Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2016/7

A CSOMAGOLÁS ÚJ TRENDJEI

Ma már a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a csomagolásban is új lehetőségek mutatkoznak. A biomimetika (természetben fellelhető megoldások átültetése a műszaki tudományba) és az okosanyagok forradalmasították a csomagolást, új anyagokat alkalmazhatunk, mint például a grafént, ami keményebb a gyémántnál, jobb elektromos vezető a réznél, és rugalmasabb a guminál. Számos kísérlet folyik ezen anyag hasznosítására többek között a textiliparban, főleg az okos megoldásokkal való összekapcsolásában, például az intelligens ruházatok, vagy a védőruházatok esetében. A nanotechnikai innovációk segítségével új utak nyílnak a szállítás, tárolás és az újrahasznosítás terén, remélve, hogy így nagyobb esélyünk lesz a jobb minőségű élelmiszerekre, a környezetünk megóvására és a fogyasztói transzparenciára. Hírlevelünkben számos új irányvonalat ismertetünk a teljesség igénye nélkül, ezek mind anyaghasználat, mind a technológiai integrálás, vagy éppen új fogyasztói igények megjelenésére válaszoló innovációk formájában jelennek meg. 

Az ökodesign jelentősége egyre nagyobb, ami egyben a környezet iránti tisztelet kifejezése, a tudatosság felé elmozdulás jele és az eladhatóság reménye is, mindez okos és esztétikus megoldásokba „csomagolva”. Minimum elvárás az újrahasznosítás ezen a fronton, a legkívánatosabb pedig a teljes felhasználás, az eltüntetés a fogyasztás során. 

ehető csomagolású joghurt

WifiFoodsÚttörőnek számít a WikiFoods angol cég megoldása, mely ehető csomagolást kínál elsősorban fagyik, joghurtok, juice-ok gyártói számára. Kis golyóformákban kínálják a szőlő bőréhez hasonló ehető csomagolást, melyet a Stonyfield angol tejtermékgyártó már alkalmazott sikeresen a bio joghurtjai esetében, Joghurt Gyöngyök néven. Kiskanál sem kell hozzá, megfelelő kiszerelésben hozzáférhető és újszerű is. 

Az átalakíthatóság, vagyis a csomagolás más területen való hasznosítása egy új irány a csomagolásfejlesztésben. Célja, hogy a csomagolás ne csak egyszeri funkciót kapjon, vagyis a tárolást, hanem terjesszük ki új területekre. Lehet szó a termékhez kapcsolódó funkcióról, amikor a termék fogyasztásánál is ’segít’ a csomagolás, vagy egy merőben más területen is hasznosíthatóvá válik, kapcsolódva a célcsoport igényeihez.

csomagolásból bútor

JoolzA Joolz ismert babakocsi gyártó cég bevezette az újrahasznosítható csomagolását Positive Design néven. A babakocsi kartonjaiból lehet gyerekbútorokat (kisszéket, lámpaernyőt, polcokat), játékokat, tárgyakat készíteni. A gyártó szabásmintákkal segíti a szülőket, és nyitottak bármilyen más ötletre is.

 

 

 

Az interaktív csomagolás egy újabb fantasztikus lehetőség a fogyasztóval való kommunikációra, a termékekről széleskörű információ továbbadására, a transzparencia iránti igény kielégítésére, nem beszélve a kereskedők számára nyújtott előnyökről, akik a logisztika, raktározás területén számos variációban tudják hasznosítani. A legtöbb fogyasztó felháborodik a címkéken alkalmazott kisbetűs szövegektől, ám a gyártóknak adatközlési kötelezettségeik is vannak, és a célcsoportok speciális igényeit is figyelembe kell venniük (pl. az idősek olvasási nehézségei vagy éppen a Braille írás használata). Ezen problémák megoldásában a digitálisan leolvasható információk segítenek, amiket már a fogyasztó is szívesen olvas. Olyan megoldásokat lehet alkalmazni, mint az illatos matrica, 2D barcode, QR és AR kódok, RFID kódok.

beszélő palack

Thin Film ElectronicsA Thin Film Electronics norvég cég egy olyan NFC technológián alapuló rendszert dolgozott ki, mely információt ad (elsősorban palackozott termékek, pl. alkoholok esetében) a palackozás időpontjáról, de számos egyedi információt is tud a termékről egy okostelefon kapcsolat segítségével. A cég újdonsága, hogy ez a technológia a jövőben a borok alumínium fóliájába (kapszulájába) lesz beépítve.

         Oreo Colorfill kampány

OreoA felnőtt színezők egyre népszerűbbek, és ezt a trendet lovagolja meg az Oreo márka is, ami lehetővé tette, hogy egy önálló weboldalon digitálisan kiszínezzük a csomagolást, majd azt a webshopon keresztül megrendeljük. De akár fekete-fehér csomagolás is megrendelhető, amit aztán otthon lehet kiszínezni. A személyre szabható és interaktív csomagolás egyik remek kampánypéldája ez.

A mobilitás iránti igény olyan határozott elvárás a mai piacokon, hogy számos új megoldás kifejlesztésére inspirálja a gyártókat. Szükség van a gyors hozzáférésre, a bárhol, bármikor való fogyasztás lehetőségére, az egyszemélyes porciók lehetőségére. Lehetőleg mindeközben a csomagolás legyen praktikus is, sőt, illeszkedjen az életstílusunkhoz.

biciklisek fast food-ja

McBikeMcDonald’s élen jár a csomagolásfejlesztésben, például rájöttek arra, hogy nem érdemes kihagyni a vásárlói körből a bicikliseket sem. Kifejlesztették hát kimondottan bicikliseknek a McBike csomagolást, amivel az üdítő, krumpli, hamburger elfér egy kormányra akasztható dobozban és így könnyen hordhatóvá válik elvitel esetén.

 

 

 

ÉLELMISZER

Az otthoni főzés motiválása

Te válaszd ki a receptet, mi házhoz szállítjuk a hozzávalókat.

InstacartAz Instacart egy népszerű bevásárló szolgáltatás, ami a bevásárlólistáról egy órán belül házhoz szállíttatja a kívánt élelmiszereket. Most egy újabb szolgáltatással bővítették palettájukat összekapcsolódva a Food Network nevű weboldallal, ahol több százezer receptet, főzéssel kapcsolatos tv-műsort, show-t lehet találni. Az oldalon kiválasztott recept hozzávalóit a rendszerbelépéssel hozzá lehet adni az Instacart bevásárló listájához, így azonnal megérkeznek a hozzávalók is. Ezzel az összefogással az otthoni főzést szeretnék támogatni, ösztönözni.  

 

DESIGN

DIY bambusz bicikli 5 óra alatt

Saját építésű kerékpár, a vevő ízlése szerint.

DIY kerékpár

Ma már exkluzív bicikliépítő csomagot is lehet rendelni, mely garantálja, hogy 5 óra alatt a saját építésű bicikli elkészül. A csomag tartalmazza az anyagokat és a szerelőkészletet is. A bicikli olyanra formálható, amilyenre a tulajdonosa szeretné: városi bicikli, vagy mountain bike, háromkerekű vagy gyerekbicikli. Számos megoldás létezik erre az egyedi, DIY kerékpárra.


 

KOMMUNIKÁCIÓ

Offline játék kiterjesztett valóság elemekkel

Egyszerű, de szórakoztató időtöltés utazás közben.

Headmade

Low-tech, ám mégis a kiterjesztett valóság játéka az az offline játék, mely minden eleme az online játékokból ismert. Amszterdamban a villamos ablakára ragasztanak egy nyitott szájú krokodilt, ami utazás közben bekapja az embereket. Az utazó számolhatja, hogy hány gyalogost kapott be a krokodilja, majd az eredményt megoszthatja bármely közösségi oldalon a #GVBeestje hashtagg-gel. Két matrica szükséges, egy krokodil és egy magyarázó szöveget tartalmazó táblácska. 

 

ÉLETSTÍLUS

Perc alapú hotelszoba foglalás San Franciscoban

Néhány órás feltöltődés igényes hotelekben.

RechargeA Recharge applikáció segítségével lehet kiválasztani, hogy mely hotelek vannak a közelben, amik perc alapon kínálnak szobákat, természetesen igényesen, magas színvonalon. Olyan embereknek találták ki ezt a jól működő szolgáltatást, akik feltöltődni szeretnének néhány órára: egy zuhany, egy kis alvás, felkészülni egy prezentációra. 67 cent vagy 40 USD az ára ennek a szolgáltatásnak. 

 

EGÉSZSÉG

Naptejcsúszda a bőr egészségének védelméért

A gyerekeket célozza meg a Nivea.

Naptejcsúszda

A Nivea mindig is élen járt a napvédelemben. Most rájöttek arra, hogyan lehet a gyerekeket SPF 50+ naptejjel a legjobban megvédeni a naptól úgy, hogy közben még jól is szórakoznak. A szülők dolgát megkönnyítve kialakították a Nivea Naptejcsúszdát, melyet a tengerparton állítottak fel és csúszás közben a gyerekek átcsúsznak egy naptej-permet kapun, így garantált óránként 100 gyereknek a védelem és a jókedv. 

 

Az utazási felszerelésekről egy külön hírlevelet lehetne írni, hiszen nagyon sokféle utazással kapcsolatos okos eszköz létezik ma már, mellyel megkönnyíthető a tájékozódás, a biztonságosság. Ilyen például az EasyJet által bemutatott okoscipő (link: http://www.origo.hu/utazas/hirek/20160513-okoscipot-dob-piacra-az-easyjet.html), mely gyaloglás közben segíti a tájékozódást, a látványosságok felfedezését egy beépített szenzorral és a vele összeköttetésben álló okostelefonos alkalmazással. Nyomon követhetjük a bőröndünket a reptéri transzferek esetében az Eviate segítségével (link: http://www.eviate.com/). A bőröndre helyezhető e-címke összeköttetésben van az okostelefonnal és látható, hogy éppen hol a bőröndünk. Okos megoldás, ám nem kell okos telefon a 40 alapvető ikont ábrázoló pólóhoz (link: https://iconspeak.world/ ), mely olyan távoli országokban jelent segítséget, ahol nem beszélnek a helyi nyelveken kívül mást. Csak rámutatunk az ikonokra és meg tudjuk magunkat értetni. 

  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat