Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2014/7

minden csepp számít

A víz lételemünk, létünk minden pillanatát átszövi. Bele sem gondolunk, milyen lenne, ha nem jutnánk hozzá. A vizet ma már sokan a „jövő kék aranya”-ként emlegetik, utalva arra, hogy igencsak végesek a készletek és fenntarthatóvá lenne szükséges tenni a vizek felhasználását. Napjainkban arra kellene koncentrálni, hogy hogyan csökkentsük a feleslegesen elpazarolt víz mennyiségét, illetve hogy az egyszer már felhasznált vizet miként lehetne újrahasznosítani.

A víz, mint asszociációkat kiváltó fogalom, mint hívószó kiváló kommunikációs vagy reklámtémaként kezelhető a cégeknek vagy szolgáltatóknak, hogy megszólítsák a fogyasztókat, hirdessék termékeiket, vagy akár hogy felhívják a figyelmet a fenntarthatóság problémájára. A víz nem csak szükséges az életünkhöz, hanem élményforrás is lehet, így számos eseményt, rendezvényt lehet hozzáfűzni.

Kitérünk a vízhez kapcsolódó műanyag üvegek problematikájára is, hiszen ez is az, ami közvetlenül érint mindenkit, és amire a világban már láthatóak különféle megoldások, főképp a PET palackok jelentette szemétkérdés megoldására. A cél, hogy újrahasználhatóak legyenek a palackok, ha már a felhasznált mennyiség – úgy tűnik – nem változik túl nagy mértékben.

 

Az amerikai Tresson Spring Water márciusban érte el a Kickstarter-en a szükséges kezdőtőkét. A márka vizesüvegei 100%-ban méreganyag-mentes, növényi alapú anyagból készültek, mely teljes mértékben a fenntarthatóságot támogatja. Minden palack rendelkezik egy visszaküldésre alkalmas címkével, így amint kifogy az üvegből a víz, egy amerikai postaládába dobva visszakerül a gyártóhoz, ahol újrahasznosítják. Ezen kívül minden egyes eladott palack után ültet egy fát a gyártó, s egy mobilalkalmazással lehetővé is teszi a vásárlónak, hogy kövesse annak útját, végleges helyét.

 

A Driblet egy okos vízmérő, mely a zuhanyzóba építve a vízcsőhöz kötődik, így méri a kimenő víz mennyiségét, pontosan úgy, ahogy a lefutott kilométereket mérik a hordható technikai eszközök. Az eszköz WIFI-n tölti fel a kapott adatokat egy felhőbe, ahol egy mobilalkalmazás segítségével elérhetőek. Sőt, a Driblet-be még elem sem kell, hiszen a csövön átfolyó vízből nyer energiát.

 

A Waternet vízszolgáltató cég ideiglenesen nyilvános piszoárokat állított fel Amszterdam egyik terén, amelyek összegyűjtik a vizeletet. Miután kivonták belőle a foszfort, nitrogént, káliumot, műtrágyát készítettek belőle, mellyel a város tetőkertjeit öntözték meg. A Green Urine (Zöld Piszoár) kampány a Nemzetközi Víz Hete nevű rendezvényhez kapcsolódott.

 

A Tel Aviv utcáin felállított Woosh vizes masinák megtisztítják, kiöblítik és újratöltik a vizespalackokat hideg, szűrt vízzel. A szolgáltatás használatához előzetes regisztráció szükséges, de egyébként ingyenes.

 

Az ausztrál Free is Better márka ingyenesen osztogatja a vizet a különböző eseményeken, fesztiválokon. A kampány alapötlete, hogy magát a címkét adták el hirdetési felületként, így nem veszteséges az akció, a fogyasztó pedig találkozik mind a gyártómárkával, mind a hirdetni kívánó cég üzenetével. Természetesen minden palack újrahasznosított és lebomló műanyagból készült.

 

Csodagéppel vízből bort lehet készíteni mindössze 2 dollárért… A Miracle Machine borkészítő gépezetbe csupán vizet és a szükséges hozzávalókat kell tenni: szőlőkoncentrátumot és élesztőt, majd hagyni borrá erjedni 3 nap alatt, közben maga a gép egy mobilalkalmazással végig ellenőrzés alatt tartható… Mire kiderült, hogy az egész csak hoax, már kb. 500 millió olvasó látta. A vírusvideó célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a Wine to Water jótékonysági szervezetre, melynek célja, hogy tiszta ivóvizet szállítson az arra rászoruló fejlődő országokba. Adományozni persze úgy lehet, ha a honlapjukon keresztül rendelünk bort…

 

 

Amszterdam híres csatornarendszerének 400. évfordulóját ünnepelte nemrég. Most 50 euróért a turisták és a helyi lakosok kaphatnak belőle egy limitált kiadású palacknyit, speciális üvegekbe töltött vizet közvetlen a város csatornáiból. Az Amsterdam Canal Aqua a híresebb viziutakból származik – Prinsengracht, Keizersgracht, Herengracht vagy Singel csatornák. Minden üvegen megtalálható a csatorna rövid története, ahogy egy QR kód is, mellyel megmutatja a víz pontos származási helyét.

 

 

Egy angol művész egy 95 méter hosszú vízesést kívánt felállítani Bristolban, s ennek megvalósítására egy közösségi crowdfunding oldalon gyűjtötte össze a pénzt. Luke Jerram szerint a város lakói a forgalmi dugók, mérges autósofőrök helyett választhatnának mókásabb módot is a munkába jutásra. Majdnem százezer ember jelentkezett a bristoli nagy csúszásra, de csak 360-an voltak oly szerencsések, hogy jegyhez jutottak és csúszhattak egyet a május 4-ei, Park and Slide elnevezésű eseményen.

 

Áprilisban nyílt meg a 8 Vertientes ásványvízmárka által működtetett Bar de Aguas, Chile első vízbárja. A fővárosi bár több mint 20 ország prémium ásványvizeit kínálja, erre szakosodott „sommelier”-ekkel, akik kóstolásra kínálják a vizeket s ételt ajánlanak melléjük.

 

 

 

ÉLELMISZER

Az ételpazarlás ellen

Mi maradt a hűtőben? Kapsz hozzá egy receptet!

A Google és a brit Sainsbury’s áruházlánc közös vállalkozása a Food Rescue, mely az ételpazarlás ellen lép fel. Mégpedig receptkeresővel. Csak azt kell beírni, mit rejt a hűtő, milyen élelmiszert kell megmenteni a kidobástól, amiből valamiféle ételt lehet készíteni, s a program máris kidob néhány receptet, amit ebből az alapanyagkészletből el lehet készíteni. A program azt is kiszámolja, mennyi pénz spórolható meg az app minden egyes használatakor.

 

DESIGN

Vízálló könyvborító

Nincsenek többé elázott könyvek a kádban.

A Kindle éppen piacra dobta vízálló változatát, a Waterfi-t, s azoknak, akik a hagyományos könyveket kedvelik, itt van a You-Bumi, ami valójában egy felfújható műanyag borító, melybe bele lehet tenni a könyvet. Hogy a You-Bumi vízálló könyvborítót használni is lehessen, külön kiálló rész van a hüvelykujjaknak, melyek szintén műanyaggal borítottak, így biztosan nem lesz vizes a könyv, ha a kádban olvasunk.


 

KOMMUNIKÁCIÓ

Vízbe ugrani egy telefonért? 

A Samsung telefont adott a víz alatti selfie-ért.

Egy szép tavaszi napon Svájcban, a Zürichi-tó partján sütkérező emberek igazán meglepődhettek, amikor egy búvár egy csörgő telefont nyomott a kezükbe a vízből. Kihívás elé állhattak: ha beugranak a tóba és készítenek egy víz alatti selfie-t a telefonnal, az az övék is lehet. Így aki a vízbeugrást választotta, gazdagabb lett egy vízálló Samsung Galaxy S5-össel, és egy szuper sztorival.

 
 

ÉLETSTÍLUS

Ha útközben hív a természet...

Mobillal lehet WC-t keresni az utcán.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A megosztó gazdaság felemelkedésének bizonyítéka az AIRWC ötlete, mely app segít az embereknek tiszta és otthonos mosdót találni, ha az azonnal kell. A WC közösségi bérletbe adása elég jövedelmező, 15 percre 4 dollárért adják bérbe az otthonukban lévő helyiséget. Szóval, ha a természet hív, az ember csak bejelentkezik az app-be, s a térkép máris kiad neki megközelíthető bérelhető toaletteket.

 

EGÉSZSÉG

Házhoz jön a recept

Már lehet okostelefonon rendelni orvosi marihuánát.

 

 

 

 

 

 

 

San Francisco-ban roppant könnyű és kényelmes az orvosi marihuána vásárlása az Eaze okostelefonos alkalmazás segítségével. Az Eaze app a helyi eladókat, gyógyszertárakat köti össze a betegekkel, akikhez megbízható futárok szállítják házhoz a marihuánát, akiket még értékelni is lehet a rendszeren belül, hogy mindenképpen a legális határokon belül maradjanak. Azt, hogy a beteg vásárolhat-e orvosi marihuánát, a rendszer maga leellenőrzi a regisztráció alatt, így a törvénytelen vásárlást ki tudják zárni.

  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat