Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2012/5

Turbógyerek

Azok a gyerekek, akiket szüleik folyamatosan képeznek, okosítanak. Régebben ez azt jelentette, hogy a gyerek állandóan valamilyen különórán volt, iskola után annyiféle edzésre, külön kurzusra kellett járnia, hogy gyereknek lenni már nem igazán maradt ideje.
Magyarországon egyedül a Polgár lányok apukája vitte végig azt a nevelési tervet, amivel aztán sikeresen zsenit nevelt lányaiból. Ő a speciális képességfejlesztésre helyezte a súlyt és állította, hogy azok a gyerekek hatalmas előnnyel indulnak kortársaikkal szemben, akiket tudatosan nevelnek szüleik, és akik ingergazdag környezetben nőnek fel.
A világ változásával eljött az az idő is, hogy a gyereknek nem kell feltétlenül egy iskolapadban vagy különórán ülnie ahhoz, hogy „turbósodjon”. Bár lassan alapkövetemény, hogy a gyerek minél több mindenhez konyítson, és mindezt elég fiatalon tegye. Hiszen be kell jutni valahogy az óvodába is, az általános iskolai előkészítő sem újdonság sok szülő számára, a gimnáziumi felvételiről nem is beszélve. Ám mivel a mai gyerekekhez már más út vezet, más eszközöket kell megragadni, hogy tudást plántáljunk beléjük, ezért a továbbiakban olyan játékokat, eszközöket mutatunk be, melyekkel erőltetés nélkül lehet elérni a célt.

 

2011 januárjában jelent meg az Egyesült Államokban Amy Chua „A tigrisanya csatadala" (Battle Hymn of the Tiger Mother) című könyve, amely egy csapásra népszerű lett, és heves vitát kavart a keleti és a nyugati nevelés koncepciója közötti különbségekről, az átfedésekről. Chua állítja, hogy vasszigorral kell nevelni a gyereket, maximális elvárásokkal. Szó sem lehet pizsamapartiról vagy más gyerekekkel szervezett közös játékokról, semmi tévé, semmi számítógépes játék, viszont végkimerülésig tanulás és órákig tartó zongora-, illetve hegedűgyakorlás. A módszernek meg is lett a gyümölcse: nagyobbik lányát felvették a Yale és a Harvard Egyetemre is. Chua állítja, az, hogy ő ma sikeres jogászpropfesszor, azt anyja következetes és szigorú nevelésének közönheti, és a barátokkal való játék helyett nagyonis megéri matematikát tanulni.  

A Chalkable az egyik legjobb oktatási platform a világhálón. Egy tökéletes online iskola, órarenddel, katalógussal, valódi tanárokkal, valódi leckékkel, feleletekkel, vizsgákkal, jegyekkel. Csak éppen nem a klasszikus iskolai formális oktatással, hanem olyan eszközöket, a webet használva, amely új lehetőségeket nyit az oktatásban. A történelem, matematika, biológia (stb.) órákra bejelentkezni kényelmesen, otthonról is lehet, e-mailben lehet kommunikálni a tanárral, a tanulótársakkal, a feladatokat fel lehet tölteni. A tanár fizetsége pedig pontosan annyi, amennyibe az adott kurzus web alkalmazása kerül egy felhasználónak.

A Trash Chaos leginkább az Y-generáció gyermekkorának kedvenc játékára, a Nintendón játszott SuperMarióra emlékeztet, ahol egyre nehezebb szinteket kell teljesíteni a kis játékfigurával. A Yogome tulajdonképpen egy olyan oktató-nevelő szoftver, amely szórakozás közben fejleszti a gyereket, hiszen ebben a játékban a pályákat úgy lehet teljesíteni, ha a pályán heverő szemetet a megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tesszük az érintőképernyő segítségével. Nagyon gyorsan kell dönteni aról, hogy melyik szemét hova való, hiszen a teljesített szintek után nehezebbek jönnek, ahol több szemét jelenik meg, és többféle hulladékgyűjtő. Így tanulnak a gyerekek az ökológiáról oly módon, hogy nem az is tudatosul bennük, és a mindennapokban is gondolkodás nélkül használják majd a szelektív kukákat.

 

A Chobani joghurtgyártó bevezette a kifejezetten gyerekeknek való görög joghurtját, a Chobani Champions-ot többféle ízben. A funkcionális ételek, mint például ez a joghurt, olyan plusz adalékot tartalmaznak, amelyek az egészség megőrzésére rendeltettek, így számos vitamint, probiotikumot tartalmaznak. Az új termékkel kapcsolatos kampányban, a Champify-ban olyan vicces játékok, iPhone-alkalmazások találhatók, amelyekben a gyerekek bajnokok lehetnek olyan kategóriákban, mint nagy képzelőerejű, bátor, aktív, vagy törődő. Medált is begyűjthetnek érte, ami a joghurt csomagolásán található, melyeket az augmented reality segítségével 3D-ben is megnézhetnek.

 

Gyermekeinknek már más fogalma lesz az újrahasznosításról is… a Wikado játszótér például nem egy megszokott játszótér, bár teljesen megszokott játékokból áll. A rotterdami Kinderparadijs Meidoorn alapítvány idei építészeti, pontosabban játszótér revitalizációs pályázatán lett győztes ez a terv. A teret egy már nem használatos szélturbina testéből és lapátaiból építették, azokat illesztették úgy egymáshoz, hogy maga a tér bejárható rajtuk keresztül, mint egy útvesztő, a tornyok nyílásaiból csúzda nyílik, közöttük pedig háló feszül, amiben ugrálni lehet.

 

A Robotic Blocks egy olyan játék, ami a logikai képességeket fejleszti, de elég egyedi módon. Maga a játék egy teherautó, amire különböző részeket, plusz modulokat lehet tenni, amivel a szerkezet különböző mozgásokat hajt végre. A lényeg, hogy ahogy a gyermek összerakja a játékautót, az úgy hajtja végre a kapott utasításokat, az ő kis saját robotja lesz, képes előrefelé menni, vagy 90 fokos fordulatot tenni. A Robotic Blocks jó eszköz arra, hogy egészen kicsi korban fejlessze a logikai gondolkodást és a problémamegoldást.

 

A Scholastic könyvkiadó ebook-ot és okostelefonos alkalmazást készített Storia névvel. Öt ebook ingyen letölthető, de több mint ezer különböző könyv vásárolható meg. Lehet keresni közöttük iskolai osztály, olvasási szint szerint, és persze ár szerint is, 2-8 dollárért találunk itt könyveket. Sok könyv büszkélkedhet gazdag médiatartalommal, van hozzájuk netes kulcsszókeresés, puzzle, szótártámogatás, így a gyerekek utána tudnak nézni mindennek, amit esetleg nem értenek. A szülők ellenőrizni tudják, hogy halad a gyermekük a könyveken keresztül, amiket letöltött, látják, hogy mennyi időt töltöttek olvasással és mik azok az új szavak, amiket még nem ismertek. Ez a bétaverziós Storia klubtag tanárok és szülők számára érhető el egyelőre, míg a publikus verzió idén ősszel jelenik meg.

 

A MiniMonos egy új-zélandi öko témájú virtuális közösség, egy olyan online játék, amiben a gyerekek majom avatarokkal építik és őrzik a saját kis háztájukat, szigetüket. Megtanulják, hogy ha nem tisztítják ki a vizet az öbölben, nem tudnak halat fogni és bizony éhezik majd az avataruk, vagy ha nem hasznosítják újra a szemetet, akkor mocskos marad a házuk környéke. A cél, hogy a gyerekek a való életben is pozitívan álljanak a környezeti problémákhoz, a megoldást segítsék, a fenntarthatóság, a közösség és az adományozás ne legyenek új fogalmak számukra. Aki tag szeretne lenni a közösségben, tagdíjat is fizet, ami legalább egy indiai kisgyermeket friss iható vízhez juttat.

 

Hogy a gyermekeket is energiatudatossá neveljük, megjelent Tio, a villanykapcsoló szellem, aki egyre pirosabb és haragosabb, minél tovább égve marad a lámpa a szobában. Így az energia „jelen” lesz a lakásban, arcot kap azzal, hogy a gyerek látja, mennyi energia fogy és az az energia hova tűnik el, mert a kapcsolóhoz tartozó webes alkalmazás megmutatja, hogy érinti mindez a környezetet, illetve azt, hogy a spórolás hogyan érinti őt magát. S nyomon is lehet követni a ház villanyhasználatát, így válik egyre tudatosabbá az energiafogyasztás.

 

Végül jöjjön egy tökéletes ellenpélda, amikor a gyerek nem „kényszerből” lesz ügyes és kreatív: a Caine’s Arcade egy olyan kis boltocska, amit egy 9 éves los angeles-i kisfiú talált ki és épített meg kartondobozokból, melyek édesapja autószerelő üzletében halmozódtak fel. A játékokra 1 dollárért lehet két jegyet vásárolni, vagy FunPass-t 2 dollárért, ami 500 menetre szól. A DIY játékok közt leginkább kosárpályák, labdajátékok vannak. Caine-nek egyetlen vásárlója sem volt addig, míg nem Nirvan Mullick megjelent és annyira lenyűgözte a gyerkőc, hogy azonnal hirdetett egy Facebook eseményt, egy flashmobot, hogy meglepjék Caine-t egy olyan bulival, ahol már nem csupán egy vásárló lesz jelen. Nirvan egy kisfilmet készített Caine játékboltjáról, ami vírusként terjedt el a neten, ötmillióan nézték meg és nagyon nagy pozitívumként kiemelhető, hogy már 170 000 dollár is összegyűlt Caine tandíjára.

 


 

ÉLELMISZER

Ehető tapéta

Kis finomság a liftben.

A Jaffa Cakes valójában egy ehető lift egy londoni cég irodaházában. Vagy inkább nyalható. Tulajdonképpen ehető tapétával dekorálták, 1325 darab süti található a falakon. A cél az volt, hogy a dolgozók valamiféle örömforráshoz jussanak munkába menet.  


 

DESIGN

 Heineken pop-up klub

Irány a jövő klubja, ahol minden szögletes és persze zöld.

A Heineken pop-up nightclub-ja a Salone del Mobile eseményen debütált. A holland sörgyártó 19 külföldi designer tanulóval közösen hozta létre a helyet, akik előzőleg már megnyertek egy design versenyt saját elképzeléseikkel. A klub maga futurisztikus hangulatú, a bejárat valójában egy tükrökkel kirakott labirintus, a falak üres sörösüvegekből állnak. Míg a fogyasztó a sörére vár, különböző interaktív játékokkal szórakozhat az asztalnál. Minden forma és szín a Heineken világát idézi. 


 

KOMMUNIKÁCIÓ

Vállfa-like

Vállfába épített Like-számláló segít a vásárlói döntésben. 

A brazil C&A ügyes próbálkozása példa arra, hogyan igyekeznek az offline kereskedelmet az online közösségi médiával összhangba hozni. Az üzletlánc vállfáiba épített egy „Like- számlálót”, így vásárlóik azonnal visszajelzéseket kaphatnak a szociális hálóról, melyik ruha mutat jobban, melyiket szeretik többen. A vállfába épített számláló a márka Facebook oldalára kiposztolt ruhákra adott Like-okat számolja és jeleníti meg a valós üzletben. 

 

 

ÉLETSTÍLUS

A technika illata

Hogy friss MacBook illat vegye körül a vásárlót.

Az ausztrál Greatest Hits művészcsoport megalkotta a MacBook illatot. Az Air Aroma a felhasznált ragasztóból, műanyagokból, papírokból, csomagolásokból és a frissen megmunkált alumíniumelemekből vett illatmintákból állt össze. A kifogástalan MacBook illatot Franciaországban készítik el. A "szagot" a májusi  melbourni West Space kiállításon fogják majd folyamatosan a levegőbe permetezni, mint egy légfrissítőt. A parfüm személyes használatra nem lesz rendelhető.

 

EGÉSZSÉG

Energiát termelő asztal

Feltöltjük a telefonunkat egy találkozó alatt.

A belga WeWatt cég olyan asztalokat hozott forgalomba, amelyek ülőkéje alatt pedálok találhatóak, amelyek hajtásával elektromos áramot tud termelni a rajta ülő, így csupán az asztalnál ülve, akár egy találkozó során saját erejével képes feltölteni a telefonját, vagy más elektronikus eszközöket. A felhasználó előtt egy LED monitor mutatja mennyi energiát termelt az adott időben. Egy WeBike asztal ára 13 000 dollár, de bérelni is lehet. A cég így energiaspórolására és a dolgozók egészségére is különösen figyel.

 
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.
  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat