekapcsolódás laza szálú, de meghatározó. Laza szálú, mert annyi életsors, fogyasztási-vásárlási döntés mutatkozik meg egy-egy generáció esetében, hogy ezeket rendkívül nehéz egységesnek tekinteni. Mégis van egy meghatározó vonulat az értékek mentén, amely lehetőséget teremt arra, hogy összekapcsoljuk ezeket a döntéseket, és azt állítsuk, hogy a generációk között különbségek vannak és egyben a generációkon belül fellelhető azonosságok mozgatják az oda tartozó emberek döntéseit. A kutatási koncepció további alapja az, hogy egyes generációk különböző kohorsz élményekkel (olyan élmények, amelyek karakteresen meghatározzák az egyes generációk attitűdjeit, gondolkodásmódját), töréspontokkal bírnak. Az élményanyagok mellett az életszakasz is összeköti az egyes generációkat, és részben befolyásolja szükségleteiket. Bizonyos Megrendelői problémák, kérdések indokolttá teszik a generációs szemlélet alkalmazását.
|