
|
- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2016/10
A FOGYASZTÓ TÖKÉLETESÍTÉSE
A fogyasztó tökélesítése a márkák egyik új törekvése. A kezdeményezések célja, hogy a fogyasztó jobban megértse a márkatulajdonos céljait, fejlesztéseit és magát a márkát, mit miért tesz, hogyan tud még jobb lenni és ennek érdekében milyen fejlesztések, lépések szükségesek részéről. Így a márka a fogyasztókat ínyenccé, akár szakértővé neveli ki a különböző marketing eszköztárba is beillő módszerekkel, mint workshopok, mesterkurzusok, nyitott irodák, és különböző márkaélmények a márkaboltokban.
A fogyasztónál is látszódik egy törekvés, miszerint az adott területről jobbat, többet szeretne tudni és ezt a piacot, területet a szemében egy márka képviseli, legyen szó kávéról, bicikliről, túraruházatról vagy pénzügyi termékről. A fogyasztó tudni akarja, hogyan zajlik a termék gyártása, honnan származnak az alapanyagok, hogyan tudja még jobban, még kifinomultabban élvezni és értékelni az adott márka által nyújtott élményt, helyzetet. A fogyasztó szakértővé szeretne válni, amihez leginkább az általa nagyra becsült, hitelesnek tartott márka tud hozzájárulni. Mindezeken túl egy olyan közösségbe kerül akár az online, de leginkább az offline térben, ahol jól érzi magát, izgalmas és kihívásokkal teli feladatok elé állítják az új tudást szomjazó társaival együtt. Fontos a közvetlen találkozás, tapintható élmény jelen esetben.
Ma már a tudás státus-értéket jelent, az anyagi javak tulajdonlásának értékét is felülmúlhatja, hiszen a munkaerőpiacon is láthatjuk, hogy a kreatív gondolkodás, a számos területről hozott tudás bevonása előnyt és státusszimbólumot jelenthet. Számos lehetőség áll rendelkezésre, hogy jobb, szakértőbb, tökéletesebb ember – vagy, ahogy mi hívjuk, ’okosember’ legyen a fogyasztó, hiszen különböző okoseszközök állíthatók a tökéletesség szolgálatába, de a márkák által nyújtott szaktudás is ide sorolható, ami csak egyszeri és csak fogyasztóinak átadandó, le nem másolható.

A Nespresso kávébolt Kávé Ismereti Kurzust tartott vásárlóinak a kávé eredetéről, a kávékóstolási mechanizmusokról, illetve arról, hogyan kell értékelni a kávé íz- és aromavariációit. Mindezek mellett megtanította, hogyan kell élvezni a kávé készítését és fogyasztását. Az eseményen limitált számú fogyasztó vehetett részt.
Hogyan legyünk tökéletes AirBnB házigazdák? Erre ad választ az angol lakberendezési cég, a John Lewis, mely kimondottan szobát kiadó magánszemélyeknek tart belsőépítészeti mesterkurzust arról, hogy hogyan és mivel rendezzék be a szobát a hozzá látogató, főleg külföldi turisták részére. Részletes képzést kapnak a megfelelő matrac minőségéről, az angol zászló színeivel motívumként használható lakberendezési tárgyakról. Természetesen kezdőcsomagot is lehet az áruháztól rendelni, ami minden elemet - kivéve a matracot - tartalmaz. Ezzel a szállásadó is garantált magas értékelést kaphat a minőségről, ami további vendégeket generálhat.
A Magnum Dipping (Mártogatós) bár nyáron nyílt New York City-ben a SoHoban, ahol is a fogyasztók igazi ínyencekké válhatnak, hiszen az alap pálcikás jégkrémet többféle bevonat közül választva variálhatják, majd 30 féle prémium összetevőkből álló ízesítéssel is megédesíthetik vagy fűszerezhetik, mint a himalájai só vagy az ehető arany forgács. Az elkészült professzionális jégkrémről nagyszerű fotót is készíthetnek a résztvevők. A bár sajnos csak augusztusig volt nyitva.

A Dulux festékmárka Amazing Space (vagyis lélegzetelállító terek) címmel belsőépítészeti, design konzultációs szolgáltatást kínál a weboldalán keresztül. A fogyasztónak egy rövid kérdőívet kell kitöltenie a szobával kapcsolatosan, illetve az anyagi keretről kell nyilatkoznia. Meg tud osztani különböző előzetes elképzeléseket, meglévő példák alapján a Pinteresten keresztül. Mindezek után egy 30 perces video-konzultációra van lehetősége egy belsőépítésszel, aki különböző kreatív megoldásokat kínál. Két nappal később pedig egy személyre szabott stílustanácsadást kap elektronikus formában, 3D szoba tervvel, hangulat fotókkal, színtanácsokkal és kiegészítőkkel, ami bevásárló listát is tartalmaz. A szolgáltatásnak 75 GBP az ára, de van prémium szolgáltatása is a cégnek.
 |
ÉLELMISZER
3D desszertnyomtató
Készíts designos finomságokat otthonodban!

A német Bocusini márka piacra dobott egy 3D desszert nyomtatót háztartási felhasználásra. A 3D nyomtatóban természetes alapanyagokat és ízeket tartalmazó patronok találhatóak különböző színben, melyek segítségével egyedi szín- és formavilágot lehet létrehozni. A géphez kapcsolódik egy közösségi oldal is, ahol recepteket, design formákat lehet megosztani egymással. Különböző alkalmazások segítségével adott template formákból is lehet választani, vagy egyedi képet, logókat is be lehet tölteni. Most a felhőkarcoló a menő forma, de látunk Einstein mellszobrot vagy gitárt is.
|
 |
DESIGN
Hoteleket nyit a cipőmárka
Designos, minimalista hotel a divatmárkától.

A Camper cipőmárka elsősorban a funky és funkcionális cipőiről híres, illetve izgalmas boltbelsőiről. Most a cég szélesebbre tárta lehetőségeit és márkáját, hotelt nyitott Berlinben és Barcelonában. A hotel minden kétséget kizáróan trendi és designos: minimalista, de fiatalos, telis tele piros falakkal. Számos divatmárkát láthattunk már hotel formájában, így ma már a Casa Camper Hotelek is idetartoznak.
|
 |
KOMMUNIKÁCIÓ
Mosókapszula klub
Ingyenes kiszállítás, személyre szabott rendelés.

Ma már a nagyobb cégek is „belépnek a klubba”, vagyis olyan brand-klubokat hoznak létre ahol előfizetéses rendszerben kaphatják meg a fogyasztók az általuk rendszeresen használt márkákat, eszközöket, az élelmiszer mellett a borotvát, vagy éppen a mosószerüket. Rendszeres házhozszállítással, személyre szabott rendeléssel kecsegtet a The Tide Wash Club, ahol Tide-mosókapszulákat lehet rendelni a használat alapján ingyenes kiszállítással, akár két-háromhavonta, attól függően, melyik előfizetői csomagot választja a vásárló. Igaz, a Tide Pods az egyik legdrágább mosószer, de a márkamenedzserek abban bíznak, hogy a kényelem és a rendszeres törődés felülírja ezt a tényt.
|
 |
ÉLETSTÍLUS
Felfújható kocsma
Ír kocsma, ott, ahol akarod.
Bárhova kihelyezhető a felfújható Paddy Wagon ír kocsma. Különböző rendezvényeknek ad otthont ez a minden szempontból hangulatos és autentikus felfújható műanyag kocsma, legyen szó esküvőről, céges buliról vagy baráti összejövetelről. A hamísítatlan ír kocsma hangulatot különböző tradicionális ételekkel és italokkal színesítik, valamint rendezvény programokkal.
|

|
EGÉSZSÉG
Molekuláris szenzor az egészség szolgálatában
Azonnali információk a körülöttünk lévő dolgok kémiai összetevőiről.

A SCiO az első molekuláris szenzor, ami egy tenyérben is elfér. Ez a csöppnyi spektrométer azonnali információt tud adni a körülöttünk lévő tárgyak kémiai összetevőiről, melyeket az okostelefonunkra küld. “Letapogatja” az összetevőket, legyen szó növényről, ételről, gyógyszerről, különböző olajokról és műanyagról. Azonnali információ a körülöttünk lévő dolgokról, az egészséges életminőség céljából.
|
Az utazási felszerelésekről egy külön hírlevelet lehetne írni, hiszen nagyon sokféle utazással kapcsolatos okos eszköz létezik ma már, mellyel megkönnyíthető a tájékozódás, a biztonságosság. Ilyen például az EasyJet által bemutatott okoscipő (link: http://www.origo.hu/utazas/hirek/20160513-okoscipot-dob-piacra-az-easyjet.html), mely gyaloglás közben segíti a tájékozódást, a látványosságok felfedezését egy beépített szenzorral és a vele összeköttetésben álló okostelefonos alkalmazással. Nyomon követhetjük a bőröndünket a reptéri transzferek esetében az Eviate segítségével (link: http://www.eviate.com/). A bőröndre helyezhető e-címke összeköttetésben van az okostelefonnal és látható, hogy éppen hol a bőröndünk. Okos megoldás, ám nem kell okos telefon a 40 alapvető ikont ábrázoló pólóhoz (link: https://iconspeak.world/ ), mely olyan távoli országokban jelent segítséget, ahol nem beszélnek a helyi nyelveken kívül mást. Csak rámutatunk az ikonokra és meg tudjuk magunkat értetni.
|
|