- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2012/6
SZÍNES ÉLET
A színek életünk elengedhetetlen része, nagy jelentőséggel bírnak az önkifejezésben és a személyiségünk, a hangulatunk közvetítésében. A szín a szimbolikus fogyasztás egyik alapeleme, a színekkel közvetítünk. Közvetítjük az egyetértésünket, az elhatárolódásunkat, a színekkel demonstrálunk, a színekkel védünk, kompenzálunk és kiegészítjük a személyiségünket legyen szó egy ruhadarabról, vagy éppen a kedvenc márkánkról, tárgyunkról. Éppen ezt szeretnénk a trendpéldáinkkal bemutatni, hogyan lehet a színeket felhasználni marketingkommunikációs célokra akár technológiai segítséggel (például színérzékeléssel).
A színek képesek pozitív hatást kiváltani, növelni az önbizalmunkat, a figyelmet felkelteni, segíti a kapcsolatfelvételt és a valahovatartozás kifejezését is.
Itt a nyár, így a színekkel lehetőségünk van a frissességre, a játékosságra, a kreativitásra, az élményszerzésre és természetesen az önkifejezésre. Kalandra fel!
A Pimkie szín előrejelző rendszere megmutatja, hogy a divat fővárosaiban, Párizsban, Milánóban és Antwerpenben mi a menő, milyen színű ruhában járnak az emberek az utcán, hogy az elmúlt egy órában, egy napban, egy hétben, vagy egy hónapban jellemzően milyen színt viseltek. Ezt kamerák rögzítik mindegyik városban és a felvett pixeleket egy számítógépes program elemzi és rendezi össze. A honlapon látható színes diagramokból következtethetünk arra, hogy a domináns szín Párizsban éppen a lila, Milánóban a sárga, míg Antwerpenben zöld színű ruha a divat. A Pimkie azonnal megfelelő trendi ruhadarabot is ajánl négynyelvű online webshopjában.
Az Ogilvy ötlete nyomán valósult meg az IBM interaktív színérzékeny képernyője, amely változtatja színeit attól függően, ki milyen ruhában áll meg előtte. A speciális képernyő az IBM „Smarter Planet” kampánya számára készült, mely arra ösztönzi a piacvezető cégeket, hogy kreatívan használják a technológiai újdonságokat, ez a képernyő pedig egyedülálló élményt kínál a vásárlóknak, s befolyásolja is őket vásárlásaikban.
A Pantone több mint 50 éve vezető színszakértő nemcsak a divat, de a művészet, design területén is. A PANTONE FASHION + HOME Color Rendszer nélkülözhetetlen segédeszköze a tervezőknek, a belsőépítészettől kezdve egészen a divat világáig használják. A rendszerben 2100 szín található, ezek a színminták papír, nejlon és textil alapra festve kerülnek forgalomba. A Pantone egy egységes színkódolást nyújt, mely független a többféle nyomdani színrendszertől és különleges színek kódolására is lehetőséget ad, például fluoreszkáló, neon vagy metál fényű színekére. A cég minden évben kiadja a szezonhoz kapcsolódó Divat Szín riportját, melyben meghatározza a divatos színeket, azok kombinációit. 2012 színe például a mandarinsárga.
Dulux és az Unicef közösen lépnek fel a gyerekek életének megvédéséért az „Own a color” vagyis „Legyen egy színed” kampánnyal, ahol a több mint 16 millió szín közül lehet megvásárolni a kedvencünket mindössze 1 fontért. A kiválasztott színt el lehet nevezni és egy kis történetet is lehet hozzá leírni. Ha a színekre kattintunk, láthatóvá válik, eladó-e még az az árnyalat, ha nem, akkor a tulajdonos elnevezése és kis sztorija látható mellette. A kampány célja az, hogy 16 millió font gyűljön össze az Unicef jelenlegi és jövőbeli projektjeinek finanszírozására. A kampányban híres emberek is kaptak színeket.
Pierre David francia képzőművész megalkotta a Human Pantone című művét, ahol 40 modellt fényképezett le és a bőrszínük alapján rendezte őket skála szerint. A cél az emberi bőr sokszínűségének és ennel elfogadtatása. A művet a brazil Museum of Modern Art állítja ki.
A Pearlfisher a Waitrose cég számára élénk és informatív csomagolást tervezett, mely a színek segítségével kódolja a diétás ételeket. A szín azt jelzi, az adott étel mely típusba tartozik, a magenta például a marha- és disznóhúst, a citromsárga a csirkét és a gyümölcsöket, a kék a természetes anyagokat és a halat jelzi. Ez a megoldás könnyűvé teszi a diétázók döntését, ha valaki tartani kívánja a napi 1500 kalóriabevitelt, nem kell szenvednie a számolgatással.
A Pantone Universe Beach Collection Fashion Factory által piacra dobott fürdőruha kollekciója négy férfi és egy női szabású darabot tartalmaz. A termékek színe a Pantone-skála alapján lett kialakítva, 34 különböző színben kaphatóak. Mindezt két pop-up store-ban kínálják Párizsban és Saint-Tropez-ben.


A Pantone és a Leo Burnett londoni csapatának közös munkája II. Erzsébet királynő tiszteletére készült. A Gyémánt Jubileum Színkalauz a királynő stílusának színeit tekinti át ez elmúlt hat évtizedben. Az angolok számára mindig kiemelt jelentőséggel bír, hogy minden egyes eseményen, amelyen a királynő megjelenik, megírják az újságok, mit visel. Speciális színek találhatók a skálán, mint a „kankalinsárga”, melyben William és Kate esküvőjén jelent meg, vagy a „lila hó” árnyalat, melyet a tavalyi Northumberland-i látogatása alkalmával viselt.
 |
ÉLELMISZER
Elektronikus kanál
A kanál méri, mennyire sós az étel.
Akinek magas a vérnyomása, vagy más egészségügyi problémával küzd, ami kevesebb nátrium bevitelt kíván, jó megoldás lehet az étel sótartalmát mérő kanál. A japán fejlesztés 60-80°C-os hőmérsékleten mér, és három különböző százalék között tudja megadni az étel nátriumtartalmát. A só „monitorozó” kanál 58 dollárt kóstál jelen pillanatban.
|
 |
DESIGN
Design tetkók
Menő lemosható tetkók.
Tina Roth Eisenberg designer és blogger (Swiss Miss) saját vállalkozása a Tattly. A site olyan ideiglenes tetoválásokat kínál, amelyek szépek, igényesek. Amikor Tina lánya hazajött az iskolából egy lemosható tetkóval a karján, született meg az ötlet, hogy az olcsó, rossz minőségű, clip-art-szerű tetkók helyett valami szépen tervezettet, igazán design-osat kellene piacra dobni. Az ötlet megszületésétől a vállalkozás beindulásáig 2 hónap telt el. A honlapon két darab tetkót lehet kapni egy csomagban 5 dollárért. 60 dollárért pedig fél évig kaphatunk egy-egy tetkócsomagot postán minden hónapban.
|

|
KOMMUNIKÁCIÓ
Zenéljünk piszoárral
Pengetni nem a kezünkkel kell.
A Guitar Pee névre keresztelt piszoár nevéhez hűen gitárformájú és még zenélni is lehet vele. Csak a pengetés más egy kicsit, de a férfiak ténylegesen játszhatnak a hat húron. A húrok „pengetésével” jóféle metálmuzsika szólal meg, amit bónuszként le is lehet tölteni a Guitar Pee oldaláról MPEE3 formátumban. A zenélő piszoár a Billboard brazil irodájában, Sao Paolo-ban lett felállítva.
|
 |
ÉLETSTÍLUS
Érintéssel fizetni
Ibizán már csak az ujjlenyomatunk kell, hogy nyugodtan nyaralhassunk.
A technológiai újdonságok használatában úttörő Ushuaïa Ibiza Beach Hotel bevezette a PayTouch rendszert, amivel nincs szükség többé bankkártyára vagy készpénzre, csak az ujlenyomat számít, mely mindenkinek egyedi és hamisíthatatlan. PIN kódokkal sem kell bajlódni. A becsekkolás során a bankkártyával együtt felveszik a mutató- és középső ujj biometrikus adatait s onnantól kezdve minden ezen a rendszeren keresztül történik, még a hotelben elérhető szolgáltatásokat, eseményeket is így osztják meg a vendégekkel.
|

|
EGÉSZSÉG
Álom app
Meghatározható mit és mikor álmodjunk.
A Dream:On iPhone-os alkalmazás segítségével befolyásolhatjuk álmainkat. Az applikáció arra a feltételezésre épít, hogy a környezetünk, a körülöttünk hallható hangok befolyásolják a tudatalattinkat alvás közben, így álmainkat is. Az előre beállított app szkenneli éjszaka a mozdulatainkat, hangokat, s ennek megfelelően ébresztő előtt félórával olyan hangokat kezd sugározni, amelytől megálmodjuk a tökéletes álmot. Facebook-on akár bejelölhetjük, akivel álmodtunk, vagy Twitteren közzétehetjük az álmunk rövid kis történetét, amivel az app Álombankját gazdagíthatjuk.

|
|
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.