Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

trendkutatás

Mi a trendkutatás?

A trendkutatás a jelenben feltűnő, a jövőben erősödő jelenségek felkutatása, ezek hatásainak kimutatása a fogyasztók magatartásában, vásárlási döntéseikben. Ha trendkutatásról gondolkodunk, akkor olyan fordulatok feltárása a cél, amelyek az emberek (jelen esetben a vásárló, a fogyasztó emberek) tudatában, körülményeiben következnek be és emiatt a nekik kínált termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatosan változtatásokat igényelnek. Miután az elszórt jelenségek egyre gyakoribbá válnak, előbb-utóbb kritikus tömeget érnek el, ami teljesen megváltoztatja a piacot.

A trendkutatás eredménye a jelenből kiinduló jövőbeni folyamatok felvázolása, bemutatva ezzel akár a fejlődés fázisait is. Cél, hogy megalapozott módon mutassuk be a nagyobb összefüggéseket az életkörülmények, az értékek, az életstílus-jegyek változásairól azért, hogy ezzel a cégek piaci alkalmazkodását, eredményességét segítsük.

Tulajdonképpen olyan elemeket, változás-csírákat keresünk a kutatások során, amelyekből a várható fejlődési irányok megállapításával támpontokat adhatunk a stratégiaalkotáshoz, a marketing­munkához, a termék- illetve szolgáltatásfejlesztéshez.

Mire és mikor jó a trendkutatás?

A trendkutatás kiválóan alkalmas a fogyasztói magatartás új jelenségeinek megismerésére, új fogyasztói csoportok azonosítására. A releváns trendek összegyűjtésével és rendszerezésével nem csupán új megoldások gyűjteményét kapja a Megbízó, hanem ezek áttekintésével lehetősége nyílik a változásokra való reagálásra, így több oldalról is támogatva a sikeres stratégiaalkotást.

A piaci trendek ismerete versenyelőnyt teremt kiélezett versenyhelyzetben, támpontokat ad a stratégiaalkotási folyamatban, és ötletekkel szolgál piaci megújulás igénye esetén.

A trendkutatás minden olyan üzleti szituációban segítségünkre lehet, amikor új irányokat, új lehetőségeket, friss ötleteket keresünk, vagy hosszú távra kiható döntések előtt állunk.

Sikerrel alkalmazható inspirációs forrás a kreatív folyamatok indításához is, így például a termék/szolgáltatásfejlesztéshez, a szegmentációs döntések előkészítéséhez. Komoly megalapozást jelent a kommunikációs üzenetek megfogalmazásához, a márka vizuális koncepciójának kialakításához.

A trendkutatás módszerei

A trendek és ellentrendek jelenségének megismerése a társadalomban és így a fogyasztói magatartásban új kutatási módszerek alkalmazását kívánja meg. A hagyományos kutatási módszertan ugyanis a múlt jelenségeinek megfigyelésére alkalmas és ennek mentén fejlődött ki módszertana is. A mában kínálkozó lehetőségekre és a fogyasztói magatartásra azonban hatással vannak a trendek és ellentrendek, melyek megismerésére, magyarázatára a „hagyományos” marketingkutatási szemlélet nem alkalmas. Az újfajta szemléletmód innovatív eszköztár alkalmazását is feltételezi.

A trendkutató az emberek csoportjainak viszonyaiban, körülményeiben bekövetkező változásokat vetíti ki hosszabb távra, figyelembe véve a természeti, a technikai-műszaki, a politikai jellemzők hosszú távú hatását, a makro-folyamatok összefüggéseit.

A különféle trendkutató cégek különféle módszerekkel dolgoznak: vannak, amelyek csupán szekunder információkat értékelnek, mások csak trendspottingot végeznek, vagyis trendjelenségeket gyűjtenek össze utcáról, vagy sajtóközleményekből, videó-megosztó helyekről. Alaposabb elemzéseket is olvashatunk olyan cégközlemények esetében, ahol szakértői megkérdezésekkel, adatelemzésekkel egészítik ki a „cool-hunter” jelentéseket. Témafüggő is, hogy milyen módszereket indokolt alkalmazni a folyamatok feltárására. A kitekintés időhorizontja is meghatározhatja a módszerválasztást.

Cégünk alapvetően a mélyebb, lehetőség szerint kvantitatív elemzésekre építő módszertani közelítéseket preferálja. Célunk, hogy állításainkat minél korrektebben alá is támasszuk, hiszen felelősséget érzünk partnereink iránt, akik megállapításainkat döntéseikben érvényesítik.


 

 

  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat