- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
trendcsoportok
A vásárlókat és fogyasztókat sokféle környezeti hatás formálja, így időről időre felül kell vizsgálnunk a fogyasztói és vásárlói típusokat, azok meghatározó jellemzőit, hiszen állandó változásban vannak.
A trendcsoportok nem keverhetők össze a vásárlói/fogyasztói típusok általános szempontú ismeretével, mert éppen azért nevezzük őket trendcsoportoknak, mert új jegyeket mutatnak, melyekről azt gondoljuk, hogy ezeket a jövőben egyre több vásárló/fogyasztó fogja mutatni.
A trendcsoportok nagy része tehát nem nagy arányú a magyar lakosságot alapnak tekintve, de jelentőségük egyrészt a véleményformáló erejükben van, másrészt már ma is vannak olyan trendcsoportok, amelyek meglehetősen nagy számosságúak is, így a figyelem fokozottan kell, hogy rájuk irányuljon. Vannak olyan csoportok is, amelyek alapvetően nem újak, de új jellemzőket is felvettek, ezért új elnevezést kaptak, és így új módon kell foglalkozni velük.
A vásárlói/fogyasztói trendcsoportokat a TrendInspirációs modell alapján élettempó és értékorientáció dimenziókban vizsgáljuk, ezeket a csoportokat ily módon koordinátarendszerben is ábrázolhatjuk, hiszen pozíciójuk árulkodik fő jellemzőikről.
Rövid ismertetések célja a gondolatébresztés, további kutatásokat igényel a csoportok tényleges nagyságának kiszámítása, vásárlói potenciáljuk felmérése egy-egy konkrét termék/szolgáltatás esetében a magyar piacon, ahogyan azt már néhány ügyfelünk kérésére meg is tettük.