Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2016/9

KÖZÖSSÉGI MEGMONDÓK - avagy az online véleményvezérek mint marketingeszközök

Az online világban dolgozó bloggerek a közösségi média csatornái között otthonosan mozognak és képesek befolyásolni a hasonló gondolkodású és élethelyzetben (életkorban) lévő kortársaikat nemcsak véleményükkel, de márkahasználatukkal is. Ha kimondottan a Z-generáció tagjaiból álló közönséget nézzük, körükben a tinédzser vlogok, kreatív (DIY) blogok, unpacked blogok, beauty és fashion blogok, játékkövető blogok vagy a főzéssel kapcsolatos, táplálkozási blogok a legnépszerűbbek. A videobloggerek vagy youtuberek sikere a követők számában mérhető (feltételezve, hogy nem hamis számokkal operálnak). A követők száma pedig megfelelő személyiségmárka értéket is jelenthet, melyet a márkák előszeretettel alkalmaznak mintegy marketingeszközt. A márka kollaborációkon túl (amikor megjelenik a videóban, blogban a termék használat közben vagy kicsomagolás közben) ma már a (v)bloggerek a kereskedelmi egységekben is megjelennek így megfogva az olyan célcsoportokat (Z, Y, vagy X generáció), amelyek nem feltétlenül az elsődleges célcsoportja annak a láncnak. Egy blogger alkalmazása vagy megjelentetése egy áruházláncban nem feltétlenül fogja az új célcsoportot meghódítani, de minden esetre jó alkalmat ad arra, hogy az online és a tradicionális márkaképpel rendelkező offline világot összekösse egy márkatérben és élményben, mind a vásárlók, mind a potenciális vásárlók körében, felfrissítve a márkát. Természetesen fordítva is láthatunk példát, amikor a dinamikus, fiatalos online márka (webáruház) jelenik meg a valós térben és bloggerek segítségével segíti a két csatorna közötti átmenetet, átléphetőséget, újból a márkaélményt előtérbe helyezve.

Nemcsak az eladótérbe vonzhatóak be a bloggerek és véleményvezérek, de a médiában is nagy szerepük lehet. Marketing szempontból széles skáláról beszélhetünk a saját műsortól egészen a kommunikációs kampányig. Ha megmaradunk a márkakommunikációnál, számos példát ismerhetünk arra, hogyan tudnak hatékonyan megjelenni és hozzátenni a márkához a bloggerek nemcsak stílusukkal, véleményükkel, fantáziájukkal és a követőikkel, hanem továbblépve mintegy kurátorként a termékfejlesztésben.

A befutott bloggereket ma már profi csapat segíti, úgynevezett influencer management cégek, akik többek között a márkákkal is szerződnek, de még a tartalom összeállításában is segítik az elfoglalt bloggereket. Az igazán befutott bloggerek súlyos pénzeket képesek keresni, de cserében magánéletük nincs, párjuk is inkább a fotósuk, instagram-férjeik vannak. Nem mindenki akar ügynökséggel dolgozni, van, aki saját csapatot épít vagy éppen különböző alkalmazásokat használ az értékes posztok pénzbeli lefordítására.

Rewardstyle

A Rewardstyle egy olyan alkalmazás, ami a bloggereket és véleményvezéreket segíti abban, hogy pénzre váltsák online aktivitásukat a márkaposztjaikkal. A #rewardstyle egy olyan linket biztosít a márka és a posztok között, mely számolja a posztok által generált klikkelést, valamint vásárlásokat. A cégnek saját csatornája is van, a LikeToKonow, ahol a saját márkáit, bloggereit promotálja többféle felületen. Számos más tanácsadói szolgáltatást is nyújt márkatulajdonosoknak és bloggereknek egyaránt, ami a hatékonyságukat növelheti. 

OnepieceAz Instagrammon való népszerűség pénzre is váltható, még bloggernek sem kell lenni. A OnePiece izgalmas overálokat gyártó divatüzlet egy pop-up boltot állított fel New Yorkban, ahol a megosztásért 500 követőnként 1 USD fizettek. A #socialcurrency hashtag koncepció lehetővé tette a véleményvezérek számára, hogy a boltban készített fotónak és az akciónak bármilyen közösségi oldalon való megosztása, legyen az Facebook, Twitter Instagram, Tumblr, Pinterest, YouTube vagy LinkedIn, pénzre és így vásárlási kedvezményre váltható volt. 

EllaA Neal’s Yard Remedies brit organikus kozmetikumokat gyártó márka összeállt Ella Mills bloggerrel, a Deliciously Ella egészséges ételekről szóló blog készítőjével, hogy szuperfood által ihletett kozmetikum sorozatot adjanak ki. A termékek olyan összetevőket tartalmaznak, mint rózsa, uborka&lime arclemosó és arcápoló. A 16 GBP ártól megvásárolható termékek természetes és organikus alapanyagokat tartalmaznak. 

Bushe Bakery

Egy szentpétervári pékség, a Bushe Bakery meghívott Instagram-hírességeket (vagyis népszerű Instagram posztolókat), hogy vegyenek részt egy fotózáson. A Instagram-stílusú kampányban a pékárukat mutatták be természetesen a bloggerekkel együtt. A fotókat print, online felületeken és metróállomásokon használták a hirdetésekben, valamint arra buzdították a vásárlókat, hogy osszanak meg ők is fotókat.  

Grammaster

A Netflix egy kampányban „Grammaster” címmel hirdette meg a főállású közösségi média fotós pozíciót. Az online versenyben a jelentkezőknek Instagram használónak kell lenniük és a szerintük legjobb három fotójukat kell hashtag '#grammasters3' segítségével beküldeni, megjelentetni. Az ideális közösségi fotósnak elkötelezettnek kell lennie a fotózás és filmkészítés terén, mely lelkesedést a fotóknak is tükröznie kell. A nyeremény pedig álomszerű, hiszen utaznia kell, dokumentálnia kell számos Netflix-show-t valamint a közösségi médián megosztania azokat. Mindezért 2000 USD fizetnek hetente a nyertesnek.

 

 

ÉLELMISZER

Gabonapelyhező étterem

Éttermet nyitott a Kellog's.

Kellog's étterem

Kellog’s (gabonapehely) étterem nyílt New York City-ben a Times Square-en. A márkaélmény marketingötlet felettébb érdekes, hiszen egy éttermi környezetben tálalják a különböző gabonapelyhekből készült finomságokat. Az ételeket egy cukrász séf Christina Tosi receptjei alapján állították össze (Milk Bar séfje), tízféle gabonapehelyből és hatféle tejjel lehet kérni, valamint különböző finomságokat a tetejére, a gyümölcstől a cukorkáig. A tejeket Local, vagyis helyi címkével kínálják.

 

DESIGN

Design házba albérlőket keresnek

Lakj itt két évig és számolj be mindennapjaidról!

Window House

A japán Muji elegáns lakberendezési megoldásairól, háztartási eszközeiről, irodai eszközökről ismert kereskedelmi egység egy új projektbe kezdett. Olyan házat rendeztek be, melyben a világítás és a légiesség egyensúlya nagy hangsúlyt kap. A Window House projekt érdekessége mégis az marketing szempontból, hogy albérlőket keresnek a házba, ahol két évig kell lakni és a lakóknak be kell számolniuk minden egyes napjukról, valamint arról, hogy hogyan illeszkednek a mindennapjaikhoz az adott designelemek. Ajándékba még Muji bútort is kapnak a résztvevők. 


 

KOMMUNIKÁCIÓ

Ingyenes labda a helyi közösségekért

Dobozos labdákat helyeztek ki az utcákra.

Soccerfee

Mindenki számára elérhető ingyenes focilabdát helyezett ki Dél-Brazília különböző településein egy keksz gyártó cég, a Biscoitos Zezé. A kezdeményezés célja, hogy a gyerekek ne ragadjanak le a képernyők előtt, hanem mozduljanak ki otthonról, menjenek közösségbe és mozogjanak. A focilabdát dobozokban helyezték el az utcákon, és a dobozokhoz kulcsot adtak a környékbeli gyerekeknek, így bármikor hozzáférhető a labda egy kis játékra. Ahelyett, hogy a gyerekek kezében különböző kütyük lennének, ezzel a kezdeményezéssel nemcsak egészségesebbek lesznek a mozgás által, de a helyi közösségek is megerősödhetnek. 

 

ÉLETSTÍLUS

Bőrön hordható technológia

Dekoratív, ékszer stílusú információtovábbító.

DuoskinA DuoSkin egy forradalmi újdonság, az MIT Media labor és a Microsoft közös fejlesztése. A DuoSkin nem más, mint a hordható technológia a bőrön elhelyezve, mintegy fém színű divatos ideiglenes tetoválás, vagy akár ékszer. Ám ez ennél sokkal több, hiszen arany lemezkét lehet felvinni a bőrre szép formákban, divatos megjelenésben. A felvitt arany lemezke három funkciót képes betölteni: érintésérzékelő, display és drótnélküli kommunikáció, adattovábbító. A megoldás olcsó, egyszerű, bőrbarát és még dekoratív is. A DuoSkin segítségével mobil eszközeit tudja ellenőrizni a használója, információt képes kibocsátani a display funkció segítségével, és még információt is tud közvetíteni a használójáról a bőrön keresztül levett adatok alapján. Ez a forradalmi találmány számos megoldást kínálhat, mely megkönnyítheti életünket.  

 

EGÉSZSÉG

Okos gyógyszeradagoló

Dekoratív megoldás segíti az egészség megőrzését.

Heropills

A reggeli rutin része egy csésze kávé elkészítése. A Hero okos gyógyszer-, és vitaminadagoló eszköz is az egyszerű és programozott rutinszerű megoldást kínálja az egészséges élet fenntartására, legyen szó családról, saját egészségről, vagy idősek gondozásáról. Az okoseszköz azon túl, hogy nagyon dekoratív, képes tíz különböző tablettát, kapszulát tárolni és a programozás szerint adagolni, akár gyógyszert vagy éppen vitamint. Mikor itt az ideje, hogy beszedjük a gyógyszer adagot, a kisgép jelez, illetve a hozzá kapcsolódó alkalmazáson keresztül is üzen. Majd a megfelelő gomb megnyomásával kiadja a szükséges vitamin-, gyógyszeradagot. 

 

Az utazási felszerelésekről egy külön hírlevelet lehetne írni, hiszen nagyon sokféle utazással kapcsolatos okos eszköz létezik ma már, mellyel megkönnyíthető a tájékozódás, a biztonságosság. Ilyen például az EasyJet által bemutatott okoscipő (link: http://www.origo.hu/utazas/hirek/20160513-okoscipot-dob-piacra-az-easyjet.html), mely gyaloglás közben segíti a tájékozódást, a látványosságok felfedezését egy beépített szenzorral és a vele összeköttetésben álló okostelefonos alkalmazással. Nyomon követhetjük a bőröndünket a reptéri transzferek esetében az Eviate segítségével (link: http://www.eviate.com/). A bőröndre helyezhető e-címke összeköttetésben van az okostelefonnal és látható, hogy éppen hol a bőröndünk. Okos megoldás, ám nem kell okos telefon a 40 alapvető ikont ábrázoló pólóhoz (link: https://iconspeak.world/ ), mely olyan távoli országokban jelent segítséget, ahol nem beszélnek a helyi nyelveken kívül mást. Csak rámutatunk az ikonokra és meg tudjuk magunkat értetni. 

  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat