- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2018/08
LASSULJUNK LE!
A megatrendként jelen lévő gyorsítás már hosszú évek óta meghatározza a ma emberének mindennapjait. A felgyorsult hétköznapok után azonban egyre többen vágynak a hosszabb-rövidebb ideig történő lassításra, lelassulásra, így mára azt mondhatjuk, hogy erőteljesen felerősödött, és a gyorsítás ellentrendjeként lépett elő a lassítás, mint trendjelenség. A lassítás nem csak az időleges vagy végleges ”kiszállást” jelenti, de jelenthet valamilyen visszakapcsolást (downshifting), az egyszerűségre, haszontalanságra, vagy a digitalizációtól mentes egyszerű élet élésére történő törekvést is. Visszakapcsolásról, downshiftingről akkor beszélhetünk, ha az egyének lemondanak a túlzott munkáról, vagy éppen a túlzott fogyasztásról az életminőség javítása érdekében. Hírlevelünkben olyan példákat mutatunk be, melyek hozzájárulnak a fogyasztók lassításához, és ezáltal egy minőségi változást hozhatnak életükbe.
Közlekedjünk lassabban
A Spotify Music Signs olyan alkalmazás, melyet azért hoztak létre, hogy megakadályozza a közlekedési baleseteket. Amikor a járművezetők átlépik a sebességhatárt, a Spotify alkalmazás automatikusan felgyorsítja az éppen lejátszott zeneszámot, így érzékeltetve, hogy a vezető mennyire felgyorsult. A járművezetőknek ezután megjelenik egy gyorshajtásra figyelmeztető jelzés, és annak érdekében, hogy a zeneszám lejátszása újra visszatérjen a rendes sebességhez, a sofőrnek lassítania kell.

A közösségi finanszírozásból működő Locomore vonat körülbelül egy órával hosszabb idő alatt teszi meg a Berlin és Stuttgart közötti utat, mint a nemzeti Deutsche Bahn vonatai, viszont a jegyek ára csak 29 euró, szemben a Deutsche Bahn magasabb árával. A vonat működéséhez fenntartható forrású zöld energiát használnak fel, és az utasok egészséges, szerves alapanyagú frissítőket fogyaszthatnak utazás közben.
Vásároljunk lassabban
A Garderoba olyan bolt, mely arra ösztönzi az embereket, hogy lassabban vásároljanak és nézelődjenek. A vásárlók megtekinthetik a kön
yveket, megpróbálhatják a ruházatot, konzultálhatnak a ház stylist-jával és élvezhetik az italokat, miközben a zágrábi üzletben vásárolnak. Az üzlet olyan bútorokkal van berendezve, melyek azt szolgálják, hogy a vásárlók leüljenek, pihenjenek és élvezhessék a boltban szerzett élményeket. A Garderoba nem csak horvát, de nemzetközi designerek termékeit is értékesíti.
Vonuljunk el a nagyvilág zajától
Ha valakinek minden vágya, hogy a világtól elzárkózva egy garantált
an csendes helyen töltse el az idejét, annak biztosan jó megoldást kínálnak a Slow Cabin-ok. Az önellátó kabinok családi kirándulásra, magányos elvonulásra, vagy romantikus, páros üdülésekhez is kiválóak. Különlegességük, hogy titkos helyszíneken vannak felállítva Belgiumon belül, és maguk a vendégek is csak két héttel a vakáció előtt tudhatják meg, hogy pontosan hol találják őket. A kabinok bérleti díja 175 EUR-tól kezdődik.
Az angliai Off The Map Travel három egyedi szállodai szobát hozott létre Finnországban. A különleges szobák szánkókra vannak felszerelve, és két személy befogadására alkalmasak. Csupán ágy, étkezőasztal és fűtés, valamint egy külső WC kapcsolódik hozzájuk. Üvegtetejüknek köszönhetően a szobák látogatói megtapasztalhatják a sarki fény látványának különleges élményét.
 |
ÉLELMISZER
Ételek és hangok
Étkezést élvezetesebbé tevő hangok az Amazontól.
Az Amazon Alexa célja az egészséges ételek fogyasztásának élvezetesebbé tétele a gyerekek számára. Az Eat & Sing with Sophie Sprout zeneszámokat és hanghatásokat tartalmaz, melyeket le lehet játszani étkezés közben, a gyerekek pedig vidámabban fogják megenni az ételeket, például vonatok és repülőgépek hangjait hallgatva. A szolgáltatás ingyen használható és nem igényel regisztrációt sem, az Amazon Echo és Dot eszközökkel működik.
|
 |
DESIGN
Kétszemélyes sör
Sör a megosztás jegyében.
A ComOn cég tudhatja magáénak az Empatheer sör ötletét, melynek különlegessége, hogy párban történő elfogyasztásra találták ki. A két sörből álló szettet olyan mechanizmussal alakították ki, hogy csak két ember tudja kinyitni őket úgy, ha egyidejűleg ellenkező irányba húzzák a palackokat. A kampány részeként az Empatheerből 300 palackot gyártottak, és a fogyasztókat arra buzdították, hogy olyan valakivel osszák meg a sört, akit nem ismernek.
|
 |
KOMMUNIKÁCIÓ
Kampány a szabadságért
Álmaik követésére ösztönzik az embereket.
A Tiger Beer nemrégiben elindította az Uncaged Heroes kampányát, ami az embereket arra ösztönzi, hogy kövessék álmaikat, szenvedélyüket és tegyenek valami jót a világgal. A kampányban együttműködött többek között RoxXxan rapper, aki utcai stílusú zenével küzd a nemi sztereotípiák ellen; vagy Joel Gibbard az Open Bionics vezérigazgatója, aki úttörő szerepet tölt be a nyílt forráskódú bionikus protézisek fejlesztésében. A kampány fő rendezvénye 2018 szeptemberében, a velencei Benedetto Marcello Zeneiskolában kerül megrendezésre.
|
 |
ÉLETSTÍLUS
Kedvezmények vegánoknak
Vegans Pay Less kezdeményezés.
A 2018-as év első negyedévében az izraeli székhelyű Clal Insurance beindította a Vegans Pay Less kezdeményezést, ami kedvezményeket biztosít a vegánok élet- és egészségbiztosítására. Clal tervei követik az US HealthIQ biztosítóét, ami 2017-ben hasonló előnyöket kínált a vegánok számára. A vállalat célja az volt, hogy ösztönözze az izraelieket a vegán életmód elfogadására, hivatkozva arra, hogy a vegán az egészséges választás, és hosszabb várható élettartamot eredményez.
|

|
EGÉSZSÉG
Orvosi tanácsok mobilon keresztül
Okostelefonos alkalmazás segít.
Az Ask an Expert nevű szolgáltatás a Samsung és az Egyesült Királyságban működő digitális egészségügyi szolgáltató, a Babylon együttműködésének köszönhetően jött létre. A szolgáltatás a Samsung Health alkalmazáson keresztül a Samsung Galaxy eszközökön érhető el. A felhasználók a tüneteiket ellenőrizhetik, és videokonferencián keresztül közvetlenül orvoshoz fordulhatnak. Lehetőség van online rendelésekre és azok megrendelésére is. Éves tagdíja 50 GBP/ év.
|
Az utazási felszerelésekről egy külön hírlevelet lehetne írni, hiszen nagyon sokféle utazással kapcsolatos okos eszköz létezik ma már, mellyel megkönnyíthető a tájékozódás, a biztonságosság. Ilyen például az EasyJet által bemutatott okoscipő (link: http://www.origo.hu/utazas/hirek/20160513-okoscipot-dob-piacra-az-easyjet.html), mely gyaloglás közben segíti a tájékozódást, a látványosságok felfedezését egy beépített szenzorral és a vele összeköttetésben álló okostelefonos alkalmazással. Nyomon követhetjük a bőröndünket a reptéri transzferek esetében az Eviate segítségével (link: http://www.eviate.com/). A bőröndre helyezhető e-címke összeköttetésben van az okostelefonnal és látható, hogy éppen hol a bőröndünk. Okos megoldás, ám nem kell okos telefon a 40 alapvető ikont ábrázoló pólóhoz (link: https://iconspeak.world/ ), mely olyan távoli országokban jelent segítséget, ahol nem beszélnek a helyi nyelveken kívül mást. Csak rámutatunk az ikonokra és meg tudjuk magunkat értetni.