- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2018/06
HIBRID HARMADIK HELYEK
Felgyorsult életünkben egyre többször jelentkezik a multitasking, nincs elég időnk semmire, kevesebb idő alatt egyre több dolgot akarunk elvégezni. Erre a magatartásra hasonlítanak azok a terek, melyek egy helyszínen belül több funkciót is betöltenek. Látjuk, hogy a könyvtár vagy könyvesbolt már kávézó is egyben, a mozi étteremként is funkcionál. Egyre határozottabb a fogyasztók élmény iránti igénye, ami visszatükröződik a szabadidős helyszínek kialakításában is. A kettő az egyben, hibrid helyszínek többlet élményt is nyújtanak, így szerencsésen találkozik bennük a praktikum és az élményszerűség. Hírlevelünkben olyan helyszíneket mutatunk be, melyek egyszerre több funkciót is betöltenek, így hozzájárulnak a fogyasztók időmenedzseléséhez és élmény iránti igényének kielégítéséhez.
Helyszínek gasztroélménnyel dúsítva
A hibrid megoldások közül kiemelkednek azok, melyek esetén valamilyen gasztronómiai élményt/szolgáltatást társítanak az alapszolgáltatáshoz.
A dubai Reel Cinemas összefogott a díjnyertes amerikai séffel, Guy Fieri-vel hogy a mozizáshoz felejthetetlen gasztro élményt kínáljanak. Az együttműködésnek köszönhetően 2018 áprilisától a látogatók már vacsorázhatnak is filmnézés közben. A moziban elsősorban klasszikus amerikai ételeket kínálnak, a jelenlegi helyszínt pedig a tervek szerint két további Reel Cinemas fogja követni Dubaiban, ahol szintén lehet majd vacsorázni.
A Glossier egy pop-up helyszínt hozott létre a San Francisco-i székhelyű Rhea's Cafe-ban. A 2018 márciusától egy hónapig üzemelő helyszínen különféle könnyen elfogyasztható ételeket szolgáltak fel, beleértve a szendvicseket, a krumplit és a salátákat a Glossiernél elérhető és megvásárolható kozmetikai termékek mellett.
Komplex megoldások
Láthatunk olyan komplex megoldásokat is, ahol már nem csak kettő az egyben, de sok az egyben szolgáltatást kínálnak egy helyen.
A Shiseido The Store szépségszalon Tokióban, mely olyan komplex szépségápolási megoldásokat kínál, amelyek ötvözik a tudást, technológiát, márkaértéket és kulturális értékeket. A boltban az ügyfelek megvásárolhatják a Shiseido kozmetikai termékeit, de emellett fodrászhoz is beülhetnek, használhatják a fotóstúdiókat, és egészséges ételeket kínáló kávézóban vacsorázhatnak, amely még szépség- és wellness szemináriumokat szervez.
Néha még a klasszikus gasztronómia köré épülő megoldásokat is szükséges plusz élménytartalommal felruházni.
A 2018 áprilisában bemutatott új Harrods bortermeket a Martin Brudnizki Design Stúdió hozta létre. A termekben a vásárlási lehetőségen túl aromaterápiás szolgáltatást is nyújtanak, melynek keretében végigvezetik az ügyfeleket a különböző szőlőfajták profiljain, valamint egy oktatási helyiségben egyéni konzultációkat kínálnak. A vásárlók a világ szőlőültetvényeinek élővilágát is megtekinthetik - ez a tapasztalat általában nem elérhető a nagyközönség számára.
Ügyintézés és munka kombinációja
A következő két példában az ügyintézés és a munka világa kapcsolódik össze. Míg az első esetben banki ügyeinket intézhetjük egy co-working irodában, addig a második példa jól szemlélteti, hogy akár bevásárlás közben is találhatunk számunkra megfelelő állásajánlatot.
Az Idea Bank bizonyos fiókjait úgy alakította át, hogy kávézót és co-working teret hozott létre bennük. Az első úgynevezett Idea hub Varsóban nyílt meg, de ma már több helyen is találkozhatunk a kereskedelmi bank által kialakított térrel. A helyszíneken barista munkatársak dolgoznak, emellett pedig a bank foglalható tárgyalótermeket, ingyen wifihez, nyomtatóhoz és fénymásolóhoz való hozzáférést kínál kisvállalkozások részére. A videón jól látható, hogy a hubokat modern, fiatalos design jellemzi.
2018 tavaszán Brazília munkanélküliségi rátája 12% volt. A mutató javítása érdekében a Rio Grande do Sulban található Walmart különleges szolgáltatást indított. A külön erre dedikált sorokban olyan termékeket helyeztek ki, amelyek a termékek gyártóival, vagy az iparággal kapcsolatos munkalehetőségeket kínálnak. Például egy doboz samponon gyógyszertári alkalmazotti munkalehetőséget találni, egy pizzásdobozon pedig azt lehet olvasni, hogy pizzafutárt keresnek. Az állást kereső vásárlók egy QR-kód beolvasását követően további információhoz juthatnak az álláslehetőségekkel, üresedésekkel kapcsolatban. A kampány alatt a Walmart több mint 150 álláslehetőséget kínált és azt állította, hogy "sok fogyasztó számára a legjobb ajánlat a foglalkoztatás".
|
ÉLELMISZER
Kedvezmény bármilyen hűségkártyáért cserébe
10% kedvezményt adott a Lidl a másnál hűséges vásárlóknak.
A Lidl az Egyesült Királyságban 10% kedvezményt adott több mint 22 fontos vásárlás esetén azon vásárlói számára, akik rendelkeznek bármilyen törzsvásárlói kártyával. A kampányt az inspirálta, hogy a lánc nem rendelkezik saját hűségkártyarendszerrel. Az ajánlat kizárólag márciusban, egy hétig tartott.
|
|
DESIGN
Coca-Cola design
Dekorkozmetikumok a kóla szerelmeseinek.
2018 áprilisában a The Face Shop bemutatta a Coca-Cola-val közösen létrehozott limitált termékvonalát. A dél-koreai szépségipari gyártó kollekciójában hat termék található, beleértve a rúzsokat, a szemhéjpúdert és az alapozót. A terméke piros-fehér csomagolásban és a Coca-Cola hagyományos illatában kaphatóak.
|
|
KOMMUNIKÁCIÓ
Még pontosabb sminktalálatok az arcbőr színe alapján
Javított a keresési funkciókon a Pinterest.
2018 áprilisában a Pinterest olyan, kissé bizarr eszközöket mutatott be, amelyek célja a keresési funkciók javítása és diverzifikálása. Amikor a felhasználók egy szépséggel kapcsolatos kifejezést írnak be, megjelenik egy sor arcbőrszín opció. A felhasználók ezután kiválaszthatják a preferált bőrszínt, mielőtt az eredményeket generálják, és lehetőség van arra, hogy csak adott bőrtípusú emberek képe jöjjön ki találatként.
|
|
ÉLETSTÍLUS
Műanyagmentes életstílus
Wellness kezdeményezést indított az influencer.
Kate Nelson (@plasticfreemermaid), Instagram influencer wellness kezdeményezést indított a műanyagmentes életstílus fényében. A Nyugat-Ausztráliában 2018 júliusában induló események közé tartoznak a bálnavadászattal, jógával, vegán ételekkel kapcsolatos előadások, valamint főként a "műanyagmentes életmód" élvezetéről szóló workshopok. Az egy hetes eseményen való részvétel árai 2,300 dollárról indulnak.
|
|
EGÉSZSÉG
Kedvezmény egészségtudatosságért cserébe
Kvízkérdésekkel szerezhetnek kedvezményt az USA-ban.
A Health IQ az egészséges életmóddal rendelkező ügyfelek részére kínál kedvezményeket. Az Egyesült Államokban működő életbiztosítással foglalkozó vállalat a táplálkozás, a testmozgás és az orvosi kérdések köré szerveződő kvízt alkotott meg és vállalja, hogy a feladatokat megoldók számára 4-33% kedvezményt biztosít. A kérdőívek ingyen kitölthetők és elérhetőek online formában.
|
Az utazási felszerelésekről egy külön hírlevelet lehetne írni, hiszen nagyon sokféle utazással kapcsolatos okos eszköz létezik ma már, mellyel megkönnyíthető a tájékozódás, a biztonságosság. Ilyen például az EasyJet által bemutatott okoscipő (link: http://www.origo.hu/utazas/hirek/20160513-okoscipot-dob-piacra-az-easyjet.html), mely gyaloglás közben segíti a tájékozódást, a látványosságok felfedezését egy beépített szenzorral és a vele összeköttetésben álló okostelefonos alkalmazással. Nyomon követhetjük a bőröndünket a reptéri transzferek esetében az Eviate segítségével (link: http://www.eviate.com/). A bőröndre helyezhető e-címke összeköttetésben van az okostelefonnal és látható, hogy éppen hol a bőröndünk. Okos megoldás, ám nem kell okos telefon a 40 alapvető ikont ábrázoló pólóhoz (link: https://iconspeak.world/ ), mely olyan távoli országokban jelent segítséget, ahol nem beszélnek a helyi nyelveken kívül mást. Csak rámutatunk az ikonokra és meg tudjuk magunkat értetni.