- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2013/5
utazás bőrönd nélkül
Utazás bőrönd nélkül, avagy a spontán utazásé a jövő. A jövőben nem fogják az emberek megszervezni a nyaralásukat: sokkal inkább improvizálni fognak. A reptérre bőrönd nélkül érkeznek, az úticél kiválasztását a szerencsére bízzák és könnyedén tudnak vásárolni a világ másik pontján egy másik utazó segítségével. Mindezeken túl extra hosszú vagy éppen rövid utazásokat tervezhetnek, vagy akár vihetik magukkal a szobájukat is. Az utazásnak, a kalandnak végeláthatatlan variációi születnek, melyhez egy jó ötlet és kitartó megvalósítás szükséges. Legnagyobb előnye a bőrönd nélküli utazásoknak, hogy bármikor lehetünk sponán utazók, nem kell feltétlenül vagyonokat költeni a szállásra, elvegyülhetünk a helyi emberek életében, átérezhetjük az ottani élettempót, de akár a Holdra is elszállhatunk, ha ahhoz van kedvünk.
Íme néhány érdekes kezdeményezés, mely egyértelműen a mai fogyasztók igényeit elégíti ki, mégha esetleg csak egy niche piacról legyen szó.
Utazni csak egy kis válltáskával bőrönd nélkül? Csak akkor birtokolni, cipelni valamit, amikor szükségünk van rá? A zerobaggage start-up cég egy olyan közösségi hálózatot hozott létre, ahol a repülőtéren való landolás után különböző fontosabb dolgokat lehet helyileg kibérelni, használni, majd visszaadni, vagy akár meg is lehet vásárolni. Ez a fajta választott életstílus nemcsak környezetbarát, de rugalmas és könnyen kezelhető.
Szuper startup kezdeményezés a drungli, mely véletlenszerűen kínál utazási célpontokat a felhasználóknak. Csak a kiindulási pontot és az időpontot szükséges megadni a site-on és máris láthatóak a legolcsóbb elérhető repülőjegyek. A Drungli valójában kalandgenerátor, spontán embereket céloz meg, akik rugalmasan kezelik a nyaralást, és nem érdekli őket a legszervezettebb utazási lehetőség. Ezzel a megoldással olyan városok is a felhasználó látóterébe kerülhetnek, melyekre egyébként sose gondolt volna. A weboldal nemrég megnyerte a Barcamp Budapest konferencián megrendezett startupversenyt.
Kétéves luxusnyaralással is kényeztethetjük magunkat, melyet a VeryFirstTo szervez, a két év során ezer világörökségi helyszínt járhatnak be 157 országban az arra vállalkozók, mint a Taj Mahal, a Gizai Piramisok, a Stonehenge, vagy a Húsvét-szigetek. Minden kilométert business class-on repülnek az utasok és drága luxusszállodákban laknak, mint a Pláza New York-ban. Mindezt két személy 990 ezer fontért veheti igénybe, s ez az összeg tartalmaz minden kiadást.
Ennek ellentéteként mutatnánk be a Hans Brinker Budget Hotelt, mely a legolcsóbb, a legrosszabb és a leghíresebb Amsterdam-ban. Nincs szobaszervíz, medence, konditerem, vagy londíner… ellenben van olcsó szoba, étterem, kocsma, 24 órás nyitva tartás és 500 kiadható ágy. A hotel arról híres, hogy csak alapszolgáltatásokat kínál, semmi pluszt; azzal csalogatja a vendégeket, hogy csalódást fog okozni, ezért ne is legyen elvárásuk. Ez a kommunikáció bevált, az ország legrosszabb szállodája lett a legkedveltebb, és a vendégek szerint nem is olyan rossz a helyzet, mint ahogy a reklámban feltüntetik.
Az mmMule olyan közösségi site, mely különböző helyeken lakókat köthet össze abból a célból, hogy elvigyenek egymásnak dolgokat. Ha valaki egy farmert akar Amerikából, vagy parfümöt a reptéri boltból, ez egy kiváló platform arra, hogy találjon olyan embert, aki ezt el is tudja neki hozni. Persze abban is segít, hogy autentikus ötleteket, tanácsokat kapjon a hellyel kapcsolatban, ahova utazik, mit látogasson meg, melyik étteremben vacsorázzon.
Az Eatwith közösségi site lehetőséget nyújt arra, hogy Izraelbe, Spanyolországba vagy New Yorkba ellátogatva egy helyi lakos otthonában vacsorázhassunk. Az oldalon meghirdetett vacsoráknál feltüntetik a dátumot, a helyszínt, fotót a szakács(ok)ról, és a menü ára is látható. A kezdeményezésben az a nagyszerű, hogy valódi, autentikus élményben lehet része a turistának egy étteremben elfogyasztott vacsorához képest, hiszen az ott élő hostok teljesen más szemszögből mutatják be a várost, környezetüket. Hamarosan még több helyszínen lehet vacsizni, így reméljük Magyarország is bekerül a rendszerbe, és mi is szervezhetünk ilyen eseményeket külföldieknek.
A DROP eco-hotel egy elmozdítható elemekből épült hotelszoba, melyet a természetben megtalálható organikus formák ihlettek. A koncepció a nomád és a hagyományos ház között mozog. Az ötlet az, hogy a 25 m2-es szoba bárhol felállítható egy szép helyen, de aztán könnyen el is távolítható, sőt, a fa, üveg és acélszerkezetű micro-architektúra egy ötletes mini állványnak köszönhetően szinte lebeg a talaj felett, így a lehető legkevesebb kárt teszi a természetben. Könnyű és egyszerű összeállítani, így bárhova szállítható, legyen az tengerpart, vagy egy sziklaszirt. Környezetbarát nyaralóknak különösen ajánlott!
Allen Fuquának két hobbija van: az utazás és a filmek. A kettőt összekötő, évek óta zajló projektjével kedvenc filmjei előtt tiszteleg. Fotói a világ számos pontján készültek, ám nem mindennapi módon: egy filmjelenetből kiemelt részletet fényképez újra, csak nem a színészek, hanem ő maga, illetve barátai láthatóak a képeken. Ő lehetett Tom Cruise a Top Gunból Kaliforniában, vagy a Velencében partra szálló Indiana Jones is, de ő szerepel például az Eredet újraalkotott képkockáin is. A projektet moviemimic-nek nevezi, vagyis film-utánzásnak.
És végül a legnagyobb úti cél: az űr. Buzz Aldrin űrhajós, aki másodikként lépett a Holdra 1969-ben, lett a védnöke az AXE Apolló Űr Akadémiájának. Az Axe új termékét bevezető kampányának online versenyében a Föld 60 országának fiataljai mérhetik össze képességeiket. Számos kihívásban kell helytállniuk, például szavazatokat gyűjteni a Facebook-on, vagy az utcán megjelenő ausztronautával közös kreatív képet készíteni, de AXE űrpartikon is szerezhetnek plusz pontokat. A 14 űrhajós-jelölt a Közép-európai Űrtáborban, egészen pontosan a Sziget Fesztiválon csap össze, onnan kerül ki egy, aki képviseli hazánkat az orlandói Axe Global Űrtáborban. Ott választják ki a végső 22 űrutazót, aki 2014-ben nekivághat a nagy kalandnak.
|
ÉLELMISZER
Speciális tea a repülőn
10 000 méter felett is finom teát iszik a British Airways utasa.
A British Airways kutatásából kiderült, hogy a felhők felett 30%-kal csökken a tea élvezeti értéke, ezért az angol teamárkával, a Twinings-szal karöltve bevezette a British Airways Signature Blend-et, egy olyan különleges teát, melynek ugyanolyan íze van a levegőben, mint a földön. A teafajtát csak a légitársaság járatain szolgálják fel. A speciális teát egy 19 főből álló utaspanel, és egy gép személyzete állította össze, klasszikus íz született, mely egyaránt kiváló tejjel és anélkül.
|
|
DESIGN
A nagy Gatsby a Harrods-ban
Pop up italüzlet idézi a film világát.
A híres londoni Harrods üzlet A nagy Gatsby regény filmváltozatának megjelenését ünnepli május 9 és 20-a között egy olyan pop up koktélbár megnyitásával, melyet a 20-as évek stílusa ihletett. Az art deco stílusú kóstolóhelyiségben és a borüzletben látványos koktélkeveréssel szórakoztatják az arra járókat. A koktélok is természetesen a klasszikusokból készülnek: Courvoisier konyak, Hendrick’s gin és Johnnie Walker whisky keveredik a koktélokban. Ha valaki kíváncsi milyen Scott Fitzgerald regényének valós világa, itt megismerheti.
|
|
KOMMUNIKÁCIÓ
Pisis pelenka jelző
Tweet-et küld az eszköz, ha nedves a pelenka.
A brazil Ogilvy iroda a Huggies-szal közreműködve alkotta meg a TweetPee elnevezésű, kismadár alakú eszközt, mely a pelenkára helyezve méri a pelus nedvességtartalmát, így ha a gyermek pisil, a kütyü egy Twitter üzenetet küld az anyuka vagy apuka iPhone-jára, aki azonnal ki is tudja cserélni. Az eszköz még a pelenkákat is számon tartja, jelez akkor is, ha esetleg fogytán van már a csomagban, s ideje új csomagot rendelni.
|
|
ÉLETSTÍLUS
Kipróbálható gyűrű
6 különböző eljegyzési gyűrű közül választhatunk otthon.
Az Ocappi ékszergyártó és kereskedő cég olyan szolgáltatást indított útjára, mellyel lehetővé teszi vásárlói számára, hogy hosszabb távon, otthon próbálják ki az eljegyzési gyűrűket. Az ingyenes One&Only Try-On szolgáltatással az Ocappi gyűrűi közül 6 különböző másolatot lehet kiválasztani, melyeket házhoz szállítanak, és maximum 5 nap áll a jegyespár rendelkezésére, hogy döntsön, melyiket szeretné viselni hátralévő élete során. Ha megvan a megfelelő, igazi gyémántgyűrű is rendelhető belőle, általában 5000 és 45000 dollár között mozgó árakkal.
|
|
EGÉSZSÉG
Mobilklinika Afrikában
Hogy Afrikában is mindenhol elérhető legyen az egészségügyi ellátás.
A Samsung napenergia által hajtott mobil egészségügyi kamionnal jelent meg Fokvárosban, melynek célja, hogy ingyenes egészségügyi ellátást biztosítson a vidéki afrikai lakosok számára. A kamionban képzett szakemberek várják a betegeket, betérhetnek fül-, szemproblémákkal, de még fogászati gondjaikat is megoldják. A betegek ezeken kívül még számos betegséggel jelentkezhetnek a mobilklinikán, mint magas vérnyomás, diabétesz, vagy AIDS.
|
|
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.