Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2012/1

Egy kis boldogság

Egy kis boldogságra mindenkinek szüksége van… Különben hogyan is tudnánk elviselni a válság okozta rosszkedvet, a gazdasági mélypont miatt kialakult feszültséget? Jár egy kis jutalom, egy kézzel fogható, kis szeletnyi boldogság, hogy túléljük a nehézségeket, hiszen fel lehet fogni az életet könnyedebben is, hinni a nüansznyi boldogságmorzsák erejében.

2012-ben a Megfogható élvezet fogyasztói trend ezekre az okos megoldásokra hívja fel a figyelmet, melyet a fogyasztók csoportjai generálnak, vagy a márkatulajdonosok kínálnak. Alapvető dolgok okozhatnak örömet, mint például az étel, az étkezés, hiszen ha valami finomat eszünk, a hatás azonnali és teljes. S ha valójában nem is fogyasztjuk el azt az adott ételt, akkor elégtételt okoz az is, ha a szakáccsal együtt főzünk (elméletben) a televízióban valami egzotikus ételt, vagy olvassuk a gasztroblogger bejegyzéseit, miközben valójában fizikailag még mindig otthon ülünk kedvenc fotelunkban. Rosszkedv ellen maguk a cégek is megpróbálnak tenni, kedvezni az embereknek, hátha eme gesztusukat lojalitással értékeli a fogyasztó, de legalábbis a jövőben, ha túl leszünk a nehéz éveken, emlékezetünkben úgy fog élni a termék vagy a márka, mint ami a borús időkben is kitartott mellettünk, örömteli pillanatokat szerzett.

 

Egyre többen próbálnak megoldást keresni a borús hangulat ellen, amire persze rájátszik a maja-naptár által 2012. december 21-ére jövendölt világvége. Ezt lovagolja meg a STUDIOIN designstúdió, akik a partnereiknek karácsonyra egy palack Apokalipszis-borral kedveskedtek, viccet csinálva a 2012-es jóslatból. A címkén találhatunk 14 lehetséges variációt arra, hogyan lesz vége a világnak, mindezt ötletes és egyáltalán nem is rémisztő ábrával illusztrálva. Na és persze a szlogen: Boldog Utolsó Új Évet!, vidám, pink színnel jelenik meg az üvegen.

És ha ez megrémisztett volna minket, itt van a Bombay Sapphire életmentő szettje, amit bárhova magunkkal tudunk vinni, és bármikor előkaphatjuk a jókedvre derítő nedűt. A bártáskát a 19. századi London ihlette, a táska maga is olyan, mint amilyet a múlt században hordtak az orvosok. Benne csupa olyan eszköz található, amelyek segítségével kitűnő koktélok készíthetőek: bárkanál, törőfa, hámozókés, citromnyomó, szűrő, shaker és pohár természetesen. Így egy kis luxushoz juthatunk, cseppnyi örömet csempészve a szürke hétköznapokba.

 

Hihetetlen módon egy magyar optimista projekt is megvalósult az elmúlt két hétben tweetpositive címmel. Az optimista emberek Twitteren küldhették el pozitív üzeneteiket, majd ezekből a budapesti Dózsa György út 84/a. szám alatti helység kirakatában fénybogarak születtek. Az interaktív installáció révén a járókelők is magukévá tehették a gondolatokat, a mozgásérzékelő szenzorok segítségével a fénybogarakat meg lehetett ragadni és máris olvashatóvá vált az üzenet. Az akció január 6-ig tartott és az üzenetek általában szeretetről, szerelemről, barátságról szóltak, annak ellenére, hogy mi magyarok arról vagyunk híresek, hogy mindig csak panaszkodunk.

Az év legborúsabb napja általában egy januári hétfőre esik, a szakértők Blue Monday-nak nevezik a jelenséget, amikor a legdepressziósabbak az emberek. De ha a Bunnycides naptárunkra nézünk, talán máris jobb kedvünk lesz! Az öngyilkos nyúl képregénye nem annyira friss, 2003-ban született a figura Andy Riley tollából, a nyuszi, aki különböző elképesztően groteszk módon követ el öngyilkosságot minden egyes képkockában. Hát most a könyv-, a naptárforma után itt van az iPhone alkalmazás is, a Bunnycides, ahol már nem képregényben, hanem kisfilmekben, sokkal életszerűbben végez magával a mi kedves nyuszink. Ez a sajátságos fekete humor önkéntelenül is mosolyt csal az arcunkra, bármilyen rossz kedvünk is van!

 

A Maxwell House nevű kávézólánc 2011 nyarán ingyen kávét szolgált fel a betérő vendégeknek Optimista Kávézó nevű üzletükben Torontóban. A város szívében elhelyezkedő kávézó része a „Főzz egy jót” kampányuknak, melyet TV-reklámok és közösségi média is támogat. Ingyen kávét, térítésmentesen használható internetet, a kutyáknak sütit kínáltak. A kampány célja az volt, hogy a kanadaiakat kissé boldogabbá tegyék, erősítsék pozitív életszemléletüket. Jelenleg mindenféle jókedvre derítő videót, képet, üzenetet lehet feltölteni a honlapjukra, hogyha az ember megáll egy pillanatnyi szünetre, azt valami jó gondolattal, pozitív üzenettel töltse meg.

 

Természetesen nem hagyhatjuk ki a jókedvcsinálók köréből az elektronikus eszközöket sem, először is itt van a Happy Apps, vagyis azok a boldog alkalmazások, amelyeket iPhone-ra, vagy iPad-re letöltve, tudományos eszközökkel befolyásolhatjuk hangulatunkat. Van benne például fényterápiás szett, amely koncentrált fényt bocsát ki, így hat az agy melatonin termelésére, de található még a csomagban színterápia is, amely a testtel összehangolva rezonál, így nyugtatva azt, de hasznos még „jó alváshoz ajánlott” alkalmazás, mely az este és a hajnal fényeit és hangjait adja vissza, így segíti a szervezet természetes pihenését.

 

A dán Moodagent cég a Spotify zeneszolgáltatóval közösen hozta létre azt az alkalmazást, amellyel hangulatunkra szabhatjuk a zenehallgatásunkat. Négy különböző hangulatra indexálja a playlisteket: érzékiség, gyengédség, boldogság, és düh. Egy virtuális érzelmi mérővel beállíthatjuk, hogy milyen zenét szeretnénk hallgatni a Spotify segítségével, még azt is meghatározhatjuk, hogy milyen tempójú dalok szóljanak. Ezeket a playlisteket természetesen eltárolja az iPhone, bármikor újrahallgathatjuk őket.

 

És ha már az ételt hangsúlyoztuk az örömök elérésében, itt egy remek példa a McDonald’s-tól, a McTV bevezetése. A program nyilván a lokális eseményekhez idomul, hírek, filmek, de leginkább reklámok mennek az éttermekben elhelyezett hatalmas tévéken. A gyorsétteremlánc így kerül közel fogyasztóihoz, amíg náluk esznek, se unatkozzanak, és holnap is visszatérjenek, hiszen ebéd közben is remekül szórakoznak.


 

ÉLELMISZER

Darth Vader hamburgere

A sötét szendvics is a tiéd lehet.

A Quick gyorsétteremlánc Franciországban úgy adózik tisztelettel a Csillagok háborúja – Baljós Árnyak filmjének 3D-s megjelenése iránt, hogy bevezették a Star Wars menüt. Olyan, mint a szokásos szendvics természetesen, van benne sajt, hús, no és a legfontosabb, hogy benne van az ERŐ! Választhatunk Jedi burger, a Sith burger és a Dark Vader burger között, utóbbi persze fekete, mint a Sötét Nagyúr, de nincs ok az aggodalomra, csak ételfesték!


 

DESIGN

Billentyűzetet automatából

Kisebb munkahelyi balesetek ellenére is folytatódhat a munka.

A Logitech egereket, billentyűzeteket és hasonló kiegészítőket kínáló automatákat vezetett be amerikai irodáiban, amelyek alapvetően szükségesek a számítógépes munkához. Az automaták hatékonyak, mert azonnal megoldják az alkalmazott problémáját, nem kell külön igényelni új eszközt, nem kell hosszas procedúrával beszerezni, ráadásul egyszerre látni a kínálatot, mindenki olyan eszközt választ, amely legjobban megfelel ízlésének, igényeinek. Taiwanban és Svájcban is bekerülnek az automaták a Logitech telephelyeire.


 

KOMMUNIKÁCIÓ

SMS nyomtatva

Szívünknek kedves üzeneteket megőrizhetjük papíron is. 

Ez a speciális Blackbox SMS nyomtató egy hordozható készülék, amelyet kábellel összekötve a telefonnal bármilyen hosszúságú üzenetváltást, chatelést ki tudunk nyomtatni azonnal. Természetesen környezetbarát papír és tinta való a készülékbe, hiszen bármennyire is online világban élünk, egy szívhez szóló SMS-t jobban el lehet olvasni újra és újra print formában, mint folyton előkeresni a telefonban.

 

 

ÉLETSTÍLUS

Tökéletes randihely az IKEA

Az idősebbek is találhatnak párt maguknak.

Minden kedden és csütörtökön az IKEA kerítőt játszik a 45-65 évesek körében. A régi kínai hagyomány szerint a feleség társadalmi életének a férj halálával tulajdonképpen megszűnik. E hagyomány ellen dolgozik az IKEA, hiszen az idősebbeknek is szükségük van a szerelemre, a barátságra. Természetesen ingyen kávét és vásárlásukból 20% kedvezményt biztosítanak számukra ezeken a napokon, valamint egy kordonnal elkerített külön biztosított részt a kávézóban, hogy ne zavarják őket. 

 

EGÉSZSÉG

Szondázás telefonnal

Mielőtt autóba ülsz, csekkold le, józan vagy-e eléggé!

Nem kellett sokáig várni arra, hogy legyen egy olyan alkalmazás, amely segít eldöntenünk, mennyire vagyunk részegek, pontosabban józanok vagyunk-e még annyira, hogy autót vezessünk. A Breathaleyes nevű applikáció a szem mozgásának szkennelése során meg tudja becsülni, mennyi a vér alkoholszázaléka, mindössze 10 másodperc alatt. Az applikáció alkalmazásának egyik fontos hátránya, hogy kell hozzá minimum egy józan ember, aki egyenesen tudja tartani a kamerát…

 
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.
  • © 2019 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat