- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2013/6
Monobrand Showroom
A monobrand showroom egy speciális eladótér, mely lehet akár ideiglenes vagy állandó, ahol egy márka értékeit közvetítik. Nem direkt a márka áll a középpontban, sokkal inkább a márkához kapcsolódó élmények, így designjában, kínálatában, tudásában a környezet speciális tartalommal tölti meg a márkát. Az értékesítés tere és a márkával való egyértelmű találkozás olyan kölcsönös élményt és hasznot ad, mely mind a vevő, mind a márkatulajdonos számára hosszú távon megtérül. Hiszen miről van itt szó? Elbűvölésről, melynek során a márka megadja a rajongóknak a márkában való öröm megélésének lehetőségét (ez a 2012-ben már megfogalmazott aktuális trendünk, az Elbűvölés továbbélése). Fontos az ötletesség, az autentikusság, a hiteles márkaérték közvetítés egy monobrand showroomban. Napjainkban az egyik előremutató megoldás az online és az offline megoldások keveredése, de elterjedt jelenség az is, hogy ideiglenes showroomokat állítanak fel, melyeket egy-két hétre bérelnek, és pop up store-ként funkcionálnak.
Köszönjük Kiss Millának, az olaszországi trendvadászunknak az ötleteket és példákat!
Karl Lagerfeld megnyitotta második európai üzletét Amszterdamban, ahol a közösségi megosztás már a próbafülkéből elérhető. A showroom tele van iPad-ekkel, melyeken a látogatók keresgélhetnek és vásárolhatnak a tervező online üzletében és kommenteket is hagyhatnak a Facebook oldalán. Minden próbafülkében falra szerelt érintőképernyő és kamera található, mellyel lefotózhatják a felpróbált ruhát, akár Instagram szűrőt is használhatnak és megoszthatják barátaikkal outfitjüket Facebook-on, Twitter-en vagy e-mailben. Ez amellett, hogy igencsak menő vagy divatos a megosztás a vásárlók között, a márka új termékeinek reklámjához is keretet ad.
A már Londont, Hamburgot, vagy Párizst megjárt pop up fagyizó most Milánóban kínál lehetőséget a jégkrém szerelmeseinek, hogy maguk állítsák össze kedvenc Magnumjukat a Pleasure Store-ban. Kígyózó sorokban várják az emberek, hogy olyan Magnumot ropogtassanak, nyalogassanak, melyet ők maguk szabnak személyre, ínyenc összeállításokat készíthetnek, azt a fagyit, amiben ízlés szerint mandula- vagy pisztáciadarabok, apró cukorkák, vagy éppen csak kókusz van. 21 különböző dekoráció közül lehet választani. Azon kívül, hogy e pop up store-ban mozit vagy bulit is szervezhetnek, egy bár is várja a fogyasztókat, ahol Magnum ihlette koktélokat szürcsölhetnek, vagy desszerteket fogyaszthatnak.
Az üzletek bemutatótermei innovációkat is rejthetnek. Az adidas nem nagyon rejtette véka alá, inkább a kirakatba tette legújabb találmányát. Az interaktív kirakaton keresztül a vásárlók felfedezhetik a NEO tini márkakollekció különböző ruháit a próbababákon. Ha az összeállított outfit annyira megtetszett a fogyasztónak, hogy meg is akarja vásárolni – hisz ez a cél -, akkor a kirakat kosarába teheti, amivel egy linken keresztül összekapcsolódva megjelenik az okostelefon kijelzőjén és így máris megvásárolható. Így lehet tuningolni a kirakatnézegetést.
A Canon Mumbai után Kanadában is megjelent „Image Square” projektjével. A „Kép-tér” olyan ideiglenes eladóhely, mely az Apple-hez, vagy a Microsoft-hoz hasonlóan, egyedül Canon termékeket kínál. Ennél persze továbbmegy, a tükörreflexes gépeket ki lehet próbálni a legkülönfélébb objektívekkel, a nyomtatókkal lehet nyomtatni, vagy a videokamerákkal forgatni, mindezt szakértő eladógárda segíti. Az érintőképernyős médiafalon posztolhatják is az elkészített képeiket, a fotóstúdióban pedig tanfolyamokon is részt vehetnek, fontos ismereteket sajátíthatnak el a fotózásról.
Az IVI luxus napszemüvegmárka bevezette a HOME Showroom-ot, mely lehetővé teszi vásárlóinak, hogy online próbáljanak fel 4 különböző szemüveget, mielőtt végleg választanának. Az ivivision.com–on keresztül 4 darab szemüveget szállítanak házhoz, megkönnyítve a vásárlási döntést. Otthon fel lehet próbálni mindenféle öltözékhez, kiegészítőhöz, és 7 nap alatt lehet dönteni, melyik legyen a végső választás a 4-ből. Persze a Twitter-re lehet küldeni a képeket a barátok véleményét is kikérve. 7 nap múltán vissza kell küldeni az IVI-nak azt a hármat, melyeket nem akar megtartani a fogyasztó.
A japán Nendo stúdió tervezte spanyol cipőmárka, a Camper New York-i üzlete azt az üzenetet közvetíti, melyet cipőivel kíván elérni: „cipők, melyekkel szabadon járhatsz az égben”. Az üzlettér egésze ezer fehér félcipővel van borítva, melyeket az ablakon át beérkező napsugarak világítanak meg és árnyékot vetnek a falra, így a terem gyakorlatilag egy 3 dimenziós fallá válik.
NIKE iD: a Nike kelet-londoni konténer üzletében személyre szabott cipőt készíthet mindenki magának. Ez az egyetlen hely a világon, ahol időpontegyeztetés után a fogyasztó személyesen a cipőtervezővel együttműködve tervezheti meg saját Air Force 1-ját. A cipő 31 elemét: az alapanyagokat, a borítást, a cérnát, varrást és a talpat is a fogyasztó maga választja ki, így biztosan teljesen egyedi cipő születik! Sőt, most a Nike cipőtervező rendszerét egy olyan funkcióval bővítették, ahol a felhasználó Instagramra feltöltött fényképei alapján javasolnak neki Air Max színkombinációkat. A kész mű megosztható a nyilvános galériában és utána “átküldhető” a Nike iD-be, ahol még csiszolható a tervezett cipő anyag- és színválasztás terén, s persze meg is rendelhető.
Az online lakberendezési áruház, a Made.com most valós, kézzel fogható 400 m2-es showroomot nyitott Londonban. Természetesen nem klasszikus showroomról van szó, hanem olyanról, ahol érintőképernyők állnak a fogyasztó rendelkezésére, hogy mindent megtudjon a weboldalon a termékekről, interjút halljon a bútortervezővel, aprólékos képeket lásson a bútorokról. Amint a vásárló megtalálta kedvenc bútorát a showroomban, QR kód segítségével megoszthatja a családjával, mindenkinek tetszik-e a kiválasztott bútor. De a vásárlónak mélyebb beszélgetésre is van lehetősége szakértőkkel, csupán időpontot kell kérnie. Sőt mi több, a made.com 3D nyomtatóval kicsiben újraalkotja akár a nappaliját, így konkrétan látható, hogyan festenek majd a kiválasztott bútorok az otthonában. Ebben a showroomban a vásárló megtapasztalja a márkát, közvetlen kapcsolatba kerül a termékekkel és személyes tanácsadást is kaphat, egyáltalán nem hagyományos köntösben.
Az ausztrál gluténmentes élelmiszereket árusító Celiac Supplies ajtaján lévő figyelmeztetés szerint „ez az üzlet 5 dolláros díjat számol fel fejenként csupán nézelődésre”. Ha a fogyasztó mégis vásárol, a díjat beszámítják. Ez a stratégia éppen a showroom ellenében megy, az ellen, hogy a vásárló sokszor csak megnézi, leellenőrzi a terméket, mielőtt online vagy más üzletben kedvezményesen megvásárolná. Az 5 dollárral az eladó szakértelmét fizeti meg, a hozzáértő tanácsadást, a termékekkel való tapasztalat átadását.
 |
ÉLELMISZER
Tea Kalendárium
Minden napra egy tea.

A Hälssen & Lyon kifejlesztette a világ első naptárát, melyet teljes egészében tealevelek alkotnak A naptár minden egyes napját egy ostyaszerűvé préselt „teafilter” jelez, mely forró vízbe téve azonnal fogyasztható. Leginkább céges ajándékként ajánlják, hogy a partnereket valami igazán különlegessel lehessen meglepni.
|
 |
DESIGN
Jéghideg csomagolás
Üveg helyett jégpalackban kapjuk a kólát a dél-amerikai strandokon.
Évtizedek óta rész a Coca-Cola szlogennek, hogy „jéghideg”. Kolumbiában ezt szó szerint vették, így született meg a Coca-Cola Ice Bottle. Aki a strandon kólát kért, meg is kapta, csak nem üvegben, hanem jégből készült üvegben. A fogyasztó kezének lefagyását egy az üveg hasára helyezett piros szalag akadályozza meg. A megoldás nagyon öko-barát, hiszen a melegben az üvegek mind elolvadnak.
|

|
KOMMUNIKÁCIÓ
Heineken tv-sorozat
A sorozatban a férfiak túllépnek saját korlátaikon.
A Heineken online tv-sorozatot indít, melyet természetesen mi más, ha nem a Másnaposok filmszéria inspirált. A történetek lényege szerint több fiatalember bizarr szituációkba keveredik az sörnek köszönhetően a Dropped című sorozatban. A sorozat része a Heineken globális kampányának, melynek első megjelenése az új tv-reklám, a Voyage. A Dropped egy közösségi élmény, mely arra buzdítja nézőit, hogy lépjék át a korlátokat és álljanak helyt a szokatlan helyzetekben. Az első epizódban a főhős annak ellenére, hogy nem szereti a hideget, Alaszkában köt ki, de a nézők is feltölthetik saját verziójukat a legendás utazásaikról, főnyereményként pedig megvalósíthatják saját Heineken Dropped kalandjukat.
|
 |
ÉLETSTÍLUS
Sorompóba épített szonda
A sorompó nem jeggyel működik, hanem alkoholszondával.
A belga Publicis ügynökség olyan reklámot kreált a Responsible Young Drivers szervezetének, mely szó szerint távoltartja a fiatalokat az ittas vezetéstől. A Carré nevű klub parkolójának sorompója csak akkor emelkedik fel, ha a sofőr megfújta a beépített szondát és az alkalmasnak találta őt a vezetésre. Ha a szonda magasabb alkoholszintet jelez, egy másik, józan sofőrnek kell a kormány mögé ülnie, vagy az autót kell otthagyni a parkolóban. A szondasorompó a klub 22. születésnapi ünnepségén debütált, de számos más szórakozóhely is tervezi a speciális sorompó felállítását.
|

|
EGÉSZSÉG
Egészségmonitor
Ezzel a kis eszközzel ellenőrizhetők a testfunkciók.
A Scanadu Scout segítségével folyamatos ellenőrzés alatt tartható az emberi test. Egyszerűen a homlok elé tartva a kis eszközt, rengeteg szempontból képes végigmonitorizálni a felhasználó egészségét, az adatokat pedig az okostelefonra továbbítja. Képes mérni a szívritmust, a testhőmérsékletet, az oxigén ellátottságot, a légzés gyorsaságát, EKG-t, vagy az érzelmi stresszt. A terméket Kaliforniában kezdték el kikísérletezni és most dobják piacra Indiegogo kampányban, mely során a százezres felhasználói célt már megháromszorozta. A boltokban 199 dollárért lehet majd hozzájutni.
|
|
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.