- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
életstílus
Kedvezmények vegánoknak
Vegans Pay Less kezdeményezés.
A 2018-as év első negyedévében az izraeli székhelyű Clal Insurance beindította a Vegans Pay Less kezdeményezést, ami kedvezményeket biztosít a vegánok élet- és egészségbiztosítására. Clal tervei követik az US HealthIQ biztosítóét, ami 2017-ben hasonló előnyöket kínált a vegánok számára. A vállalat célja az volt, hogy ösztönözze az izraelieket a vegán életmód elfogadására, hivatkozva arra, hogy a vegán az egészséges választás, és hosszabb várható élettartamot eredményez.
ÖNTISZÍTÓ WC kutyáknak
A BrilliantPad kényelmes megoldást kínál a kutyabarátoknak.
A BrilliantPad öntisztító, fedett WC-rendszer kutyák számára, amely várhatóan 2017 augusztusában lesz elérhető. A kutya-toalett elnyeli a szilárd hulladékot és felszívja a folyadékot, de még a szagokat is képes megszűntetni. A WC-be épített motor a használt párnákat frissre cseréli le. A BrilliantPad-ot csak hetente egyszer szükséges üríteni, és állítólag egy tekercs olyan sokáig elég, mint 27 sztenderd változat.
KÁVÉZÓASZTAL DIGITÁLIS ÉLETSTÍLUST ÉLŐK SZÁMÁRA
Érintőképernyős vezérlő funkcióval rendelkező asztalka.
A Sobro létrehozta a „digitális életstílushoz" optimalizált kávézóasztalát. Az amerikai székhelyű termékinformációs vállalat asztala nem egy egyszerű asztal. A berendezés ugyanis nem csak egy hűtőszekrényt tartalmaz italok számára, de emellett USB töltőportokat, tápegységeket, LED-es lámpákat, Bluetooth hangszórókat, és egyben érintőképernyős vezérlő funkcióval is el van látva. Az asztal 1499 dollárba (kb. 425 ezer Ft) kerül és kifejezetten a digitális életstílust élő célközönségnek szól.
jógázz egy hasadék szélén
Különleges élmények a helikoptergyártótól.
A Maverick helikoptereket gyártó cég egy 3.499 dolláros jógaórát kínál. A cég legújabb akciója keretében Las Vegasból repíti el ügyfeleit egy 75 perces jógaórára, ami nem szokványos helyszínen, hanem a Valley of Fire State Park egyik legmagasabb hegycsúcsán kerül megtartásra. A résztvevők vezeték nélküli fejhallgatót hordanak, és ezen keresztül hallgatják a jógaoktató utasításait és a kellemes zenét. Az órán egyszerre maximum 6 fő vehet részt, ugyanis a hegycsúcson többen nem férnek el. A 2,5 órás élmény kellemes pihenést is tartalmaz a jógaóra után, mely egy limuzinos utazást és pezsgőzést foglal magában.
különleges élmények az aston martintól
A luxusmárka bemutatta "Art of Living" nevű programját.
A brit luxusautó márka, az Aston Martin bemutatta az „Art of Living” nevű programot, mely számos különleges élményt tartogató elemet tartalmaz, melyek mind a luxusmárkához illő életmódot testesítik meg. A programok között olyan lehetőségek vannak, mint a helikopteres túrák, jeges vezetés, motorozás, illetve ínyenc étkezési és városnéző túrák. Olyan helyszíneken is lehetőség nyílik a különleges tapasztalatokat megszerezni, mint Japán, Kuba vagy Franciaország.
felfújható kocsma
Ír kocsma, ott, ahol akarod.
Bárhova kihelyezhető a felfújható Paddy Wagon ír kocsma. Különböző rendezvényeknek ad otthont ez a minden szempontból hangulatos és autentikus felfújható műanyag kocsma, legyen szó esküvőről, céges buliról vagy baráti összejövetelről. A hamísítatlan ír kocsma hangulatot különböző tradicionális ételekkel és italokkal színesítik, valamint rendezvény programokkal.
bőrön hordható technológia
Dekoratív, ékszer stílusú információtovábbító.
A DuoSkin egy forradalmi újdonság, az MIT Media labor és a Microsoft közös fejlesztése. A DuoSkin nem más, mint a hordható technológia a bőrön elhelyezve, mintegy fém színű divatos ideiglenes tetoválás, vagy akár ékszer. Ám ez ennél sokkal több, hiszen arany lemezkét lehet felvinni a bőrre szép formákban, divatos megjelenésben. A felvitt arany lemezke három funkciót képes betölteni: érintésérzékelő, display és drótnélküli kommunikáció, adattovábbító. A megoldás olcsó, egyszerű, bőrbarát és még dekoratív is. A DuoSkin segítségével mobil eszközeit tudja ellenőrizni a használója, információt képes kibocsátani a display funkció segítségével, és még információt is tud közvetíteni a használójáról a bőrön keresztül levett adatok alapján. Ez a forradalmi találmány számos megoldást kínálhat, mely megkönnyítheti életünket.
speciális gyermekruhák
Mozgássérült gyerekeknek készít ruhákat a Marks and Spencer.
Vásárlói visszajelzésekre alapozva fejlesztett ki a Marks and Spencer speciális igényű gyerekeknek bodykat és pizsamákat. 16 éves korig kínálanak mozgássérült és speciális ellátásra szoruló gyerekek számára ruhákat a bolthálózat weboldalán. A darabok olyan jól tervezettek, hogy segítik a könnyű és gyors öltöztetést, egyben praktikus, kényelmes a viselésük.
perc alapú hotelszoba foglalás san franciscoban
Néhány órás feltöltődés igényes hotelekben.
A Recharge applikáció segítségével lehet kiválasztani, hogy mely hotelek vannak a közelben, amik perc alapon kínálnak szobákat, természetesen igényesen, magas színvonalon. Olyan embereknek találták ki ezt a jól működő szolgáltatást, akik feltöltődni szeretnének néhány órára: egy zuhany, egy kis alvás, felkészülni egy prezentációra. 67 cent vagy 40 USD az ára ennek a szolgáltatásnak.
úszósapka kifejezetten vakok részére
Speciális termék segíti a paraolimpiai versenysportolókat.
1960 óta a Paraolimpia versenyszáma a vakok úszása. Mindig is kihívás volt, hogy hogyan jelezzenek a vak úszóknak, ha közelednek a fal felé. Eddig gyakorlatilag az edzők rácsaptak az úszók fejére, ám most a Samsung és a Spanyol Paraolimpiai Bizottság közösen kifejlesztettek egy úszósapkát kimondottan vak úszók számára. A Samsung Blind Cap nevű úszósapka nagyon finom módszert alkalmaz. Enyhe vibrálást érez az úszó, amikor közeledik a fal felé. Az edző össze tudja kötni egy alkalmazással – akár okosórán keresztül is - a sapkát, és be tudja kalibrálni a távot, hogy mikor adja le a jelet, mikor nyomja meg a gombot.
Sporttárs kereső alkalmazás
A Björn Borg alkalmazásával bárki társra lelhet.
A Björn Borg svéd alsónemű és sportruházat márka kifejlesztette a Sprinter alkalmazását, amivel a sportolás alapján van lehetőség partnert, sporttársat találni. A sportolók profilja nemcsak az alapadatokat tartalmazza, hanem azt is, hogy mit és mikor sportol a hölgy vagy úr. A megfelelő partner megtalálása után lehetőség van felvenni a kapcsolatot és egy közös sportolás közben, együtt izzadás közben megismerni egymást.
Gyerek Uber
A gyerekek számára továbbfejlesztették az Uber szolgáltatást.
A Züm nevű szolgáltatás segít abban, hogy a szülők gyermeküket A pontból B-be szállíttassák megbízható sofőrrel, gyereküléssel. A Züm egyfajta iskolabusz és gyerekmegőrző is egyszerre a kívánt útvonalon és utána is, hiszen a szállítás mellett lehet kérni, hogy az edzést várja meg a sofőr és utána vigye haza, vagy vigyázzon még a gyermekre egy órát. Természetesen a szolgáltatást nyújtókat nagyon szigorúan ellenőrzik, értékeltetik és minimum három éves, gyerekkel kapcsolatos szakmai tapasztalattal, valamint jogosítvánnyal kell rendelkezni. A szolgáltatást előre is le lehet foglalni.
Minidisco
Tánc és zene egy fülkébe zárva.
A Teledisko a legkisebb diszkó a földön! A pénzérmés mini diszkóban szószerint szűk baráti körben élvezhető a zene és a tánc. Az érem bedobásával kiválasztható a kedvenc dal, táncolás közben készült fotókat kinyomtatja rögtön a gép és egy videót is kap a diszkó-látogató egy link formájában, ami letölthető. A három jelenleg létező Telediscóból kettő Berlinben található, míg egy mobil, melyet rendezvényekre lehet bérelni, rendelni.
Közösségi tervezés
Új ötleteket keres az IKEA.
A Space 10 egy olyan kiállítási tér, amit az IKEA nyitott Koppenhágában. Az ezer négyzetméteres térrel az a célja a lakberendezési láncnak, hogy rátaláljon az új ötletekre, design-okra, technológiai megoldásokra, és azokra a szakemberekre, akik mindezt létrehozzák. A tér jelenleg még tesztelés alatt van, de ha beválik, lehetséges, hogy máshol is nyílik ilyen.
Exkluzív weboldal
Tölts el egy percet egyedül a neten!
Csakis te vagy ezen a weboldalon! Ez egy olyan exkluzív weboldal, ahol csak Te vagy. A weboldalon 1 percet lehet eltölteni egyedül. Jegyet kell váltani, hiszen valaki mindig tartózkodik az oldalon. Ha kivártad a sorod, akkor jön az élvezet, az egyedüllét, egy ajándék kép társaságában. Exkluzív idő a weben!
Ingatlanbérlés
Ismerd meg a környezetet, mielőtt végleg odaköltözöl.
A lakásvásárlás nem egyszerű dolog, nemcsak a lakás, de a környezet megválasztása is kulcsfontosságú. Éppen ezért a realtor.com ingatlanügynökség egy akció keretén belül a preferált lakás mellé megmutatta, hogy mely ingatlanokat lehet bérelni az Airbnb-com-on keresztül, hogy azok kibérlésével a lakókörnyezetet megismerhessék a potenciális vevők. A résztvevők között egy 500 USD dolláros airbnb bérleti lehetőséget is felajánlottak, melyet a nyertes bárhol lelakhatott.
TUDATOSSÁG A VÁSÁRLÁSBAN
Lejárathoz közeli élelmiszerek kedvező áron
Egy amerikai cég a BuyMeBytalán megoldást tud nyújtani a szupermarketeknek arra az új EU-s jogszabályra, mely szerint ilos élelmiszert kidobni. A fejlesztés alatt álló, de sokak támogatását élvező rendszer összegyűjti a boltokban lévő termékek lejárati idejét, és ezek alapján minél közelebb kerül a termék a lejárathoz, annál kedvezőbb árat kínál a BuyMeBy rendszeren keresztül. A felhasználók egy alkalmazás segítségével lokalizálhatják, hogy a környékükön hol található meg jobb áron az adott termék. A rendszer még teszt üzemmódban van, a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a nagyobb élelmiszerláncoknál nem regisztrálják a lejárati időt, ezt csak kisebb, rugalmasabb cégek tudják követni.
ESzKÖZÖK BÉRLÉSE FOTÓZÁSHOZ
A megosztás jegyében.
A Lumoid egy amerikai fotós eszközökkel és kiegészítőkkel foglalkozó cég, ahol már bérelni is lehet az eszközöket. A bérlők minden egyes bérlésért pontokat gyűjtenek – a pontokat később levásárolhatják, de ebben az esetben már mindenképp vásárolniuk kell (tehát nem bérelniük). A cég olyan szolgáltatást is nyújt, amivel a felhasználók otthonukban próbálhatnak legfeljebb öt terméket 20 US dollárért.
APPLIKÁCIÓ A LEGPRODUKTÍVABB NAPOK MEGJELENÍTÉSÉRE
Mobilalkalmazással a hatékonyságért.
A „Tidepool "egy olyan mobilalkalmazás, amely egy személyiségprofilt hoz létre a felhasználókról, és megmutatja számukra, hogy melyik napszakokban bizonyulnak a legproduktívabbnak. A felhasználókat egész nap tesztelik a különböző tudományosan megalapozott reakciók és döntéshozatali játékok segítségével. A nap végén kapnak egy személyes karakterelemzést és egy értékelést a kognitív teljesítményükről. Emellett az alkalmazás arra is ad ajánlásokat, hogy mely tevékenységeket tudják a felhasználók a legjobban végezni a különböző napszakokban.
KÁVÉ HÁZHOZSZÁLLÍTVA
Érdekesség a kifinomult kávérajongók számára.
A Sturbucks egy különleges akcióthirdetett meg a kifinomult kávérajongók számára. A különleges előfizetéssel lehetővé válik, hogy a legfinomabb és a legfrissebben őrölt kávészemekből készült kávét házhoz szállítsák a kávérajongóknak. A csomagban nemcsak a frissen őrölt kávé található, hanem annak eredete, pörkölési módja és a kóstolási jegyzéke is. A prémium szolgáltatás nem olcsó, hiszen 24 USD/hó a tagsági díj.
INFO EGYENESEN A MÉRLEGTŐL
A mérleg kimutatja, megméri, összehasonlítja, motivál.
A Prep Pad konyhai mérleg táplálkozási információkat szerez a rajta lévő tálba kerülő ételekről. Ezeket aztán egy iPad alkalmazásra küldi, így pontosan tudhatod, mennyi szénhidrát, zsír és fehérje található az ételedben. Ezután áttekintést ad minden összetevőről, amit a hét folyamán a Prep Pad-ra raktunk és továbbítja a hozzá kapcsolt Jawbone Up fitness eszközre, ezzel segítve az egészséggel kapcsolatos célunk elérését.
JUTALOM A RENDŐRÖKTŐL
Kanadában nemcsak büntetnek a rendőrök.
A kanadai rendőrség talán a világon egyedülálló módon vezette be a Positive Ticketing programot, melynek célja, hogy felismerjék és jutalmazzák a fiatalok jó magaviseletét, minthogy felveszik a szemetet az utcán, ellapátolják a havat a járdáról, vagy megakadályoznak egy-egy bűnesetet. Cserébe mozijegyet, ételt vagy meccsbelépőt kaphatnak, mivel a program támogatói a helyi Galaxy Cinema, vagy a McDonalds, stb.
AJÁNDÉKKERESŐ ALKALMAZÁS
Ha valaki nem tudja, hogy mit venne ajándékba szeretteinek.
Az angol Argos áruházlánc webshopja egy különleges ajándékkereső alkalmazást indított, amely segít a megfelelő ajándékot megtalálni a célszemélynek. Nem kell mást tenni mint beírni, hogy férfinak vagy nőnek szeretnénk, illetve milyen összeget szánunk az ajándékra és az áruház által ajánlott termékeket vagy összegyűjtjük, vagy a kukába dobjuk. Az összegyűjtött, bedobozolt ajándékok közül a kiválasztottat online meg is lehet vásárolni.
BULI UTÁN, MÁSNAP...
Eltakarítják a romokat helyetted.
A Frisse Kater (jelentése „friss másnaposság”) szolgáltatás egy bohém éjszaka után nagyon is jól jöhet Amszterdam lakóinak: természetesen eltakarítják a buli romjait, és még reggelit is hoznak. Gyümölcslevet és pirítóst visznek a házigazdának, s közben kisöpörnek, felmosnak, összetakarítanak és felporszívóznak a buliban érintett helységekben. Fejenként 15 euróért.
HA ÚTKÖZBEN HÍV A TERMÉSZET
Mobillal lehet WC-t keresni az utcán.
A megosztó gazdaság felemelkedésének bizonyítéka az AIRWC ötlete, mely app segít az embereknek tiszta és otthonos mosdót találni, ha az azonnal kell. A WC közösségi bérletbe adása elég jövedelmező, 15 percre 4 dollárért adják bérbe az otthonukban lévő helyiséget. Szóval, ha a természet hív, az ember csak bejelentkezik az app-be, s a térkép máris kiad neki megközelíthető bérelhető toaletteket.
Kutyák az IKEÁ-ban
Ugye, hogy illik a kutyus a lakásba?
A szingapúri IKEA és két helyi állatmenhely együttműködésében született meg az ötlet, hogy a vásárlóknak lehetőségként kínálják fel a menhelyi kutyák örökbefogadását. Az IKEA showroom-okba felállított kartonon az állatok élethű mása fogadja a vásárlókat, így sugallva, hogy abba lakásba illik a kutya is. A kartonkutyán látható QR-kód beolvasásával további részletekhez jut az érdeklődő, valamint az adoptálásról is megtudhat mindent. Már több bútoráruház csatlakozott a kezdeményezéshez.
Párkereső oldal íz(le)lés alapján
Randizni, ismerkedni csak borkedvelőkkel.
A VineaLove párkereső oldalt borkedvelőknek találták ki. Ahogy a legtöbb randioldalon, a VineaLove-on is barátokat, párkapcsolatot, vagy üzleti kapcsolatot lehet keresni, csak itt fontos része a profilnak, hogy milyen bort szeret az illető. A tagok beszélgethetnek egymással privát üzenetekben, vagy nyílt fórumokon, de offline eseményeken is részt vehetnek, természetesen VineaLoveNights borkóstolókon találkozhatnak. Az oldal elérhető angolul, franciául, portugálul és japánul.
Anya társkereső
Nemcsak a szingliknek létezik társkereső oldal.
Az ifjú anyukák két etetés és két pelenkacsere közötti magányosságát oldja meg ez a társkereső site. Az anyák saját profilt készíthetnek, egy sor kérdésre kell válaszolniuk magukról és gyermekükről, arról, hogy milyen barátokat keresnek. Ezután az oldal lehetséges találatokat mutat a megadott kritériumok alapján, ebbe beletartozik természetesen a helyszín, érdeklődési körök, a szem előtt tartott értékek és egészségügyi szempontok. A site segít hasonló érdeklődésű és hasonló személyiségű anyukáknak összejönni, akiknek napi beosztása is hasonló, ezért könnyen tudnak találkozni a játszótéren, vagy más babás programokon.
Hulladék újra
Fotel és sapka újrahasznosított textilből.
A Retextil pécsi illetőségű koncepció, olyan technológia, mely a háztartási textilhulladékból, egyszerű eljárásokat alkalmazva előbb Retextil fonalat, majd abból lakberendezési tárgyakat és divattermékeket készít. A Retextil-házban megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő emberek „dolgoznak” egy közösségben, ők készítik ezeket az ezerszínű, kényelmes és igencsak sok munkát igénylő berendezési tárgyakat, ülő- és fekvőalkalmatosságokat, vagy éppen kiegészítőket, ruhákat. Az alapítvány pécsi székhelyén lévő Nyitott Műhelyben elkezdheti a technika elsajátítását bárki, minden csütörtökön szívesen látják a látogatókat.
Kutya tv
Speciálisan a kutyák számára kialakított műsorokkal.
A DOGTV egy nonstop tv-csatorna, melynek célja lekötni az ebeket speciális műsoraikkal. A csatorna állat-magatartáskutatókkal dolgozott együtt, hogy kifejlesszék a tartalmakat, melyekkel kifejezetten a kutyusokat célozták meg. A DOGTV három különböző típusú műsort sugároz: nyugtatóakat, hogy csökkentsék az állat szorongását, ösztönzőeket, hogy szórakoztassák a kutyákat és olyanokat, melyekkel nevelik őket.
Futva olvasni
Fizikai- és szellemi edzés egyszerre egy mobilalkalmazással...
Egyszerre futni futópadon és olvasni? Futni-olvasni egyszerreost már lehetséges egy speciális kütyüvel a run-r-read-del, melyet egy start-up vállalkozás fejlesztett ki. A kütyü érdekessége, hogy a futás közbeni rázkódást, fejmozgást tudja az e-olvasón produkálni ingyenes mobilalkalmazáson keresztül. A termék piacra való bevezetéséhez még pénzt gyűjtenek természetesen a crowdfunding segítségével.
Befektetés a jövőbe
Induló vállalkozásokat támogat az ismert ruházati márka.
A Patagonia méltán híres outdoor ruházati márka „20 millió és Változás”- kockázati alapja azért jött létre, hogy támogassa azokat a startup vállalkozásokat, melyek pozitív befolyást gyakorolnak a cég által kijelölt öt terület valamelyikén: ruházat, vízgazdálkodás, étkeztetés, energiaellátás és hulladékgazdálkodás. A szabadidőruhaPatagonia márka tervei szerint 5 millió dollárt fektet be egyenként az összes kiválasztásra kerülő startup vállalkozásba, ahol különböző befektetőként fog szerepelni: a részvényestől a teljes partneri státuszig, vagy éppen a közös vállalkozásig.
igazi rajongóknak jutalom
Ha elég zenéd van, kaphatsz magazint.
A Billboard magazin ingyen példányt juttat vásárlóinak, akik bizonyítják, hogy tényleg rajongóik az újság címlapján szereplő énekesnek. Csak rá kell csatlakoztatni a vásárló iPhone-ját az utcai ‘Fan Check Machine’-ra, amely elemzi a telefonon lévő zenéket és ingyen példányt ad, ha több mint 20 szám van az adott előadótól azon. São Paulo újságosstandjain vezették be ezt a kampányt, a címlapon lévő előadók májusban és júniusban Joss Stone és a No Doubt voltak.
Ahova autó nem tud eljutni
Bárki fejlesztheti a Google Street View-t, adnak hozzá gépet.
Ezentúl bárki részt vehet a Google Maps fejlesztésében, a cég ugyanis lehetőséget ad, hogy saját Street View Trekker nevű gépével mások is lefotózzák, hogy merre járnak. A Google bejelentette, hogy ezentúl ki lehet bérelni a Street View Trekker nevű gépét, amivel a Street View utcaképeit szokták készíteni olyan helyeken, ahová autóval nem lehet eljutni. A gép tulajdonképpen egy spéci hátizsák, amire egy 15 lencsével felszerelt kamera van applikálva. Ez 360 fokban, kb. 3 másodpercenként készít egy felvételt, ezekből áll össze a bejárható térkép, amit utcakép szolgáltatással kínál a Google.
sorompóba épített szonda
A sorompó nem jeggyel működik, hanem alkoholszondával.
A belga Publicis ügynökség olyan reklámot kreált a Responsible Young Drivers szervezetének, mely szó szerint távoltartja a fiatalokat az ittas vezetéstől. A Carré nevű klub parkolójának sorompója csak akkor emelkedik fel, ha a sofőr megfújta a beépített szondát és az alkalmasnak találta őt a vezetésre. Ha a szonda magasabb alkoholszintet jelez, egy másik, józan sofőrnek kell a kormány mögé ülnie, vagy az autót kell otthagyni a parkolóban. A szondasorompó a klub 22. születésnapi ünnepségén debütált, de számos más szórakozóhely is tervezi a speciális sorompó felállítását.
Kipróbálható gyűrű
6 különböző eljegyzési gyűrű közül választhatunk otthon.
Az Ocappi ékszergyártó és kereskedő cég olyan szolgáltatást indított útjára, mellyel lehetővé teszi vásárlói számára, hogy hosszabb távon, otthon próbálják ki az eljegyzési gyűrűket. Az ingyenes One&Only Try-On szolgáltatással az Ocappi gyűrűi közül 6 különböző másolatot lehet kiválasztani, melyeket házhoz szállítanak, és maximum 5 nap áll a jegyespár rendelkezésére, hogy döntsön, melyiket szeretné viselni hátralévő élete során. Ha megvan a megfelelő, igazi gyémántgyűrű is rendelhető belőle, általában 5000 és 45000 dollár között mozgó árakkal.
Velo drive-in
Le sem kell szállni a bringáról a kávézáshoz.
Zürich városában született meg a „Velokafi”, a népszerű folyóparti Rathaus Cafe teraszán hoztak létre egy biciklis drive-in-t. Két fából készült dokkállomás teszi lehetővé a biciklisták számára, hogy első kereküket a faállvány hasítékába illesztve úgy egyenek és igyanak, hogy nem szükséges leszállniuk a kerékpárjukról.
Autóból biciklit
Az újrahasznosítás csúcsa.
A Lola Madrid kreatív ügynökség egyik projektje, a Bicycled régi, leselejtezett autókat használ fel arra, hogy tökéletes kerékpárt építsen belőle. A szeméttelepen található öreg autókban lévő fémekből készül a váz, a sebességváltó szíjából lesz a lánc, az indexek is újrahasznosulnak, az ülésből lesz a bicikliülés. Nagyon olcsó, és környezetbarát megoldás.
Szexi férfiak és a Diet Coke
19 éve gerjednek a nők a kólát fogyasztó mesteremberekre.
Mindenki emlékszik arra a reklámra, amikor a srác bejött az irodába és belekortyolt a dobozos kólába, az irodista hölgyek pedig majd’ elaléltak? Na, ezt a sztorit idézi ez az új kisfilm is, ami a Diet Coke 30. születésnapját megünneplendő született. A világ valójában nem változott az elmúlt 19 évben sem, mióta az első kisfilm megszületett: a nők továbbra is majd’ elalélnak az izzadt/vizes/kólás félmeztelen férfitestek látványától. A Diet Coke Kertész című kisfilmje ugyanazzal a zenével, Etta James slágerével, az I Just Want To Make Love To You-val, ugyanazzal a forgatókönyvvel, hasonló női arckifejezésekkel operál, mint a 94-es klasszikus.
Laptop automata
Ne mászkálj éjjel a laptopoddal, inkább kölcsönözz egyet.
Philadelphia Drexel Egyetemének könyvtárában a MacBook laptopok automatából nonstop kölcsönözhetőek. A diákok, tanárok, vagy az egyetemen dolgozók az egyetemi kártyájukkal tudnak köcsönözni laptopot akár 5 órára, ahelyett, hogy drága készülékeikkel mászkálnának este haza. Használat után leadják a laptopot, a telepet automatikusan újratöltik, letörlik a winchestert, és felkészítik a következő felhasználónak. Egyelőre egy automata működik, de úgy tervezik, az egész campus területén felállítanak ilyen gépeket, ahonnan iPad-eket is lehet majd kölcsönözni.
Rossz Randi Riasztó
Ha nem sikerül jól a randevú, egy ál-telefonhívás kihúz a csávából.
Az online randizás egyre növekvő népszerűsége folytán a rossz randik gyakorisága is növekedett. Ennek orvoslására született az eHarmony ingyenes alkalmazás, mely megmenti azokat, akik ilyen kellemetlen szituációban találják magukat. A Bad Date Rescue, vagyis Rossz Randi Megmentő app egy fake hívást produkál egy megjelölt számról, ami remek kifogás lehet véget vetni a randevúnak. Egy szinglinek, aki nem tud hitelesen füllenteni, kötelező egy ilyen alkalmazás.
Csak így: RKOI
Gazdag gyerekek élete képekben
A Rich Kids of Instagram ezév júliusában robbant nagyot, az oldal betekintést nyújt a gazdag gyerekek életébe, cirádás aranykeretbe foglalva láthatunk pillanatképeket az Instagram-ról szelektálva. A site szerkesztői szerint elég könnyű volt elindítani ezt a blogot, csak olyan kulcsszavakat kellett használniuk a kereséshez, mint ’gazdagság, kastély, vagy yacht’. Ezek a fiatalok természetesen a szülők pénzéből finanszírozzák luxust, ami
körülveszi őket, és amelyekről az Instagram app-et használva tweetelnek ki fotókat a világhálóra, így könnyen bárki által láthatóvá teszik életüket, s persze szüleik életét. Az RKOI-ra kikerülni igencsak menőnek számít, ezért gyakran direkt taggelik be képeiket a fiatalok ilyen hívószavakkal, annak ellenére, hogy persze a gazdag szülők a legkevésbé sem örülnek életük nyilvánossá tételének.
eBay üzlet
Online vagy offline vásárolni? Inkább mindkettő.
Karácsony előtt 5 napig volt nyitva az a pop-up üzlet Londonban, ahol az eBay-en megvásárolható árukat kézbe is lehetett venni, nemcsak online megrendelni. A Karácsonyi Butikban ráadásul mindenhez nagy kedvezménnyel lehetett hozzájutni. Természetesen az ötletben van online csavar: hiszen a polcokra helyezett termékeknek az ára, vagy leírása csupán a rajtuk lévő QR kóddal volt lehetséges, és maga a vásárlás is úgy zajlott, mint egy klasszikus interneten való rendelés. Egészen újfajta vásárlási élmény, hogy a boltban történő offline vásárlás helyett mégiscsak online vásárol az ember, hiszen a boltból üres kézzel távozik, a megvásárolt javakat majd hazaszállítják.
ÉLET A MUNKÁN KÍVÜL
A nyári péntekeken nem kellene dolgozni, inkább inni.
Az Ultimat Vodka márka egy remek kampányt eszelt ki a mindennap túlórázó, folyton dolgozó irodai alkalmazottak elérésére. Gondolták, ha „Mohamed nem megy hegyhez, akkor a hegy megy Mohamedhez”, szóval nem várták meg, hogy a dolgozók menjenek a bárba, hanem ők mentek az irodába. Egy öltönyös úriembert küldtek le a magas irodaházak oldalán ablakmosó alkalmatosságon állva különféle feliratokkal, mint például „Hallottál már a friss levegőről? Mikor hagyod már el az irodát? Hagyd abba a munkát, kezdj el inni.” Persze az ablakon túl mindenki mosolygott, örült, sikerült felrázni őket a szürke munkaórákból, majd természetesen megjelentek a bárban, ahol meghívták őket egy italra. Ez része volt a márka „Nyári péntekek” kampányának, melyben azt bizonyítják, hogy aki a nyári péntekeken szabadságot vesz ki, sokkal hatékonyabb munkát végez és sokkal harmonikusabb az élete.
URUGUAY KÖZÖSSÉGI PÓLÓJA
Milyen az égbolt Uruguay felett?
Uruguay Sport és Turizmus Minisztériuma meghirdette a közösségi olimpiai póló kampányát, ahol a Facebook oldalon keresztül feltölthettek a rajongók és támogatók képeket az égboltról, melynek színe határozza meg a nemzeti zászlójukat és az uruguay-i foci csapat pólóját is az olimpián. A csapat a képekből összeállított pólóban fog megjelenni az olimpiai delegáció Londonban, akik az országot képviselik valamint a rajongók, résztvevők között is kiosztanak 100 pólót. A közösségi és nemzeti összefogást jól szimbolizálja ez a sikeres kampány.
ÉRINTÉSSEL FIZETNI
Ibizán már csak az ujjlenyomatunk kell, hogy nyugodtan nyaralhassunk.
A technológiai újdonságok használatában úttörő Ushuaïa Ibiza Beach Hotel bevezette a PayTouch rendszert, amivel nincs szükség többé bankkártyára vagy készpénzre, csak az ujlenyomat számít, mely mindenkinek egyedi és hamisíthatatlan. PIN kódokkal sem kell bajlódni. A becsekkolás során a bankkártyával együtt felveszik a mutató- és középső ujj biometrikus adatait s onnantól kezdve minden ezen a rendszeren keresztül történik, még a hotelben elérhető szolgáltatásokat, eseményeket is így osztják meg a vendégekkel.
A technika illata
Hogy friss MacBook illat vegye körül a vásárlót.
Az ausztrál Greatest Hits művészcsoport megalkotta a MacBook illatot. Az Air Aroma a felhasznált ragasztóból, műanyagokból, papírokból, csomagolásokból és a frissen megmunkált alumíniumelemekből vett illatmintákból állt össze. A kifogástalan MacBook illatot Franciaországban készítik el. A "szagot" a májusi melbourni West Space kiállításon fogják majd folyamatosan a levegőbe permetezni, mint egy légfrissítőt. A parfüm személyes használatra nem lesz rendelhető.
Nézd a jövőt!
Minden könnyen hozzáférhető az érintőképernyős karperec segítségével.
Igencsak a jövőt idézi fel ez a fura szerkezet, ami valójában egy érintőképernyős karperec, amivel különböző információkat hívhatunk elő, mint időjárás-előrejelzés, valuta-árfolyamok, GPS, SMS-ek, Facebook, lépésszámláló, stb. Ezen főmenükből almenük érhetők el, kiegészítő, részletes funkciókkal. USB-n keresztül lehet feltölteni és mindig ott mutatja az ikonokat, ahol viselőjének kényelmes.
QR-kód a jégen
Környezetkímélő kampány a környezetért.
A World Wildlife Fund, vagyis WWF különleges gerillakampányt indított Amsterdamban, kihasználva a befagyott csatornákat. Stencil segítségével kréta és homok elegyével rajzolták a jégre azt a QR-kódot, ami mögött a WWF klímaváltozással, olvadó jéghegyekkel foglalkozó weboldala jelent meg. Majd a folyón lévő jég olvadása real-time szemléltette is a folyamatot, melyet a globális felmelegedés okoz.
Önműködő babakocsi
Egy gombnyomásra összehajlik és kinyitódik.
Látszatra egy teljesen hagyományos babakocsinak tűnik, ám egy valami megkülönbözteti a többitől: egyetlen gombnyomásra összehajlik, s automatikusan ki is nyílik, használatra készen. Négy Pittsburgh-i anyuka adta el az ötletet az Origami cégnek: ez lett a világ első babakocsija, amivel nem kell bíbelődni, s hajtogatni, csupán egy gombbal lehet irányítani. A kocsiban egy generátor található, ami a kerekekbe épített aksikkal működik, amelyek a kocsi mozgásával töltődnek. Szenzorok érzékelik a súlyt a babakocsiban, így biztosan nem omlik össze, ha a gyermek benne ül. A fogantyún LCD kijelző is található sebességmérővel, kerékfordulat-számlálóval és természetesen hőmérővel.
Tökéletes randihely az IKEA
Az idősebbek is találhatnak párt maguknak.
Minden kedden és csütörtökön az IKEA kerítőt játszik a 45-65 évesek körében. A régi kínai hagyomány szerint a feleség társadalmi életének a férj halálával tulajdonképpen megszűnik. E hagyomány ellen dolgozik az IKEA, hiszen az idősebbeknek is szükségük van a szerelemre, a barátságra. Természetesen ingyen kávét és vásárlásukból 20% kedvezményt biztosítanak számukra ezeken a napokon, valamint egy kordonnal elkerített külön biztosított részt a kávézóban, hogy ne zavarják őket.
Bérelj repülőgépet
Ha megvenni nem tudod, bérelj egy napra yachtot, repülőt attól, akinek van.
A luxus közlekedési eszközök nem igazán elérhetőek az átlagember számára, yachton, lakóbuszon vagy éppen saját repülőgéppel csak álmainkban utazunk. Ám a Qraft nevű kaliforniai cég lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy egy-egy napra birtokosai legyenek egy ilyen járműnek, de a másik oldal szereplőit is segíti, egy–egy prémium autó tulajdonosa biztonsággal adhatja bérbe éppen nem használatos luxus járművét az oldalon regisztrálóknak. A bérbeadók ingyen használhatják a site-ot, képet feltéve, szabad időpontot és persze kauciót meghatározva hirdethetik meg járműveiket.
Közösségi ajándék
Ha tényleg valami szépet és hasznosat szeretnénk ajándékozni, gyűjthetünk hozzá még több barátot.
A SocialGift egy nagyon egyszerűen használható szolgáltatás, amely nem megszokott ötleteket kínál ajándékként az ünnepeltnek. Ezen ötletek közül választhatnak a barátok, szavazással dönthetik el, hogy mi legyen a nászajándék, vagy melyik meglepetést kapja a szülinapos. Innen pedig már úgy működik, mint akár a Facebook, egy csoportot alkotva jelezhetik a barátok, mennyivel szállnak be, kommentelhetnek, vagy online követhetik, mennyi pénz gyűlt már össze. Amikor a teljes ár megvan, a SocialGift egyenesen az ünnepeltnek szállítja a meglepetést szépen becsomagolva. A hűségprogramban pedig a gyakori ajándékozók maguk is kaphatnak különböző cuccokat.
Könyv pizzával
A klasszikus könyvesbolt már a kihalás szélén áll, de íme egy ötlet, ami megmentheti!
Egy spanyol könyvkiadó, az ES Ediciones a briliáns ötlet gazdája: nemrég nyitottak Madridban egy éttermet La Pizzateca néven, ami valójában egy könyvesbolt és egy pizzéria kombinációja. Lassan a könyvvásárlás is teljesen online tevékenység lesz, de az evés sosem lesz az, így ők tuti elkerülik a csődöt… Az utca neve inspirálta a “menú de las letras”-t, vagyis egy szelet pizzát és egy könyvet mindössze öt euróért. Persze a pizza friss, szezonális hozzávalókkal készül, megvannak a klasszikusok, mint a négysajtos, vagy a margherita, és ínyencségeket is lehet kérni feltétnek, mint a tök, vagy a pancetta… Hozzá pedig feltörekvő írók nem túl drága, angol vagy spanyol nyelvű művei közül lehet választani.
Papírtakarékos cipősdoboz
Egy kis piros táska erdőket menthet és még bármire használhatod!
A Puma hosszas gondolkodás után kitalálta a legtakarékosabb cipősdobozt, a doboz nélküli csomagolást. A kartonból készült dobozok helyett csupán egy papírkeretbe és egy Clever Little Bag nevet viselő vászontáskába kerülnek a lábbelik. A Clever Little Bagnek köszönhetően egy év alatt rengetegeg spórolnak a csomagoláson, az éves papírfelhasználásuk 8500 tonnával, a vízfelhasználásuk 1 millió literrel csökken, míg energiából 20 millió megajoule-lal fogyasztanak majd kevesebbet. A kis piros táska újrahasznosításban is remekel, használhatjuk bevásárlásra, ültethetünk bele virágot, de valójában bármit tárolhatunk benne. A Puma honlapjára ötleteket, fotókat lehet feltölteni, mire használják a kis piros táskát a büszke Puma tulajdonosok.
Pop-up konténerből ruhát vásárolni
A H&M pop-up boltocskában árulja speciális nyári kollekcióját a víz megmentése jegyében.
A H&M 9 éve működik együtt a WaterAid szervezettel, s eddig minden évben egy új, csak erre az alkalomra tervezett bikinit dobtak piacra, idén azonban már egy egész nyári strandruha kollekciót, melynek bevételéből 25%-ot fordítanak a vizek tisztán tartására, megóvására. A H&M és a WaterAid célja, hogy tiszta vizet és egészségügyi berendezéseket biztosítson a szegény fejlődő országokban, ehhez az évek folyamán több millió fontot gyűjtöttek már. Ötletes módja ez annak, hogy az ember bizonyítsa nagylelkűségét, vásárlásával segítsen más embereken.
Idén az egész ruhakollekció mellett egy újabb ötlettel rukkoltak elő: két napig a holland tengerparton egy hajókonténerből kialakított boltban lehetett vásárolni. A könnyű nyári ruhák, a fürdőruhák és a strandon viselhető kiegészítők a víz jegyében természetesen kék szín különböző árnyalataiban készültek.
A nap férfi-ajánlata
A Nagy Ő televíziós műsor mintájára jött létre a francia társkereső website, egyelőre csak férfiak számára.
Nehéz az eligazodás a társkeresőknek a randi weboldalak és telefonos lehetőségek rengetegében. Egy francia site, az eDealduJour most azzal próbál javítani a szingli férfiak esélyein, hogy minden napra egy bizonyos jelentkezőt emel ki, és „futtat” az oldalon. A vállalkozás szlogenje: „minden nap egy új esély, hogy megtaláld a szerelmet”. A kiemelt ajánlatokként feltüntetett napi pasik képekkel, videókkal és önéletrajzzal jelentkezhetnek be a honlapra, ahonnan bármelyik hölgy ingyenesen kiválaszthatja a hozzáillő partnert. Ugyan a kiemelt, bővített ajánlatok csak 24 órán át érhetők el, azok a nők, akik nem tudnak egy nap alatt dönteni a férfiak személyéről, később is utánanézhetnek a fiatalemberek adatlapjainak. A site női változata is készülőben van.
Közösségi rendelés
Február óta bárki rendelhet és fizethet egy bárban a Facebook-on keresztül, és még csak ott sem kell lennie.
A német székhelyű frinXX egy olyan weboldal, amely lehetővé teszi bárkinek, hogy meghívja a barátait egy körre úgy, hogy közben akár a világ másik pontján tartózkodik. A nagyvonalú barátnak csak annyit kell tennie, hogy bejelentkezik a frinXX oldalára, vagy annak Facebook applikációjára, és jelezni, hogy mennyiért szeretne ételt vagy italt rendelni. Ezután PayPal-en, iPayment-en, vagy Click&Buy-on keresztül rendezheti a számlát, amelyért cserébe egy kódot kap. Később csak ezt a kódot kell a felszolgálóval egyeztetni, és a bárban tartózkodó ismerősök annyit fogyasztanak, amennyi a keretbe belefér.
Taggelj, keress!
Egy taggelő szolgáltatás, amely még bevételt is hozhat a felhasználónak.
Új színt vihet a márkák és termékek reklámozásának forgatagába az EmmaActive site-ja. Az oldalon keresztül, ingyenes regisztráció után bárki megcímkézheti a képeken látható márkákat, termékeket, szolgáltatásokat, csatolva hozzájuk a megfelelő URL-t, elérhetőséget. Ezek a címek rendszerint egy olyan oldalra mutatnak, amelyeken a fogyasztó nemcsak megnézheti, hanem meg is vásárolja az adott cikket. Ha a regisztrált felhasználó feliratkozik a fizetős EmmaActive taggelők közé, akkor minden egyes klikkelés után pénzjutalmat is kap. Az EmmaActive egy teljesen újszerű népszerűsítési módot vezet be, amely bárki számára elérhető, és minden résztvevő számára hasznot hoz.
Facebook-kocka
A közösségi média apró darabjai az online világból az offline-ba költöznek, és egyedi alakot öltenek.
A Facebook ugyan mindenkinek lehetővé teszi, hogy megossza élményeit, gondolatait és fotóit barátaival, ismerőseivel, de hogyan lehet azt elérni, hogy feltöltött fotóink idővel ne merüljenek a feledés homályába. A The Resin Man (A gyanta-ember) erre kínál egy nagyon ötletes megoldást: úgynevezett Facebook-kockákat készít a legkedvesebb fotókból, ezzel menekítve ki őket a digitális súlytalanságból. A fotókat nyírfából kivágott kockákra applikálják, majd a kockákat epoxy-gyantával vonják be, így téve az emlékeket tapinthatóvá és hosszú távon élvezhetővé. A The Resin Man ezzel a kezdeményezésével offline kapcsolódási lehetőséget is szeretne biztosítani a Facebook közösségén belül, hiszen a kis kockákat az ismerősök akár cserélgethetik is egymás között, gyűjthetik azokat, illetve személyre szabott ajándéknak is kiválóan alkalmasak.
Visszapillantó film
A hordozható DVD lejátszók és mp4-ek világában újdonságot hozhat visszapillantó tükör-monitor.
Bár vezetés közben senkinek sem ajánljuk, mégis nagyon jól jöhet a visszapillantó tükörre rögzíthető berendezés, amely filmek és audiofile-ok lejátszására alkalmas . A készülék SD kártyák és USB pendrive-ok olvasására is alkalmas. A hangminőség is garantált, ugyanis az üres rádiófrekvenciákra kapcsolódva, az utastér hangfalain keresztül élvezhető a betáplált hang- és képanyag. A 18 cm átmérőjű képernyő pedig a hátsó ülésen ülő utasoknak is minőségi szórakozást nyújt.
Kutyásítás
Milyen kutya lennél, ha… ?
Egy olasz reklámügynökség a Lowe Pirella Fronzoni jóvoltából bárki megtudhatja, milyen is lenne, ha kutyabőrbe bújna. A „Petize Yourself”, azaz „Kutyásítsd magad!” egy olyan weboldal, melyen keresztül könnyedén megalkothatjuk kutya-énünket. Az eljárás nagyon egyszerű: a site-ra fel kell tölteni egy fényképet magunkról, és szinte azonnal hozzájuthatunk kutyásított önmagunkhoz (pontosabban ember-kutya hibrid önmagunkhoz). Ha pedig már magunkról elkészültek a kutya-képek, jöhetnek a barátok, így senki nem érzi magát kutyául. A kutyásításnak az igazi célja, hogy felhívja a figyelmet az otthontalan kedvencekre, akiket az oldalon keresztül akár támogatni is lehet.
Sorsjáték
Amikor a világ sorsa szenvedélyes játékosok kezébe kerül.
A „Világ sorsa” (Fate of the World) egy megdöbbentő stratégiai játék, amelynek középpontjában, ahogy a neve is mutatja, a Föld jövője áll. A játék számos szcenáriót felsorakoztat, melyek alapját az elmúlt 200 év tudományos felfedezései adják. A játékosoknak az a feladatuk, hogy a lehető legjobb, leghosszabb és legfenntarthatóbb sors felé irányítsák az emberiséget a kimerülőben lévő energiaforrások, a klímaváltozás, a túlszaporulat és az ezzel arányosan növekvő élelmiszerkereslet korszakában.
Online nosztalgia turkáló
Prémium divatmárkák nosztalgikus darabjai szállnak virtuális versenybe a fogyasztók kegyeiért.
A Chic and You Shall Find online ruhabolt azokat a takarékosságra törekvő fogyasztókat célozza meg, akik a válság ellenére sem szívesen mondanak le a luxus divatmárkákról. Olyan használt – egyebek mellett Dior, Chanel, Givenchy, Prada, stb. - ruhák és kiegészítők százait vonultatja fel a honlap, melyek újkorukban dollár ezreket, tízezreket értek, ma pedig akár 45-50 dollárért elvihetők. Az oldalt a Vogue magazin volt divatszerkesztője, Brenna Egan indította el, és a honlap tanúsága szerint nagy keletje van a felsorakoztatott nosztalgikus daraboknak, hiszen jelentős részük már néhány perccel a feltöltésük után elkel. Külön színt ad a daraboknak, hogy mindegyikhez tartozik egy rövid történet, amely ugyan nem valós, de életet visz egy-egy ruhakölteménybe.
friends = money
Bárki megfinanszíroztathatja vállalkozását, csak legyen Facebook vagy Twitter tag.
Az invested.in interaktív platform használatával bárki kapcsolati tőkéjét pénzügyi tőkévé varázsolhatja. A Facebook és Twitter tagok, akiknek kapcsolati hálója kellően szerteágazó, ennek a szociális promiszkuitásnak akár a gyakorlati hasznát is élvezhetik. Az invested.in kis- és nagybefektetőket keres a közösségi oldalakon feltűnő vállalkozásoknak, mint például egy dokumentumfilm leforgatatása, vagy kisebb sörfőző üzem felállítása vagy gyűjtés egy fiatal lánynak, aki szeretne benevezni egy szépségversenyre, de nincs meg a hozzá szükséges anyagi háttere. Adománygyűjtésre is kiválóan alkalmas az új platform.
Tömeg-regény
Új műfajt teremt az új regényíró-kezdeményezés, az interakív regényét.
Már mindenki lemondott róluk, mondván nem akarnak (nem tudnak) olvasni, majd egyszer csak kiderült, hogy nemcsak olvasni, de írni is kiválóan tudnak. Azokról a tinédzserekről beszélünk, akiknek még születésük előtt megjósolták a Gutenberg-galaxis összeomlását, most pedig arra ösztönzik egymást(!), hogy interaktívan alakítsák Cammy, a gimnazista lány történetét. A szeptemberben, könyv formában megjelenő regény címe Loser/Queen (Vesztes/ Királynő), és különlegessége az, hogy hősnőjéhez hasonló korú lányok és fiúk segítségével, szavazás útján alkotta meg az írónő, Jodi Lynn Anderson. Ha pedig ez nem lenne kellően kreatív kihívás, a borító tervezését is ezekre a fiatalokra bízták.
Szex-körkép
Már a szexuális aktivitásunkat is nagydobra verhetjük.
A 21. század az élet-színészek (life-actor) százada. Az élet szinte minden apró mozzanata felvehető és közzétehető az internetnek illetve a közösségi oldalaknak köszönhetően. Az ’I Just Made Love’ (’éppen most szeretkeztem’) elnevezésű site a korábban még tabunak számító szexuális életnek is a zöld utat adott. Bárki, exhibicionizmusának fokától függően, megoszthatja a weboldalon legutóbb véghezvitt testi/ szerelmi hőstettjét. Így mindenki számára nyílt titok lesz, hogy az illető hol, mikor és milyen pozícióban szeretkezett utoljára, és mennyire volt elégedett a légyottal. A regisztrált látogatók egy ikon segítségével még azt is megadhatják, hogy milyen a szexuális érdeklődésük. Az oldalon található aktusszámláló pedig azt mutatja, hogy a világban éppen hányan vették igénybe az ’I Just Made Love’ szolgáltatásait.
Öko-ötletek kerestetnek
Üvegzúzó műalkotást állítottak fel New Yorkban kifejezetten környezettudatos fogyasztóknak.
A Glassphemy egy hatalmas golyóálló üvegből készült konténer, melyet azzal a céllal állítottak fel New Yorkban, hogy új megközelítésbe helyezzék az újrahasznosítást. A Macro Sea ötletadó és megvalósító tervezői nemcsak a környezettudatosság oltárán áldoztak a létesítménnyel, hanem nyíltan a feszültség levezetését is a zászlajukra tűzték, hiszen a törés-zúzás eme biztonságos formájával bárki lenyugtathatja magát. Az energiatakarékosnak is mondható berendezés világítása azzal lép működésbe, hogy az üvegdarabok becsapódnak a Glassphemy-be.
Az alkotók pedig mielőtt még a nagy nyilvánosság előtt is elérhetővé tennék az alkotást, ötleteket várnak a környezetbarát fogyasztóktól, hogy hogyan hasznosítsák újra a rengeteg, felhalmozódó törött üveget és szilánkokat.
Olcsó szállás hason-gondolkodásúaknak
Számítógépes szakembereknek és computer-szerelmeseknek kínál olcsó szálláslehetőséget a Geek House Project Tokióban.
A szállást biztosító projekt a hasonló érdeklődési körű, Tokióban dolgozó számítógépes szakemberek számára biztosít lakhatást és garantáltan jó társaságot. A költséghatékonynak titulált „munkásszállás” szolgáltatásai között tehát nemcsak az ágy és a mellékhelyiségek használata szerepel, hanem egyben közösségteremtő küldetést is betölt. Az olcsó apartmanok mindegyikéhez 2 hálószoba és egy közös nappali/étkező/konyha is tartozik. Ez utóbbi célja, hogy összehozza este a munkából hazaérkező számítógépes agyakat annak reményében, hogy a közös érdeklődési területű „kockafejek” unaloműzés gyanánt egymással beszélgessenek, társas életet éljenek. Egy-egy lakásban akár 4-5-en is kényelmesen elférnek és így megoszlanak a lakásbérlés költségei. Egy apartman bérleti díja havonta 1380 USA dollár, amely fejenként 250 és 350 dollár (HUF 50.000 – 70.000), ami a borsos tokiói lakásárakat figyelembe véve igen jutányos, ja és még a társaság is testreszabott.
Esélyegyenlő "igen"
Az esküvőszervező piac ezúttal teljes mellszélességgel nyit az összeházasodni vágyó meleg párok felé.
Az Equally Wed - azaz egyenlő esélyekkel esküdni örök hűséget - egy olyan online magazin, amely meleg férfiaknak és nőknek, biszexuális illetve transzszexuális irányultságú embereknek ad inspirációt, trendötleteket, hogyan tervezzék meg eljegyzésüket, esküvőjüket vagy éppen mézes heteiket.
Az Equally Wed számtalan egybekelési lehetőséget, megoldást kínál az azonos nemű pároknak, mindezeket példákkal is alátámasztva. Újságcikkeken és egy fotógalérián keresztül mindenki megismerheti milyen is lehet egy igazi GLBT (gay-lesbian-bisexual-transgender) esküvő. Eljegyzési tippekkel is ellátja az érdeklődőket: milyen a tökéletes lány- illetve fiúkérés, mégpedig korábbi megrendelők történeteivel színesítve az ötleteket. Az egynemű párok azt is megtudhatják, mely „melegbarát” esküvőszervező cégeket érdemes választani a nagy nap kivitelezésére, milyen öltözködési trendekből választhatnak a mennyasszonyok illetve a vőlegények, és persze hová érdemes nászútra utazni az egybekelést követően.
Az Equally Wed egy negyedévente frissülő honlap, amelynek egyes rovatait heti rendszerességgel újítják meg a szerkesztők.
Az összekovácsoló jégkrém-forradalom
A jégkrémek krémje, ez is lehetne a szlogenje annak az új brit jégkrém márkának, amely nemcsak ízeivel hívta fel magára a figyelmet, hanem a köré épülő mozgalommal is.
Ez a prémium jégkrém a „The Icecreamists”, vagy nyersfordításban: A Jégkrémisták. Több mint egy ízletes termék – olvasható az oldalukon - egy olyan liberális szellemiségű mozgalom, akik a jégkrémevést használják tiltakozásul a társadalmi és politikai visszásságok ellen. Fagyos költeményeiket olyan nevekkel illetik, mint „Sex Pistol”, „God save the cream”, „Obamarama” stb.
„A világjárványok, háborúk, globális olvadás és korrupt parlamenti képviselők korában, miben lehet még igazán hinni? A „The Icecreamists” reményt és vigaszt nyújt egy vészterhes gazdaságtól sújtott megtépázott társadalomban. Hitet ad a tiszta, friss jégkrém gyógyító erejével, mely kényezteti a lelket és enyhíti a szorongásainkat. A „The Icecreamists” közösségi, politikai és spirituális, melynek ereje mindenkihez elér, és összehozza az embereket fajra, színre és meggyőződésre való tekintet nélkül.” – írja a honlapjuk.
A „Jégkrémisták” mozgalma a „jégkrémizmus” (icecreamism), mely nyíltan vállalja, hogy széttöredezett, gyűlölködő társadalmunkban a fagylalt is lehet összetartó erő.