- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
élelmiszer
ételek és hangok
Étkezést élvezetesebbé tevő hangok az Amazontól.
Az Amazon Alexa célja az egészséges ételek fogyasztásának élvezetesebbé tétele a gyerekek számára. Az Eat & Sing with Sophie Sprout zeneszámokat és hanghatásokat tartalmaz, melyeket le lehet játszani étkezés közben, a gyerekek pedig vidámabban fogják megenni az ételeket, például vonatok és repülőgépek hangjait hallgatva. A szolgáltatás ingyen használható és nem igényel regisztrációt sem, az Amazon Echo és Dot eszközökkel működik.
pop-up pékség a fagylalt szerelmeseinek
Jégkrémes péksüteményeket kínál a Häagen-Dazs.
Ki ne szeretne ebben a nagy melegben hűsítő jégkrémeket fogyasztani? A Häagen-Dazs ezt kihasználva Tokióban korlátozott ideig megnyitotta pékségét, ami egy pop-up bolt és kávézó volt egyben. A „pékségben” különféle Häagen-Dazs fagylalttal kapcsolatos desszerteket és süteményeket lehetett kapni. A sütemények között olyan különlegességek voltak megtalálhatóak, mint például a croissantok vaníliafagylalttal, vagy éppen a csokoládés kenyér makadámdiós fagylalttal.
ételkészítés főzőkészletekkel
Kényelmes alternatíva egészséges ételek készítéséhez.
A HelloFresh idén tavasztól főzőkészleteket árul az Egyesült Királyságban található Sainsbury’s szupermarketekben. A HelloFresh Go receptek és ételkombinációk az egészséges ételeket kínáló márka szakácskönyvéből származó népszerű ételeken alapulnak, és minden dobozban megtalálhatóak az ételek alapanyagai. A dobozokban például a következő élelmiszer alapanyagok lapulnak: jalfrezi csirke barna rizzsel, vagy mexikói paradicsomos étel halloummal. A 10 fontba kerülő ételes dobozok tartalma hathetente változik. A tervek szerint Londonban és Délkeleten 35 üzletben értékesítik majd őket.
mesterséges intelligencián alapuló ételrendelés
Arckifejezés alapján ajánl ételeket a kínai KFC.
A kínai Baidu vállalat a KFC-vel közösen létrehozott egy mesterséges intelligencia alapú szoftvert, mely a fogyasztók arca alapján ajánl megrendelési lehetőségeket. A rendszer arra használja az arcfelismerést, hogy beazonosítsa az ügyfelek életkorát, nemét és arckifejezését, mely tényezőkből következtet arra, hogy nagy valószínűséggel mely termékek érdekelhetik. A szolgáltatás elérhető a gyorsétterem-lánc új pekingi éttermében.
michelin-csillagos élmény egy utcai árustól
Összekapcsolódik a street food és a fine dining.
A szingapúri székhelyű Tiger Beer nemrégiben bemutatta a Tiger Streats nevű kezdeményezést, melynek lényege az volt, hogy összemixelték a fine dining és a street food ételkategóriákat. A fogyasztók egy háromfogásos vacsorán vehettek részt, melyet két Michelin-csillagos séf készített. Hawker Chan Hon Meng séf egyike azoknak a séfeknek, akik utcai bódéban árusítanak. Ez azért különleges, mert nagyon ritka, hogy ilyen nagy kitüntetést utcai árusító helyek kapnak. A pop-up túra Sydney-ből indult, majd Auckland, New York és Kuala Lumpur lakosai is élvezhették egészen 2016 decemberéig. A projekt lényege az volt, hogy bebizonyítsák egy utcai árus is kínálhat Michelin-csillagos élményt.
3D DESSZERTNYOMTATÓ
Készíts designos finomságokat otthonodban!
A német Bocusini márka piacra dobott egy 3D desszert nyomtatót háztartási felhasználásra. A 3D nyomtatóban természetes alapanyagokat és ízeket tartalmazó patronok találhatóak különböző színben, melyek segítségével egyedi szín- és formavilágot lehet létrehozni. A géphez kapcsolódik egy közösségi oldal is, ahol recepteket, design formákat lehet megosztani egymással. Különböző alkalmazások segítségével adott template formákból is lehet választani, vagy egyedi képet, logókat is be lehet tölteni. Most a felhőkarcoló a menő forma, de látunk Einstein mellszobrot vagy gitárt is.
gabonapelyhező étterem
Éttermet nyitott a Kellog's.
Kellog’s (gabonapehely) étterem nyílt New York City-ben a Times Square-en. A márkaélmény marketingötlet felettébb érdekes, hiszen egy éttermi környezetben tálalják a különböző gabonapelyhekből készült finomságokat. Az ételeket egy cukrász séf Christina Tosi receptjei alapján állították össze (Milk Bar séfje), tízféle gabonapehelyből és hatféle tejjel lehet kérni, valamint különböző finomságokat a tetejére, a gyümölcstől a cukorkáig. A tejeket Local, vagyis helyi címkével kínálják.
Amatőr séfek a svéd ételek szolgálatában
Pop-up éttermet nyitott az IKEA.
Az IKEA pop-up éttermet nyitottjúniusban Párizsban, méghozzá egyedi koncepcióval: amatőr séfek főzhettek - minden nap más - összesen 30 főre. A 10 eurós menüben IKEA alapanyagokat kellett használni, de hogy miként, azt egy előzetes jelentkezésben, pályázatban adhatták le a szakácsjelöltek.
az otthoni főzés motiválása
Te válaszd ki a receptet, mi házhoz szállítjuk a hozzávalókat.
Az Instacart egy népszerű bevásárló szolgáltatás, ami a bevásárlólistáról egy órán belül házhoz szállíttatja a kívánt élelmiszereket. Most egy újabb szolgáltatással bővítették palettájukat összekapcsolódva a Food Network nevű weboldallal, ahol több százezer receptet, főzéssel kapcsolatos tv-műsort, show-t lehet találni. Az oldalon kiválasztott recept hozzávalóit a rendszerbelépéssel hozzá lehet adni az Instacart bevásárló listájához, így azonnal megérkeznek a hozzávalók is. Ezzel az összefogással az otthoni főzést szeretnék támogatni, ösztönözni.
tányér az elhízás megelőzéséért
Könnyen kiszűrhető az ételekben lévő zsír és olaj.
A thaiföldi BBDO reklámügynökség és a Thaiföldi Egészség Alapítvány kifejlesztették az AbsorbPalte nevű tányért az elhízás megelőzésére. A tányér nagyon egyszerű elven működik: a tányérba 500 süllyedést alakítottak ki, szép alakzatban, melyek célja, hogy az ételekben lévő zsírt, olajat összegyűjtsék, és azok így ne kerüljenek a szervezetbe. Így kb. 7 ml olajat tudnak felfogni, mely kb. 30 kcal-át jelent egy-egy adag étel esetében. Ez a tányér csak az első darabja a projektnek, mely további lehetőségeket rejt magában.
Egyedi müzlit készíthetünk
Okos információk a finom ízek elérése érdekében.
Saját müzlit készíthetünk, egyedi csomagolásban és ingyen házhoz szállítják, igaz mindez csak az Egyesült Államokban. A Bear Naked cég partnerként felkérte az IBM Watson számítástechnikai vállalatot, hogy egy online felületen a vásárlói elkészíthessék maguknak a megfelelő müzlit, a megfelelő összetevőkkel, melyre a számítógép okos opciókat, ajánlásokat is ad, nehogy össze nem illő ízeket, alapanyagokat tegyünk a müzlinkbe. A csomagolás ultramodern és vicces. Megtalálhatóak séfek által összeállított müzlik is: a chilis-jalapenos-epres vagy éppen az olivás bazsalikomos.
Joghurt fel nem használt termékekből
Termék az ételpazarlás megakadályozásáért.
A Yeo Valley piacra dobott egy új, Left-Yeovers nevű joghurtot, igaz egyenlőre csak korlátozott példányszámban. A speciális joghurt egy angliai tejüzem fel nem használt fagyasztott termékeiből készül, és többek közt fügét, répalevet, narancslevet illetve epret tartalmaz. Hogy felhívják a figyelmet az ételpazarlásra, a termék összesen 400 Tescoban volt kapható szerte Angliában. Egy doboz joghurt ára 1,5 Angol Font (kb. 600 HUF), melyből eladásonként 10 centet a FoodShare élelmiszer segélyszervezet javára ajánlottak fel.
Vakáció a KFC-vel
Vicceld meg a barátaidat egy lélegzetelállító képpel.
A KFC Romania nagyon izgalmas kampányt készítcukiett a nyári menüjéhez. A gyorsétterem lánc a tálcapapírra a nyári vakációval kapcsolatos képeket nyomtatott, mint a velencei csatornák vagy éppen egy görög tengerparti naplemente. A tálcapapíron részeletesen elmagyarázták, hogyan lehet olyan képet szerkeszteni, mely azt sugallja, mintha a kép készítője ott lenne azon a nyári spoton, vagyis ál-vakáció képeket kínál. Ezt a képet persze meg tudta osztani a közösségi platformokon. Vicces és izgalmas.
Öröm a cicatulajdonosoknak
Négyfogásos vacsorát ehetünk házikedvencünkkel.
A MonPetit Japánban új szolgáltatást indított, melynek lényege, hogy a cicatulajdonosok együtt ehetnek kedvencükkel négyfogásos gourmet ételeket. A szolgáltatást séffel együtt meg lehet rendelni otthonra nagyjából 53 ezer forintnak megfelelő japán jenért.
Szalonna a postaládában
Hagyományos készítésű szalonna házhozszállítással.
A Cure&Pure csapata jóvoltából az Angliában élőknek lehetőségük van hagyományos szalonnát rendelni, ami természetesen "made in the UK". A szállítás gyakoriságát ki lehet választani (hetente, kéthetente vagy havonta) és házhoz érkezik egy szép egészséges szalonnadarab, melyet sous vide-áltak és egy szép borítékba helyezték. A malackákat szabadtartásban tartják és odafigyelnek a magas minőségre a húsok készítésénél, a fűszerek termelésénél. Kb. 6 angol fontra (körülbelül 2600 Ft-ra) jön ki egy 8 szeletes küldemény.
Big Mac webáruház
Hamburger design-nal ellátott termékeket vásárolhatunk.
Kilépnek a fiatalok által népszerű márkák a megszokott kategóriájukból és új vizekre eveznek – lifestyle és beauty területre, hirdetve a nyitottságukat, bátorságukat. A McDonald’s egyik legnagyobb márkája a BigMac online webáruházában az esőkabáttól, a kutyakabátig és a hálózsákig mindenféle a fiatalok életmódjához kapcsolódó hamburger designnal elérhető termékeket vásárolhatunk. A bevétel pedig karitatív célokat szolgál.
GLUTÉNÉRZÉKENYSÉG ESETÉN
Mobilis ételallergia teszter.
A NIMA egy diszkrét, könnyen kezelhető és bárhova magunkkal vihető ételallergia teszter. A kis háromszög az ételminta alapján kevesebb, mint két perc alatt állapítja meg, hogy az adott étel tartalmaz-e glutént. Amennyiben az étel több mint a megengedett 20ppm glutént tartalmaz, egy kis piros lámpa világít. Így egy étteremben is biztonsággal fogyaszthatunk és ellenőrizhetünk. Egyelőre a gluténérzékenyek tudják használni ezt a diszkrét, ám hatékony eszközt.
JOGHURt ízŰ VÍZ
Frissítő újdonság Japánban.
Az ízesített ásványvízpiac Japánban növekszik, ezért is vezetett be a Suntory egy újdonságot, mégpedig a joghurt ízesítésű vizet dobták piacra. A joghurthoz hasonló karakterisztikáit az erjedő tejsavóból nyeri, amit vízzel hígítanak fel. A termék neve Yogurina, ettől azt várják, hogy a fogyasztók számára még könnyebben érthetőek lesznek a termék előnyei, leginkább a finom joghurtos íze. Egy kb. fél literes palack (515 ml) 280 forintnak megfelelő jenbe kerül.
A KOLLAGÉNNEL ÁTITATOTT SÖR
A fiatal bőrért.
Egy tökéletes példa az egészséges hedonizmus trendjére vonatkozóan. A Precious nevű világos sörrel, mely hatékonyan képes szembeszállni az öregedés ellen, a japán Suntory sörgyár büszkélkedhet. Az ital két gramm kollagénnel van átitatva, mely tulajdonképpen az állatok kötőszövetéből nyert protein. A kollagén már elég régóta kedvelt a fogyasztók, főleg az ázsiai, bőrük ápolására tudatosan odafigyelő fogyasztók körében, hiszen simító és hidratáló tulajdonságokkal rendelkezik. Az egyelőre még nem dőlt el, hogy a termék képes-e a fogyasztói igényeknek megfelelni, de egy biztos, hogy a cég jelenleg még csak a japán piacra korlátozza az értékesítést.
MAGYAR FOOD ÚJDONSÁG
Ring, a bagel formájú péksütemény.
Magyar találmány a ring, egy budapesti street-food újdonság. Egy bagel formájú töltött péksütemény, melyet Budapest utcáin lehet megvásárolni a Budapest közlekedési eszközeit idéző kézikocsikon. A sokféle töltelékkel bíró péksüteményeket a Budapest Bakering készíti. A legújabb mobilalkalmazásukon keresztül követhető a kocsik helyzete és nagyobb rendelés esetén házhoz is jönnek a VII. kerületen belül.
INSTANT GOMBA
Ökologikus laskagomba: egyszerű, ízletes, egészséges

Az Eco-Gumelo kivonat kávézaccból készül, tehát a gombatermesztés során hulladékból magas tápértékű ételt nyerünk. Emellett a termesztés során a kávézacc lebomlik, ezzel a környezetszennyezés is csökken. A „csak-nyisd-ki-és-öntözd” dobozból néhány nap alatt kibújnak a gombák és mindössze napi egy perc törődést igényelnek. Szüretelés után azonnal felhasználható, hűtőszekrényben pár napig eltartható. Ez a tartósítószer- és adalékanyagmentes organikus ínyencség magas protein- és alacsony zsírtartalmú. Gyakori fogyasztása csökkenti a koleszterint és az immunrendszer erősítésével segít megelőzni a szívrohamot.
KÁROMKODÓS RECEPTEK
Ha egészséges ételeket szeretnél, itt egy igencsak laza stílusú szakácskönyv!

A Facebookon nagy népszerűségnek örvendő Thug Kitchen, vagyis Gengszterkonyha elnevezésű foodblog megjelentette első szakácskönyvét. A könyv alcíme “Eat like you give a fuck”, amit finoman fordíthatunk úgy, hogy “Egyél úgy, mint aki tesz rá” és az olcsóbb, könnyen elkészíthető ételekre koncentrál. Különlegessége, hogy mindezt teszi olyan stílusban, mely nem igazán mentes a káromkodásoktól, stílusa gyakorlatilag olyan, mintha az utcán mesélné egyik haver a másiknak, milyen átkozott jó kaját készített előző este.
BOR- ÉS SÖRVÁLASZTÁS
Tudományos eredményekkel a biztos választásért!

A Next Glass a tudományos eredmények és a saját ízlésünk alapján segít feltérképezni, hogy a számunkra eddig ismeretlen sör vagy bor megfelel-e a preferenciánknak, illetve családtagjaink, barátaink ízlésének. A Next Glass forradalmasíthatja a bor és sörválasztást a boltok polcain anélkül, hogy olyat vegyünk, amit nem fogunk szeretni.
ANTI-KAMPÁNY
Ha nem szereted az éttermet, akkor utáld nyíltan, az is népszerűsít!
A legtöbb étterem annak örül, hogyha a Yelp-en a legjobb értékelést kapja, de a kaliforniai olasz étterem, a Botto Bistro szándékosan kezdett el szörnyű értékelést szerezni a site-on. A Botto étterem kampánya, a „Gyűlölj minket a Yelp-en” sikeresen zajlik, aki szörnyű értékelést ír az étteremről, 25% kedvezményt kap a fogyasztásból. Céljuk bebizonyítani, hogy annak ellenére, hogy rossz értékelést kap egy ilyen site-tól, még lehet jó az étterem. Reklámnak mindenesetre sikeres volt: egy hét alatt 148 értékelésből 1082 lett.
AZ ÉTELPAZARLÁS ELLEN
Mi maradt a hűtőben? Kapsz hozzá egy receptet!
A Google és a brit Sainsbury’s áruházlánc közös vállalkozása a Food Rescue, mely az ételpazarlás ellen lép fel. Mégpedig receptkeresővel. Csak azt kell beírni, mit rejt a hűtő, milyen élelmiszert kell megmenteni a kidobástól, amiből valamiféle ételt lehet készíteni, s a program máris kidob néhány receptet, amit ebből az alapanyagkészletből el lehet készíteni. A program azt is kiszámolja, mennyi pénz spórolható meg az app minden egyes használatakor.
Kupakban az ötlet
Egészség és társaság, kinek mi a lényeg.
Az üdítős, vizes palackok kupakjában megannyi marketing lehetőség rejlik, a Coca-Colánál rég tudják ezt, most épp egy olyan kampányt folytatnak, amiben az iskolások könnyen tudnak ismerkedni a suliudvaron, hiszen fél literes kólásüvegük kinyitásához feltétlen szükségük van egy másik palackra is. Egy csavarás és kész, máris ismersz valakit a suliból! A Vittel ásványvizek fogyasztóinak egészségére figyel oda, a kupak minden órában kis piros zászlóval jelez, hogy ideje újra vizet inni.
VBK újragondolva
A vörösboros kóla népszerűvé teszi újra a borfogyasztást.

A francia Châteaux en Bordeaux a bor újra népszerűvé tételén dolgozik: bevezették a kóla-ízű bort, hogy a fiatal generáció kedvére tegyenek. Franciaországban a borfogyasztás a népesség 17%-ára esett vissza, és azoknak a száma, akik egyáltalán nem isznak alkoholt, megduplázódott, már 38%. A csökkenés egyik oka, hogy a fiatalok sörre és rövidre váltottak. A Hausmann Famille megoldása a 9% alkoholtartalmú Rouge Sucette (vörös nyalóka franciául), melynek 75%-a bor, a maradék pedig cukor, víz és kóla keveréke. Olcsóbb is, mint a szokásos borok, közel 3 euróba kerül és minden szupermarketben elérhető. Piacra dobtak passion fruit ízesítésű rosét és fehérbort is.
Szalámi celebekből
A szalámi mix lenne a celebek DNS-éből és állati húsból.
A BiteLabs azt tervezi, hogy húst növeszt híres emberek szöveteiből és azokat kézműves hentesáruként árusítaná, mint hagyományosan az olasz tartósított húsokat. A BiteLabs már leírásokat is közöl, kihez milyen ízesítés vagy füstölés illene, arra szólít fel, hogy tweeteljünk annak érdekében, hogy James Franco, Jennifer Lawrence, Kanye West, vagy Ellen DeGeneres hozzájáruljon a szalámi megvalósulásához.
Ínyencmártások Pécsről
Szuperfinom, magas minőséggel.

A pécsi Lokodi Ákos nevéhez kötődik a Magyar Ínyencvidék márka: minőségi alapanyagokból felső kategóriás, tartósítószer-, mesterséges színezék- és adalékmentes, egészséges termékeket: mártásokat, chutneykat, zöldséglekvárokat és zöldségdzsemeket készít. A termékek alapanyagainak többsége magyar, sőt, általában a gyártás helyszínéhez közeli helyi termelők szolgáltatják őket. Megkóstolható a bíbor herceg, vagy a bitang almamártás, de még sorolhatnánk tovább a finom szószokat egészen a most debütált három testőr szériáig. Az ínyencmester folyton előrukkol valami újjal, így ne lepődjünk meg, ha idén karácsonyra valami új fantázianévvel ellátott terméket találunk honlapján.
Mirelit kutyáknak
Szuperprémium fagyasztott étel kutyáknak.
A brazil La Pet Cuisine kifejezetten kutyusok számára készít mirelit ételeket, természetesen prémium minőségben. A választék is vitaminnal felturbózott, péládul vegetáriánus rizottó vagy pörkölt, de mind friss hozzávalókból készül. Egészséges, természetes forrásokból kínálnak nélkülözhetetlen tápanyagokat a kutyusok számára. A gazdik csak kiolvasztják és máris etethetik kutyáikat, teszik ezt dobozonként 15 brazil reálért (kb. 1400 Ft).
Bogaras
A túlnépesedés és az erőforrások kiapadása is hatással van arra, hogy a rovarok egyre többször szerepelnek a menükínálatban.
A rovarok rendkívül magas fehérje és zsírtartalommal rendelkeznek, akár egy finom vesepecsenye. Mindemellett, a rovarok jóval kevesebb helyet és tápanyagot igényelnek, mint egy marha. Más kérdés, hogy kinek van gyomra rovart enni. Azok, akik kóstolták már például egy thaiföldi út során, elégedettek voltak az ízével és még el is lehet viselni a ropogó kis ízelt lábakat szója szósszal, chili paprikával. Tény, hogy a jövőben cél az új élelmiszerforrások felkutatása. Az USÁ-ban már több rovarfarm is van, ahol nemcsak a hüllők tápanyagát állítják elő, de a gourmet és kíváncsi emberekét is. Egyre több étterem árulja a csótány-, szöcske menüt.
Egyél együtt...
A 2013 májusában Tel Aviv-ból indult Eatwith weboldal lehetőséget kínál az utazók számára, hogy vakációjukon helyi vendéglátók asztalához ülve kóstolhassanak bele az adott ország autentikus konyhaművészetébe.
A honlapon Eatwith többek között Spanyolország, Izrael, New York, Németország és Anglia házigazdái várják az otthonos ízeket kedvelőket. A vacsoránkénti árakat a vendéglátók határozzák meg (átlagosan 35-50 $ közötti összegről van szó), amelyekre az EatWith 15%-os tiszteletdíjat számít fel. Minden átutalás az EatWith weboldalán keresztül megy végbe.
Tökéletes barbecue
A szenzor segít, mikor jó a husi.

A BBiQ feltalálói úgy hívják találmányukat, hogy „ész a barbecue-hoz”. A BBiQ valójában egy Bluetooth szenzor, ami a grillezés könnyítésére lett kitalálva. A BBiQ folyamatosan monitorozza a grillen lévő ételt, így könnyíti meg az apukák dolgát a nyári grillezések során. A készülék jelez, amikor meg kell fordítani a húst, mikor kell rá szószt önteni és mikor van kész. Az Android appnek még az elején meg kell adni, hogy milyen típusú ételt készül, így tökéletes lesz a végeredmény. A készítők most a Kickstarter-en gyűjtenek pénzt, hogy fejleszthessék találmányukat, kisebbítenék, és plusz receptekkel szeretnék megtoldani az alkalmazást.
Kézzel enni = fogóval enni
A fogó segít a zsíros ételek rendes elfogyasztásában.
A Trongs elnevezésű kis fogó nagyon megkönnyítheti a fingerfood-ok vagy a csontos húsok fogyasztását, hiszen az újrahasználható fogók segítségével nem lesz zsíros a kezünk, vagy akár könnyebben panírozhatjuk be a csirkét. A kis eszköz igazán hasznos akkor, ha közben csöng a telefon, vagy munkában eszünk.
Tea Kalendárium
Minden napra egy tea.
A Hälssen & Lyon kifejlesztette a világ első naptárát, melyet teljes egészében tealevelek alkotnak A naptár minden egyes napját egy ostyaszerűvé préselt „teafilter” jelez, mely forró vízbe téve azonnal fogyasztható. Leginkább céges ajándékként ajánlják, hogy a partnereket valami igazán különlegessel lehessen meglepni.
Speciális tea a repülőn
10000 méter felett is finom teát iszik a British Airways utasa.
A British Airways kutatásából kiderült, hogy a felhők felett 30%-kal csökken a tea élvezeti értéke, ezért az angol teamárkával, a Twinings-szal karöltve bevezette a British Airways Signature Blend-et, egy olyan különleges teát, melynek ugyanolyan íze van a levegőben, mint a földön. A teafajtát csak a légitársaság járatain szolgálják fel. A speciális teát egy 19 főből álló utaspanel, és egy gép személyzete állította össze, klasszikus íz született, mely egyaránt kiváló tejjel és anélkül.
Ehető hirdetés
Újságból kitépve kóstolható az új Fanta.
A dubai Ogilvy ügynökség alkotta meg a Fanta ehető hirdetését, mely a speciális Fanta ízt egy speciálisabb, még inkább narancsos ízét adja vissza. A fogyasztókat a print médián keresztül próbálták elérni, hogy tényleg megkóstolják az új terméket. Speciális anyagból készült lapot helyeztek el az újságokban, amelyekből egyszerűen egy részt letépve máris fogyasztható az új termék.
Bringával a Föld körül
15 000 mérföld bringával és alapos dokumentációval.
Amie Thảo és Olli Tumelius 15 000 mérföldet bicikliztek Európában és Ázsiában, hogy igazi emberekkel találkozzanak, igazi történeteket halljanak, és valódi ételeket ismerjenek meg. Az International Supper Club projekt egy korábbi utazásból nőtte ki magát. A finn-amerikai párocska Spanyolországból Japánig tekert, utolsó blogbejegyzésuk Montenegróból származik. Minden sztori fent van a honlapjukon, mely országban, mely városban, kinél és mit ettek. A folytatáshoz a Kickstarter-en gyűjtenek pénzt.
Együnk földet
A föld maga, mint szokatlan összetevő az ételekben.
A Ne Quittez Pas elnevezésű tokiói étteremben földet is felszolgálnak. A francia étterem híres színvonalas étkeiről és tengeri halételeiről. A séf, Toshio Tanabe egyszer megnyert egy szakácsversenyt az általa kifejlesztett földszósszal, de most egy teljes menüt kínál éttermében ezzel a szokatlan összetevővel a középpontban 110 dollárért. Ma már földlevest, földöntettel ízesített salátát, földes rizottót, földkocsonyát és földfagylaltot is rendelhet a betérő vendég, egy kis földes mentateával. Állítólag a föld Kanuma városának speciális fekete talajából származik, és ellenőrzik biztonságosságát és tisztaságát.
Ehető csomagolás
Egészséges, tápláló csomagolás az élelmiszereknek.
A WikiCell csomagolás úgy védi meg az ételt, italt, ahogy a narancs héja, vagy a kókuszdió kemény külseje védi meg a benne lévő gyümölcs húsát természetes módon. Egy harvardi professzor, David Edwards fedezte fel ezt a speciális anyagot, amely valójában egy elektrosztatikus zselé, ami három elem keverésével jön létre: apró, természetes ételrészecskékből, mint a csokoládé, gyümölcs, diófélék, vagy magok; tápláló ionokból, mint a kalcium és a természetes molekulákból, mint a chitosan vagy az alginát.
Címkét az egészségtelen ételre
A helyi kisboltokban kapható ételekre tehetünk figyelmeztető címkét.
A Label it Yourself olyan decentralizált, független kampány, melynek célja az élelmiszerboltok polcain sorakozó ételek felcímkézése a honlapról letölthető feliratokkal, mint például „genetikusan módosított”, vagy „figyelem – genetikailag módosított hozzávalót tartalmazhat”, mindezt angolul és spanyolul lehet megtenni. A honlapon sok mindent megtudhatunk a GMO növényekről, azt is, hogy mit érdemes megcímkézni. A mozgalom célja, hogy mindenki fókuszáljon a szűkebb környezetére, és óvja mások egészségét azzal, hogy tudatja az adott termék, amit fogyaszt nincs jó hatással a szervezetére.
Újrahasznosítás 2.0
Idd meg a kávéd és edd meg a csészét.
A venezuelai designer, Enrique Luis Sardi tervezte ezt a csészét az olasz kávémágus Lavazzának, mely valójában sütitésztából készült, s olyan speciális cukorbevonat borítja, mely egyszerre teszi vízállóvá a csészét, és édesíti meg a kávét. A csokis változat is úton van már.
Bio vagy nem
Az alkalmazás megállapítja az étel összetételét.
Az organikus, vagyis bioételek valódiságának bizonyítására született meg ez az applikáció és ez az iPhone-hoz csatlakoztatható kis felszerelés. A készülék az ételt tudományos pontossággal monitorozza le érzékeny szenzoraival és a kapott adatokat az okostelefonon jeleníti meg. A bio-szenzor az ételben lévő nitrátok mennyiségét mutatja ki, így ellenőrizhetővé válik, permetezték-e vegyszerrel vagy sem. A másik három szenzor egyéb tulajdonságokat derít ki a környezetünkről: vagy azonosítja a közelben található sugárzó részecskéket vagy az elektromagnetikus jeleket észleli, illetve a hőmérsékletet, páratartalmat csekkolja folyamatosan. A felszerelés idén kerül piacra 220 dolláros áron.
illatos ételfotók
Fényképez, kinyomtat, szagol.
Egy kínai diák találmánya ez az „élelmiszer-nyomtató”. Ez egy olyan eszköz, amely valójában egy fényképezőgép és egy nyomtató egyben. A fotós képet készít az ételről, majd speciális illatanyag beszívójával begyűjti belőle az aromákat és ugyanez az eszköz ki is nyomtatja a fotót különleges aroma megőrző tintával. A speciális fotó-nyomtató ötlete egy Sony workshopon pattant ki Zhu Jingxuan fejéből, amivel kiérdemelte a legszórakoztatóbb eszköz díját. Shanghaiban már dolgoznak a sorozatgyártáson.

a VILÁG LEGNAGYOBB MEKIJE
Pop-up étterem az olimpiai negyed szívében.

A londoni Olimpiai parkban egyedül az amerikai gyorsétterem-lánc árusíthat ennivalót, ennek legnagyobb durranásaként a világ legnagyobb McDonald’s étterme épül fel London Stratford negyedében. A 3000 m2 alapterületű kétszintes épületben 1500-an lakhatnak jól egyszerre. A hálózat becslése szerint naponta 14 ezren fognak ott étkezni.
ELEKTRONIKUS KANÁL
A kanál méri, mennyire sós az étel.
Akinek magas a vérnyomása, vagy más egészségügyi problémával küzd, ami kevesebb nátrium bevitelt kíván, jó megoldás lehet az étel sótartalmát mérő kanál. A japán fejlesztés 60-80°C-os hőmérsékleten mér, és három különböző százalék között tudja megadni az étel nátriumtartalmát. A só „monitorozó” kanál 58 dollárt kóstál jelen pillanatban.
Ehető tapéta
Kis finomság a liftben.
A Jaffa Cakes valójában egy ehető lift egy londoni cég irodaházában. Vagy inkább nyalható. Tulajdonképpen ehető tapétával dekorálták, 1325 darab süti található a falakon. A cél az volt, hogy a dolgozók valamiféle örömforráshoz jussanak munkába menet.
Agysüti az étteremben
Kedvenc japán videojátékaink ihlette ételek közül választhatunk.
A Capcom japán videojáték fejlesztő idén nyitotta meg a Capcom Bárt Tokióban, játéksarkokkal és a játékok ihlette menüvel. A Pasela Hotel első szintjén található étterem olyan környezetben olyan ételeket kínál, melyeket a cég legismertebb videojátékai ihlettek, mint a Resident Evil, a Sengoku Basara, a Monster Hunter és a Gyakuten sorozat. Ha Resident Evil témájú Biohazard menüt rendelünk, akkor mutáns szörnybordát kapunk, véresen, de rendelhetünk a zombik kedvencéből is, vagyis az agysütiből, ami valójában fekete-fehér tengeri halas tészta.
Muffint automatából
Napi 24 órában elérhető a finom amerikai desszert.
Az amerikaiak két dologért állnak sorba szívesen: iPhone-ért és muffinért. Most a Sprinkles amerikai cég megalkotta a muffin automatáját, amely a nap 24 órájában elérhetővé teszi a finomnál finomabb muffinok megvásárlását és persze így elfogyasztását. Az automata 600 darab frissen készült, egyedi csomagolású muffint rejt, és egy érintőképernyő segítségével könnyedén kiválasztható és megvásárolható a vágyott finomság.
Zselé csak felnőtteknek
Az automatához csak felnőttek férhetnek hozzá. Ingyen.
A Kraft új zseléautomatája új mutatványt tud: a gép „szeme” meg tudja állapítani, hogy felnőtt vagy gyermek szeretne édességet az automatából, és blokkolja a lehetőséget, ha nem felnőtt áll előtte, így csak az ehhez elég idősek kaphatnak édességet. Képzeljük el, mennyi gyerek állna sorba, ha nem így lenne… Egy arc-felismerő szerkezet méri a távolságot a szemek, orr és fül között és ez alapján becsül egy kort, remélhetőleg helyesen, így állapítja meg, elég idős-e a kísértéshez az illető. Az ingyenes zselék természetesen piackutatási céllal született, szavazni lehet, melyik íz tetszett a legjobban a hat közül.
Darth Vader hamburgere
A sötét szendvics is a tiéd lehet.
A Quick gyorsétteremlánc Franciországban úgy adózik tisztelettel a Csillagok háborúja – Baljós Árnyak filmjének 3D-s megjelenése iránt, hogy bevezették a Star Wars menüt. Olyan, mint a szokásos szendvics természetesen, van benne sajt, hús, no és a legfontosabb, hogy benne van az ERŐ! Választhatunk Jedi burger, a Sith burger és a Dark Vader burger között, utóbbi persze fekete, mint a Sötét Nagyúr, de nincs ok az aggodalomra, csak ételfesték!

Napenegiával főzni
Egy pop-up étterem, ami abszolút környezetbarát.
A Lapin Kulta Solar Konyha Étterem áprilisban mutatkozott be Milánóban a Design Week-en, majd végigutazta Európát, s Helsinkiben nyitottak ki 10 napra. Csak napsütéses napokon működtek, kínálatuk csakis attól függött, hogy mennyi napsugarat tudtak „elcsenni” a főzéshez, akadt olyan nap, amikor teljes kerti partit rendeztek hússütéssel, ám akadt olyan is, mikor salátát voltak kénytelenek felszolgálni. A nap hőjével való sütés befolyásolja az étel ízét és textúráját, teljesen meglepő, ám nagyon kellemes ízeket hozva létre.

Lemosható címkék
Egy kicsit komplikáltabb ám környezetkímélőbb megoldás a gyümölcsön lévő címkék eltávolítására.
A gyümölcsökön található aprócska matrica ezen túl nemcsak díszül szolgál. Az Amron cég találmánya ez a speciális megoldás, amikor vízzel lemossuk a gyümölcsöt, a matrica egyfajta szappanná változik, ami segít az alma tökéletes megtisztításában: eltünteti a baktériumokat, a viaszt és egyéb szennyeződéseket. Természetesen ezek a kis matricák simán is leszedhetőek a gyümölcsről és az ár leolvasásában is segítenek. Az Amron jelenleg árusítja a céget is, 10%-át meg lehet vásárolni ennek a különleges szabadalomnak.

Ha a séf játszik...
Daniella szeret enni és videojátékokkal játszani, de leginkább a játékban lévő ételt szereti enni, amíg játssza a játékot.
Daniella Zellinek sikerült ötvöznie a két szenvedélyét: a főzést és a videojátékokat, így született a „Gourmet Gaming” elnevezésű blog, ahol a digitális étkek valósággá válnak. A videojátékokban megjelenő, finomnak tűnő ételeket Daniella a saját elképzelése alapján készíti el, majd a receptet közzéteszi a neten, természetesen fotó illusztrációval együtt. Az amatőr séf szerencséjére úgy tűnik, hogy a játékok fejlesztői egészséges és könnyen elkészíthető étkeket illesztenek a játékokba, mint a gyümölcskenyér, egy jól kinéző szendvics vagy pizza. Daniella minden szerdán frissíti igencsak népszerű blogját. Már több tucat játékbeli fogás valósággá vált, mint a Fable 2 almáspitéje, vagy a Castlevania sajttortája. Most épp Halloween-ra készül, 10 recept áll versenyben az olvasók szavazataiért az október 26-ai újjászületésre!

Természetes vitaminfogyasztás
Csavard el a kupakot és nem vizet, hanem vitamindús vizet ihatsz!
Az Activate italok úgy maradnak frissek és vitamindúsak, hogy ezeket a hozzávalókat az egyedi, általuk kitalált kupakban tárolják egészen a palack felnyitásáig. A kupak elfordításával engedjük az egészséges hozzávalókat, ásványi anyagokat, vitaminokat a vízbe, nem pedig kis kapszulákban fogyasztjuk őket nap mint nap. Az Activate nem tartalmaz kalóriát, cukrot, teljesen természetes, sztéviával van ízesítve és még a csomagolása is környezetbarát PET palack. 2011 augusztusában egy eredeti kampánnyal álltak elő: egy kaliforniai bevásárlóközpontban olyan automatát állítottak fel, amelyet az emberi erő hajtott, vagyis fél percig kellett bicikliznie annak, aki szeretett volna egy ingyen üveg italt. Minden egyes üveg megvásárlásával támogatják a Nourish America szervezetet, amely a várandós anyukák helyes étkezésére fordítja ezt az összeget.
Interaktív vacsora-élmény
Az Inamo étterem pincére sose fogja félreérteni a rendelésünket, mi adjuk fel az asztal segítségével, mit szeretnénk vacsorázni.
Az Inamo étteremben maga az asztal egy olyan felület, amelyen egy automatikusan megjelenő érintőképernyős menü segítségével magunk választhatjuk ki, milyen ételt-italt szeretnénk fogyasztani. Másfél órára szabott az étkezés ideje, tekintve, hogy amíg az ember a vacsorára vár, torpedózhat vagy memóriajátékot játszhat az abroszon, vagy a Chef Cam funkció segítségével meglesheti a szakácsot a konyhában, vagy rendelhet egy taxit hazafele… Persze az étel még kézi úton kerül az asztalra. De az asztalt is személyre szabhatjuk, hangulatunkhoz megfelelő abroszmintát választhatunk, sőt az is nagyban befolyásolhatja a választásunkat, hogy válogatás közben minden étel fotóját láthatjuk. Ám a technikai vonzerő, a játékos ember igényeinek kielégítése nem múlhatja felül az éhes ember ízlését, az étel minősége kifogástalan az Inamo étteremben.
Laktató játék
A McDonald’s svédországi marketingakciója révén az ügyesebbek egy játékért cserébe ingyen ehettek.
A gyorsétterem lánc Svédország fővárosában, Stockholmban állította fel, kísérleti jelleggel, hatalmas Pick’n’Play kivetítőjét, amelyen keresztül bárki játszhatott annak reményében, hogy győzelme után ingyenesen fogyaszthatja el kedvenc ételét. Egy okostelefon kellett csak hozzá, amellyel mindenféle letöltés nélkül csatlakozhatott a játékos kedvű fogyasztó a kivetítőhöz. A kapcsolódás után kijelölte imádott McDonald’s-os ételét, és kezdődhetett a digitális Pong (pingpong). Ha a játékos nyert, a telefonjára automatikusan kapott egy kupont, amellyel ingyenesen hozhatta el a választott falatokat.
Főzés IKEA-módra
Látványos módját választotta az IKEA a konyhai felszerelések népszerűsítésének.
Márciustól érhető el az IKEA „hogyan kell…” videó-sorozata, mely „A főzés művészete” címet viseli. Az oldal látogatói a kisfilmek megtekintésével könnyedén megtanulhatják a konyhaművészet minden apró csínját-bínját. Mindezt pedig a svéd márka saját konyhai felszereléseinek segítségével, melyeket így szeretne a cég népszerűsíteni. Amit pedig elsajátíthat a néző: például meglesheti, hogyan kell a szusit feltekerni, vagy elválasztani a tojás sárgáját a fehérjétől, vagy hogyan lehet megfordítani egy palacsintát, hogy közben az nem esik le a földre, vagy tapad a plafonra. A kisfilmeket időnként kimerevítik, hogy egy-egy terméken feltüntessék annak nevét és árát.
Receptkereső határok nélkül
A szakácskönyvek csillaga leáldozóban, a blogoké és food-weboldalaké viszont a zeniten.

A végtelenség érzetét kelti az új amerikai Foodily. Ez ugyanis egy olyan receptkereső site, amelyen keresztül akár az alapanyagok ismeretében, akár anélkül kereshet a főzni vágyó, mégpedig a világhálón fellelhető blogok és food-site-ok között kutakodva. A keresési találatok fotókkal illusztrálva jelennek meg az oldalon úgy, hogy a feljövő recepteket azonnal össze is hasonlítja a weboldal. A felhasználók, miután a megfelelő leírásra rálelnek, azonnal meg is oszthatják azt a közösségi oldalakon keresztül, hiszen a Foodily közvetlenül kapcsolódik a Facebook-hoz.
Sör melegeknek
A homoszexuális férfiak és nők kerültek a Minerva célpontjába.
A Minerva mexikói sörmárka két új méz-nedűvel állt elő, melyekkel kifejezetten a homoszexuális fogyasztókat célozza meg. A Purple Hand Beer (Lila Kéz Sör) és a Salamandra nemcsak nevükben, hanem megjelenésükben is a meleg büszkeség szimbólumait idézik. A különleges mézsörök egyelőre csak a szülőhelyükön, Mexikóban kaphatók, de hamarosan Japán és Kolumbia éttermeiben és bárjaiban is feltűnnek. A Minerva söreivel a meleg közösségek, a másság támogatását tűzte zászlajára, és reményei szerint nemcsak a meleg sörivók lelik örömüket benne, hanem mindenki más is.
Reklámba Twittertagsággal
Kekszes közösségi média kampány hús-vér szereplőkkel.
A Wheat Thins keksz gyártója új értelmezést adott a közösségi média marketingnek, és olyan TV reklámokkal állt elő, amelyekben azok a fogyasztók szerepeltek, akik pozitívan nyilatkoztak ropogós kekszeikről a Twitteren. A „Crunch is Calling” („Hív a ropogás!”) elnevezésű kampány részeként a keksz márka egy kis teherautóval járta végig a twitterező nassolókat. A Wheat Thins rajongókat otthonaikban lepték meg, és a Twitter post-jaik alapján testreszabott ajándékokkal kopogtattak ajtójukon: volt, aki egy hatalmas ingyen csomag Wheat Thins-t kapott, egy másik twitterező pedig fejhallgatót, amely a ropogás fülsiketítő hangjától óvhatja meg. A reklámkampány népszerűségét a márka részben azzal is lemérhette, hogy a reklám-spotokra már mintegy 600 ezren voltak kíváncsiak a YouTube-on.
Főzz a szomszédodnak!
Önjelölt szakácsoknak mutat kitörési lehetőséget egy holland weboldal.

A Tweetjemee oldalán keresztül bárki áruba bocsájthatja otthoni főztjét, csak regisztrálnia kell magát a site-on, majd feltöltenie azokat az ételeket, amelyeket nyugodt lélekkel megosztana a szomszédokkal. Képeket is feltölthet, melyek mellé meg kell adnia azt az árat, amelyért eladná az ételt, illetve a leghamarabbi időpontot, amikor az éhes környékbeli átveheti azt. A vásárlók az ebédet vagy vacsorát - a kiválasztás után - a website-on keresztül fizethetik ki. Az összeg 30%- a a Tweetjemee-t illeti meg, melynek 10 %-át a weboldal a Hunger Project (Éhség Projekt) globális non-profit szervezet javára ajánlja fel.
Pasi-muffinok
Egy pékség a férfias férfiakat célozta meg muffinjaival.

A Butch Bakery kitalálója idén gondolt egyet, és úgy döntött, a maszkulin (férfias) esztétika elemeit hívja segítségül, hogy muffinjait még nagyobb körben tudja árusítani. Első hallásra persze különösen hangzik, hogy egy péksütemény lehet férfias, de úgy tűnik tényleg sikerült létrehozni egy olyan ízvilágot, melyet az erősebb nem legerősebb képviselői kedvelni fognak. Ilyen például a Beer Run elnevezésű csokis muffin, amelynek a tetején a vajkrém egy kis sörös ízzel van megbolondítva. Talán megéri kiemelni a mogyorókrémes muffint is, amelynek tetejére pudingkrém kerül és a pikantériáját az apró bacon-darabok adják – ezt a muffin-költeményt a Home Run (baseball-ban szakkifejezés) névre keresztelte kitalálója.
Organikus nass
A cukorka- és nyalókafüggők széles csoportját célozza meg új bio-édességeivel a Yummy Earth.
Két aggódó apuka úgy döntött, hogy megpróbálja megóvni gyermekeit a rengeteg mesterséges adalékanyagtól, amelyek elkerülhetetlenül benne vannak a különböző édességekben. Olyan gumicukrokat, cukorkákat és nyalókákat dobtak piacra, amelyek kizárólag organikus alapanyagokat tartalmaznak, így megóvva a kicsik (és nagyok) egészségét a káros színezékek, ízfokozók és stabilizátorok tömkelegétől. A bio-édességek igazi gyümölcskivonatból, tápióka-szirup és rizs-szirup hozzáadásával készülnek, ezzel igyekeznek biztosítani, hogy minden egyes Yummy Earth termék glutén- és mogyorómentes legyen, vagyis azok az édesszájúak is fogyaszthatják, akiknek eddig ételallergiájuk miatt nem lehetett. A cukorkákat egyelőre csak az Egyesült Államokban lehet megvásárolni, de miután az Európai Unió is már szabad utat engedett a termékeknek, hamarosan akár nálunk is beszerezhetőek lesznek.
Csokis érzékek
Nyers feketecsokoládé, amely felturbózza szerelmi életünket vagy immunrendszerünket.
A Gnosis hozzáadott csoda-összetevőinek segítségével új fejezetet nyithat a csokoládérajongók életében. A különleges adalékokkal, melyek révén megszületett az Aphrodisia Bar, a Superberry Lime Bar és a Sacred Feminine Bar, az étcsokoládé ezúttal más, egészségtudatos dimenziókat nyit meg, a funkcionális csokoládék dimenzióját. Az Aphrodisia Szelet, ahogy a neve is elárulja, a szerelmi elixírekkel azonos kategóriát vezet be az édességiparba. Stimuláló hatása elsősorban az úgynevezett Horny Goat Weed vagy Epidemium nevű hatóanyagnak köszönhető, melynek hatását tovább fokozza a Maca cserjéből származó serkentő összetevő, így létrejön a potencianövelő csoki-csoda. A Superberry Lime Szelet antioxidánsainak, vitaminjainak köszönhetően az immunrendszert erősíti. A Sacred Feminine (áldott nőiesség) Szelet pedig a női gondokra jelenthet gyógyírt. A különleges csokoládékat a Gnosis honlapján lehet megvásárolni 9 dollárért vagyis körülbelül 2000 Ft-ért.
Só-különlegesség Svédországból
Több évszázados hagyományokra támaszkodva csempészik 21. századi ízeket az ételekbe a Falksalt.
Az 1830-ban alapított Falksalt folyamatosan készen áll az újításokra. Gyártási módszerében ugyan még mindig a svéd halászok ősi technológiáját alkalmazza, de ízeiben megújítja termékeit. A piramis formájú sókristályok ennek a módszernek köszönhetően könnyedén szétmorzsolhatók, így hamar oszlanak szét, különleges kulináris élvezetet nyújtva. Az egyedi csomagolású sókat öt különböző ízben lehet megvásárolni: citrom, rozmaring, chili, füstölt és vadgomba ízesítésben, fehér illetve fekete kristályok formájában. Ez utóbbinál külön javasolják, hogy fehér vagy natúr színű ételeken alkalmazza mindenki, mert így az ízélményt kis esztétikai élménnyel is fűszerezhetjük. A honlapon egyébként mesterszakácsok receptjeiből (a fűszerezett sóval a középpontban) is válogathatnak a gasztronómiafanatikusai.
Kulináris tengervíz
A csapvízzel főzés évezredes uralmát, úgy tűnik, a tengervíz mossa el.
Amennyiben Ön egyszerű, már-már közönséges csapvízzel főz, bizony szégyellheti magát. Ma már ugyanis minden valamire való séf tengervizet használ a konyhában. Ezt a viszonylag szűknek mondható célcsoportot célozza meg az Acquamara, amely a weboldaluk tanúsága szerint, a Hebridákról származó tiszta tengervíz. Az ínyencek szerint bizonyos ételek elkészítéséhez kifejezetten a tengervíz ajánlott: például a tenger gyümölcseinek párolásához, főzéséhez.
Bio-puska
A bio-élelmiszerek virágkorában is szükséges lehet egy kis kapaszkodó.
Egy színes, vicces iskolai puskára emlékeztet Heidi Kenney Dirty Dozen Cheat Sheet (Mocskos Tucat Puska) névre keresztelt alkotása, mely arra hívatott, hogy megóvjon minket attól, hogy tévesen döntsünk a bio- illetve vegykezelésen átesett zöldségek kiválasztásánál és megvásárlásánál. Az amúgy is köztudott, hogy tökéletesen nem zárhatjuk ki életünkből az élelmiszerek révén bevihető vegyi anyagokat. Mégis fogódzót adhat az ezek minimalizálására szánt, színes, mosolygós vagy éppen sírós arcú zöldségekkel és gyümölcsökkel illusztrált ’puska’. Ebből a kis papírdarabból megtudhatjuk melyek azok a zöldségek, amelyek akarva akaratlan, de nyomokban tartalmazhatnak rovarirtó, növényvédő szereket, ezért érdemes a bio-termesztésűt választani belőle. Ennek tudatában pedig már bárki bátran eldöntheti, hogy akar-e drágább (a bio sajnos mindig költségesebb), de mégis biztonságos forrásból származó terméket vásárolni a piacon, vagy bio-boltban. A ’puska’ az internetről is letölthető.
Alkímia a konyhában
A konyha alkimistáit célozza meg új ételkiegészítő-kollekciójával a konyha és ételkritikus Laura Santtini.
Az Easy Tasty Magic kollekció olyan ízfokozó kiegészítőket sorakoztat fel, amelyek a legcsípősebb nyelvű kritikusok szerint is újabb szintre emelik a konyhaművészetet. Az ízlésesen csomagolt fűszerkombinációkat és pasztákat a legegyszerűbb alapanyagokból gyúrta össze alkotójuk. Ilyen például a Taste No. 5 (Ötödik alapíz) névre keresztelt umami paszta, ami a húsok ízesítésében hozhat átütő eredményt, vagy a Carnal Sin (Testi bűn), amely a mámorító perzsa rózsa aromával csempész különleges ízkavalkádot fogyasztója szájába. A speciális elixírek, paszták és egyedi szezonális fűszersók használata egyszerű és a végeredményt tekintve elengedhetetlen egy-egy konyhatündér számára.
Probiotikus DIY
A probiotikumok jótékony hatásával már évek óta tisztában vagyunk, most azonban mi magunk készíthetjük el probiotikus joghurtunkat.
Eddig az egészséges táplálkozás híveinek a finom és egészséges joghurtok beszerzéséhez a környéken található szupermarketek vagy kisboltok kínálatára kellett hagyatkozniuk, most azonban úgy tűnik, ez gyökeresen megváltozhat. Egy ausztráliai cég, az Australian Microbioflora létrehozott egy „csináld-magad” (DIY) joghurtkészítő egységcsomagot, a Progurtot. Az egységcsomagban magán a joghurtkészítő berendezésen kívül különböző kiegészítők is helyet kapnak: pl. joghurtos poharak, prebiotikus szirupok, elektrolit pótló és probiotikus tasakok. A mesterséges aromát, színezékeket és tartósítószereket nem tartalmazó joghurt elsődleges jótékony hatása, hogy erősíti az immunrendszert. A kezdőcsomag tartalmaz egy úgynevezett inkubátort, egy poharat, egy prebiotikus szirupot és egy 15 probiotukmos tasakot tartalmazó csomagot. Mindezek együttes ára 440 ausztrál dollár (több, mint 80 000 Ft).
Mintha könyvből olvasná...
Egy szingapúri szakácskönyvbolt megvalósította minden "konyhatündér" álmát. Lehetővé tette a főzni szerető könyvmolyoknak, hogy helyben megkóstolják a könyvek kínálatát.
A 25°C névre keresztelt könyvesbolt arra vállalkozott, hogy a világ egyik legnagyobb szakácskönyv-felhozatalát kínálja fel fogyasztásra. És akinek ez nem lenne elég, hogy a világ minden pontjának konyhaművészete elérhető néhány négyzetméteren, az ki is próbálhat egy-két receptet. A 25°C ugyanis egy teszt-konyhát is felszerelt a boltban, ahol havonta a megvehető receptek százait főzi meg az ínyenceknek. Ezeket a finomságokat pedig a szintén a könyvesbolton belül működő kávézó menülapjáról rendelhetik meg az érdeklődők. Így azonnal meggyőződhet mindenki arról, hogy a vágyott szakácskönyvben található receptek tényleg olyan ínycsiklandóak-e, mint azt a képek mutatják.

„25°C arra hívatott, – írja a honlapján – hogy az ételimádók inspirációt adó otthona legyen.”
Ha felmerülne a kérdés, hogy miért éppen 25°C a könyvesbolt neve, az érdeklődő erre is választ kap: ez egy ideális konyha ideális hőmérséklete.