Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2018/08

LASSULJUNK LE!

A megatrendként jelen lévő gyorsítás már hosszú évek óta meghatározza a ma emberének mindennapjait. A felgyorsult hétköznapok után azonban egyre többen vágynak a hosszabb-rövidebb ideig történő lassításra, lelassulásra, így mára azt mondhatjuk, hogy erőteljesen felerősödött, és a gyorsítás ellentrendjeként lépett elő a lassítás, mint trendjelenség. A lassítás nem csak az időleges vagy végleges ”kiszállást” jelenti, de jelenthet valamilyen visszakapcsolást (downshifting), az egyszerűségre, haszontalanságra, vagy a digitalizációtól mentes egyszerű élet élésére történő törekvést is. Visszakapcsolásról, downshiftingről akkor beszélhetünk, ha az egyének lemondanak a túlzott munkáról, vagy éppen a túlzott fogyasztásról az életminőség javítása érdekében. Hírlevelünkben olyan példákat mutatunk be, melyek hozzájárulnak a fogyasztók lassításához, és ezáltal egy minőségi változást hozhatnak életükbe.

 

Közlekedjünk lassabban

Music SignsA Spotify Music Signs olyan alkalmazás, melyet azért hoztak létre, hogy megakadályozza a közlekedési baleseteket. Amikor a járművezetők átlépik a sebességhatárt, a Spotify alkalmazás automatikusan felgyorsítja az éppen lejátszott zeneszámot, így érzékeltetve, hogy a vezető mennyire felgyorsult. A járművezetőknek ezután megjelenik egy gyorshajtásra figyelmeztető jelzés, és annak érdekében, hogy a zeneszám lejátszása újra visszatérjen a rendes sebességhez, a sofőrnek lassítania kell.

Locomore

 

 

A közösségi finanszírozásból működő Locomore vonat körülbelül egy órával hosszabb idő alatt teszi meg a Berlin és Stuttgart közötti utat, mint a nemzeti Deutsche Bahn vonatai, viszont a jegyek ára csak 29 euró, szemben a Deutsche Bahn magasabb árával. A vonat működéséhez fenntartható forrású zöld energiát használnak fel, és az utasok egészséges, szerves alapanyagú frissítőket fogyaszthatnak utazás közben.

 

 

Vásároljunk lassabban

A Garderoba olyan bolt, mely arra ösztönzi az embereket, hogy lassabban vásároljanak és nézelődjenek. A vásárlók megtekinthetik a könGarderobayveket, megpróbálhatják a ruházatot, konzultálhatnak a ház stylist-jával és élvezhetik az italokat, miközben a zágrábi üzletben vásárolnak. Az üzlet olyan bútorokkal van berendezve, melyek azt szolgálják, hogy a vásárlók leüljenek, pihenjenek és élvezhessék a boltban szerzett élményeket. A Garderoba nem csak horvát, de nemzetközi designerek termékeit is értékesíti.

 

Vonuljunk el a nagyvilág zajától

Ha valakinek minden vágya, hogy a világtól elzárkózva egy garantáltSlow Cabinan csendes helyen töltse el az idejét, annak biztosan jó megoldást kínálnak a Slow Cabin-ok. Az önellátó kabinok családi kirándulásra, magányos elvonulásra, vagy romantikus, páros üdülésekhez is kiválóak. Különlegességük, hogy titkos helyszíneken vannak felállítva Belgiumon belül, és maguk a vendégek is csak két héttel a vakáció előtt tudhatják meg, hogy pontosan hol találják őket. A kabinok bérleti díja 175 EUR-tól kezdődik.

 

Az angliai Off The Map Travel három egyedi szállodai szobát hozott létre Finnországban. A különleges szobák szánkókra vannak felszerelve, és két személy befogadására alkalmasak. Csupán ágy, étkezőasztal és fűtés, valamint egy külső WC kapcsolódik hozzájuk. Üvegtetejüknek köszönhetően a szobák látogatói megtapasztalhatják a sarki fény látványának különleges élményét.

 

 

ÉLELMISZER

Ételek és hangok

Étkezést élvezetesebbé tevő hangok az Amazontól.

AmazonAz Amazon Alexa célja az egészséges ételek fogyasztásának élvezetesebbé tétele a gyerekek számára. Az Eat & Sing with Sophie Sprout zeneszámokat és hanghatásokat tartalmaz, melyeket le lehet játszani étkezés közben, a gyerekek pedig vidámabban fogják megenni az ételeket, például vonatok és repülőgépek hangjait hallgatva. A szolgáltatás ingyen használható és nem igényel regisztrációt sem, az Amazon Echo és Dot eszközökkel működik.

 

 

DESIGN

Kétszemélyes sör

Sör a megosztás jegyében.

SörA ComOn cég tudhatja magáénak az Empatheer sör ötletét, melynek különlegessége, hogy párban történő elfogyasztásra találták ki. A két sörből álló szettet olyan mechanizmussal alakították ki, hogy csak két ember tudja kinyitni őket úgy, ha egyidejűleg ellenkező irányba húzzák a palackokat. A kampány részeként az Empatheerből 300 palackot gyártottak, és a fogyasztókat arra buzdították, hogy olyan valakivel osszák meg a sört, akit nem ismernek.

 


 

KOMMUNIKÁCIÓ

Kampány a szabadságért

Álmaik követésére ösztönzik az embereket.

TigerA Tiger Beer nemrégiben elindította az Uncaged Heroes kampányát, ami az embereket arra ösztönzi, hogy kövessék álmaikat, szenvedélyüket és tegyenek valami jót a világgal. A kampányban együttműködött többek között RoxXxan rapper, aki utcai stílusú zenével küzd a nemi sztereotípiák ellen; vagy Joel Gibbard az Open Bionics vezérigazgatója, aki úttörő szerepet tölt be a nyílt forráskódú bionikus protézisek fejlesztésében. A kampány fő rendezvénye 2018 szeptemberében, a velencei Benedetto Marcello Zeneiskolában kerül megrendezésre.

 

 

ÉLETSTÍLUS

Kedvezmények vegánoknak

Vegans Pay Less kezdeményezés. 

VegansA 2018-as év első negyedévében az izraeli székhelyű Clal Insurance beindította a Vegans Pay Less kezdeményezést, ami kedvezményeket biztosít a vegánok élet- és egészségbiztosítására. Clal tervei követik az US HealthIQ biztosítóét, ami 2017-ben hasonló előnyöket kínált a vegánok számára. A vállalat célja az volt, hogy ösztönözze az izraelieket a vegán életmód elfogadására, hivatkozva arra, hogy a vegán az egészséges választás, és hosszabb várható élettartamot eredményez.

 

 

EGÉSZSÉG

Orvosi tanácsok mobilon keresztül

Okostelefonos alkalmazás segít.

SamsungAz Ask an Expert nevű szolgáltatás a Samsung és az Egyesült Királyságban működő digitális egészségügyi szolgáltató, a Babylon együttműködésének köszönhetően jött létre. A szolgáltatás a Samsung Health alkalmazáson keresztül a Samsung Galaxy eszközökön érhető el. A felhasználók a tüneteiket ellenőrizhetik, és videokonferencián keresztül közvetlenül orvoshoz fordulhatnak. Lehetőség van online rendelésekre és azok megrendelésére is. Éves tagdíja 50 GBP/ év.

 

 

Az utazási felszerelésekről egy külön hírlevelet lehetne írni, hiszen nagyon sokféle utazással kapcsolatos okos eszköz létezik ma már, mellyel megkönnyíthető a tájékozódás, a biztonságosság. Ilyen például az EasyJet által bemutatott okoscipő (link: http://www.origo.hu/utazas/hirek/20160513-okoscipot-dob-piacra-az-easyjet.html), mely gyaloglás közben segíti a tájékozódást, a látványosságok felfedezését egy beépített szenzorral és a vele összeköttetésben álló okostelefonos alkalmazással. Nyomon követhetjük a bőröndünket a reptéri transzferek esetében az Eviate segítségével (link: http://www.eviate.com/). A bőröndre helyezhető e-címke összeköttetésben van az okostelefonnal és látható, hogy éppen hol a bőröndünk. Okos megoldás, ám nem kell okos telefon a 40 alapvető ikont ábrázoló pólóhoz (link: https://iconspeak.world/ ), mely olyan távoli országokban jelent segítséget, ahol nem beszélnek a helyi nyelveken kívül mást. Csak rámutatunk az ikonokra és meg tudjuk magunkat értetni. 

  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat