- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2013/8
ENVY MARKETING
… minden, amit azért vásárol meg az ember és azért kínálnak neki, hogy mások irigyeljék. Fontos az emberek számára, hogy különleges tárgyakat birtokoljanak, amilyen másnak nem lehet, vagy csak nagyon nehezen juthat hozzá. Sokszor ezt bármi áron megszerzik, a demonstratív fogyasztás ugyanakkor csak az érdeklődési területük egy-egy szeletére terjed ki. Leginkább a hobbijukhoz kapcsolódóan (ide tartozik a szórakozás, kikapcsolódás is) és a műszaki cikkek területén hajlandóak az emberek áldozatokat hozni és látványosan drága, vagy elérhetetlennek tűnő dolgokat vásárolni.
A márkák marketingstratégiájukban gyakran húznak hasznot az irigység, vágykeltésből, így a fogyasztók mindenáron meg akarják szerezni a nehezen elérhető termékeket. Végülis kinek kellene egy dél-tengeri sziget, vagy egy arany mobiltelefon, ha mindenki megengedhetné magának? Sokszor eléggé nyilvánvalóvá teszik ezt a stratégiát azzal, hogy egy-egy celeb promotálja a termékeiket; így a termék megvásárlásával a fogyasztó azonosul a termék reklámarcával, használatával ő is olyan „menő” lesz, mint az adott híresség, ez pedig motiválja őt a drágább, ritkább áru megszerzésére.
Tehát a cél, hogy mások irigyeljenek, mert „nekik nincs az, ami nekem” – ezért ha más termékek fogyasztásában összébb is kell húzni a nadrágszíjat, akad, amire a fogyasztó akár több pénzt, időt és energiát is áldoz. Emellett fontos vetülete az envy marketingnek a bennfentesség, vagyis, hogy …”én ismerem, míg mindenki más kívül esik ezen a „tudáson”…
A márkák tudatosan építenek erre, fogyasztóiknak VIP, vagy prémium tagságot ígérnek, melyek különleges lehetőségeket, egyedi ajándékokat, speciális szolgáltatások kínálnak.
A New York-i Divathéten az Inside Haute csomag részeként a Carlyle Hotel felajánlásában 3 napot tölthettek el néhányan a divatszerkesztő, Kathleen Beckett-tel. Mindössze 12-en vehettek részt rajta, de olyan események részesei voltak, minthogy koktéloztak Zac Posen tervezővel a stúdiójában, Donna Karan tervezővel ebédeltek, vagy teáztak Nadja Swarovski-val a márka irodájában. A felajánlás tartalmazott még meghívókat és backstage belépőket a Lincoln Center-beli divatbemutatókra, és privát, színfalak mögötti túrára a Metropolitan Múzeum divatrészlegére. Egy saját sofőr is része volt a 6 000 dolláros csomagnak, nemcsak a szállás és ellátás a hotelban.
A Louis Vuitton tavaly júniusban vezette be a non plus ultrát: Made To Order szolgáltatásukban férficipőket készítettek teljesen a vásárló elképzelése szerint. A londoni New Bond Street-i üzletükbe betérve, ki lehetett választani a cipő anyagát, színét vagy a kidolgozását, ebből kb. 3000 variáció létezik. Sőt, a még inkább személyre szabott termékben a vásárló nevének kezdőbetűjét is belevésték a cipő belsejébe, de hozzá illő övet is lehetett választani.
A Kapture alkalmazás jutalommal illeti, ha felhasználói fotókat készítenek általuk megélt pillanatokról és azokat közösségi hálóikon megosztják, mint a kedvenc ételükről egy olasz étteremben, vagy egy régóta áhított új ruháról, de az app ezeknek megtalálásában is segít. Az ingyenes app lehetővé teszi a márkáknak, üzleteknek, hogy gyakori fotósaikat a márka nagykövetévé tegyék azonnali jutalmak felajánlásával, kedvezmények vagy termékek biztosításával, melyeket beválthatnak azonnal is, vagy eltehetik későbbre, illetve akár el is ajándékozhatják.
Az app több mint 300 kereskedőt ér el New York-ban, beleértve a legnagyobb divatmárkákat, vagy a legkeresettebb vendéglátóhelyeket. Ezzel az alkalmazással valójában a márkák járnak jól, több ezer fotó készül róluk, melyeket mind megosztanak még további emberekkel. A fotókat, amik a Kapture-rel készülnek, polaroiddá alakítják és ellátják a rajta szereplő márka logójával.
Egy kanadai Samsung rajongó Facebook posztjában arra kérte a céget, hogy jutalmazzák egy ingyen Galaxy S III-as okostelefonnal a sok Samsung termék vásárlását. Posztjához egy általa rajzolt sárkányt is csatolt. A cégnél vicces kedvükben voltak, mert ingyen telefont ugyan nem, de egy kenguru rajzot csatoltak. Miután a rajongó megosztotta a sztorit, cserébe kapott a cégtől egy teljesen egyedi sárkányos telefonborítót, így köszönték meg neki a hírverést.
A Virgin Atlantic légitársaság versenyt indított, melyben a hűségprogramban résztvevők számára kínál lehetőséget, hogy nyerjenek egy helyet a légitársaság Virgin Galaktikus űrturizmus programjába. A „Küldetés: Galaktikus” c. játékban résztvevőknek annyi légi mérföldet kell összegyűjteniük, amennyit csak tudnak. A nyertes helyet kap egy űrutazáson 128.000 angol font (kb. 44,5 millió forint) értékben.
A Rewardables a Zemoga ügynökség koncepciója, melynek alapja a motiváció és az elismerés. Egy olyan rendszer, mely lehetővé teszi az együtt dolgozóknak, hogy elismerjék egymás jó munkáját – ezt egy jutalmazási rendszerrel tehetik meg. A mobilalkalmazással bárki a szervezeten belül gyorsan tud értékelni és Rewardables pontokat küldeni munkatársának, így nem csak a főnök tudja értékelni alkalmazottja teljesítményét, hanem bárki a cégen belül. Az alkalmazottak egyrészt „hard” jutalmakat kaphatnak, melyek költségmegtakarítással járnak, mint egy mozijegy, egyhavi konditerem bérlet. Másrészt a „soft” jutalmak az életminőséget és a munkakörnyezetet javítják, mint a szabadság, reggeli az ügyvezetővel, megengedett késés vagy hosszabb ebédidő.
A Hewlett Packard legutóbbi laptopjával kampányolt Londonban úgy, hogy a város 4 különböző pontján várakozó HP Mercedes-ben ingyen fuvart kínált, mely miközben elvitte a résztvevőket úticéljukhoz, kipróbálhatták az új Envy 14 Spectre Ultrabook-ot, természetesen ingyen wifivel. Ha a résztvevők #hpspectreshuffle taggel posztoltak a Twitteren, akkor akár megnyerhették a szóban forgó laptopot.
A St. Regis Aficionado szállodalánc hűségprogramja olyan lehetőségeket kínál, mint Jean Paul Gaultier estélyére menni, a New York-i Dior butikban privát vásárlást tartani, Tiffany ékszereket felpróbálni, vagy Mallorcán Juan Miró festményeit megismerni közelről.
Mindezt természetesen külön limuzinnal, saját sofőrrel. A szálloda különböző csomagokat kínál különböző városokban ilyen különleges élményekkel 2500 dollártól, melyben vannak VIP jegyek, a szállodai szoba és a reggeli.
Az ausztrál borászat, a Penfolds 12 darab különleges ampulla kiszerelésű Cabernet Sauvignon-t dobott piacra 109 000 fontért, vagyis majdnem 38 millió Ft-ért darabját. A nagyon ritka 2004-es Block 42 Cabernet Sauvignon egy iparművész által készített extrakemény borszilikát „üvegszoborban” rejtőzik, melyet egy eukaliptusz dobozka rejt. Még az ezüstdíszeket is iparművész tervezte, ahogy a fadobozkát is. A Penfolds borásza személyesen viszi el az üveget a vásárlóhoz és kérésre fel is nyitja az ampullát egy ezüst reszelővel, és ezüst dekanterbe tölti.
 |
ÉLELMISZER
Tökéletes barbecue
A szenzor segít, mikor jó a husi.
A BBiQ feltalálói úgy hívják találmányukat, hogy „ész a barbecue-hoz”. A BBiQ valójában egy Bluetooth szenzor, ami a grillezés könnyítésére lett kitalálva. A BBiQ folyamatosan monitorozza a grillen lévő ételt, így könnyíti meg az apukák dolgát a nyári grillezések során. A készülék jelez, amikor meg kell fordítani a húst, mikor kell rá szószt önteni és mikor van kész. Az Android appnek még az elején meg kell adni, hogy milyen típusú ételt készül, így tökéletes lesz a végeredmény. A készítők most a Kickstarter-en gyűjtenek pénzt, hogy fejleszthessék találmányukat, kisebbítenék, és plusz receptekkel szeretnék megtoldani az alkalmazást.
|
 |
DESIGN
Fiatból hűtő
A Smeg átalakítja a régi autókat.
A csodás hűtőszekrényeiről híres márka, az olasz Smeg új projektbe vágott a Fiat autógyárral: egy retro dizájn hűtőt alkottak, mely SMEG 500 névre hallgat. A hűtő külseje ugyanis a Fiat 500-as elejével azonos, és akkor jutunk a frissítő italokhoz, ha a motorháztetőt felemeljük. 100 liter a kapacitása, italtartó és belső polc is található benne, ezen kívül ráadásul A+ energiakategóriás. Zöld, piros és fehér színekben kapható és 2013 júniusától már rendelni is lehet belőle.
|

|
KOMMUNIKÁCIÓ
Strandon telefont tölteni
Nivea hirdetés napelemmel.
Idén a Nivea interaktív kampányt vezetett be naptejeinek promótálására Brazíliában a Veja Rio című életstílus magazinnal karöltve. Az újság hátsó oldalán lévő hirdetés ultravékony napelemeket tartalmaz, s a másik oldalán egy USB foglalattal rendelkezik, amire rákapcsolva a telefont, képes feltölteni a nap energiájának segítségével. A kampány szlogenje, hogy a Nivea napvédelmével nem kell elhagyni a strandot, még a telefont feltölteni sem.
|
 |
ÉLETSTÍLUS
Igazi rajongóknak jutalom
Ha elég zenéd van, kaphatsz magazint.
A Billboard magazin ingyen példányt juttat vásárlóinak, akik bizonyítják, hogy tényleg rajongóik az újság címlapján szereplő énekesnek. Csak rá kell csatlakoztatni a vásárló iPhone-ját az utcai ‘Fan Check Machine’-ra, amely elemzi a telefonon lévő zenéket és ingyen példányt ad, ha több mint 20 szám van az adott előadótól azon. São Paulo újságosstandjain vezették be ezt a kampányt, a címlapon lévő előadók májusban és júniusban Joss Stone és a No Doubt voltak.
|

|
EGÉSZSÉG
Ruha egy ígéretért
A pop-up boltban egy donor regisztráció ért egy ruhadarabot.
Májusban a dél-afrikai Organ Donor Foundation megnyitotta az Exchange elnevezésű pop-up boltot, hogy minél több embert tudjon regisztrálni donációra. Az üzletben tervező által készített ruhák és kiegészítők voltak, ám nem lehetett őket megvásárolni. Ehelyett a vásárlókat arra kérték, hogy iratkozzanak fel az alapítvány donorlistájára. Ha ezt megtették, választhattak egy dolgot a boltból.
|
|
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.