- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
Hírlevél | 2015/6
NAPFÉNY
A nyárról a legtöbb embernek a hőség és a napsütés jut eszébe. Hírlevelünkben olyan ötleteket, termékfejlesztéseket és kommunikációs megoldásokat hoztunk, amik a napfényhez, nyárhoz kapcsolódnak, ám itt most nem a napenergia széles körű hasznosításáról lesz szó. Megvizsgáljuk, azokat a lehetséges marketingmegoldásokat, amelyek a mindenki számára elérhető napfényről szólnak, beépítve annak sajátosságait, mindennaposságát, valamint olyan hívószavakat, mint az UV védelem, a gondoskodás, az egészség, a jótékonykodás, a kedvezmények, a kampányok, a szabadság, a család.
A bőrrák elleni harcot, a bőrvédelmet sok cég helyezte az idei évben fókuszba, hogy tanítsák, megvédjék az embereket a káros sugaraktól és akár kedvezményekben is részesítsék őket a megfelelő napsugárzás esetén. Számos kreatív formája lehetséges az edukációnak, a figyelemfelhívásnak a minden korosztályt érintő problémával kapcsolatosan, annak érdekében, hogy az emberek tudatosabban, megfelelő védelemmel tartózkodjanak nyáron a szabadban.
A mindennapos napfürdőzés kétélű élvezet, egyik oldalról veszélyforrás, hiszen a túlzott napozás bőrrák okozója lehet, másik oldalról jótékony hatással bír a szervezetre pl. D-vitamin formájában, mely nemcsak a csontok erősítését támogatja, de a szív- és érrendszeri betegségekben is segít és a depresszió egyik kezelője. A megfelelő mennyiségű napozási arányt éppen ezért nehéz eltalálni. Erre a problémára (insightra) építettek a hordható technikai kütyük kitalálói is, amelyek lehetővé teszik a jótékony napfény mérését.
A SunFriend egy izgalmas színvilágú és vízálló karkötő, ami választ ad arra a kérdésre, hogy mennyit szabad napozni, mikor nem túl késő abbahagyni, mikor elég a szervezetünknek. A kütyü segítségével beállíthatjuk a napérzékenységünket egy 11-es skálán, és villogással jelzi az érzékelő, ha elegendő napfényt kapott szervezetünk. A kütyü egyedisége, hogy a napból nyerhető D-vitamin dózist is méri, valamint az UV sugárzás mértékét is.
A June egy trendi karkötő, mely kimondottan a hölgyeknek szól, és amelyet a nap okozta öregedés megelőzésére pozícionálták. A June bluetooth-szal kapcsolódó karkötő, ami a hordozója napfénynek való kitettségét méri egy hozzá kapcsolódó mobilalkalmazás segítségével. A June karkötő tulajdonosa valós időben mérheti a „napadagját”, az UV szintet, és figyelmeztet a naptej használatra is. Három színben elérhető a szilikon alapú karkötő, melyet a francia Netatmo technológiai cég fejlesztett ki.
A Zealios bőrápoló termékcsalád napfény által aktivizálódó kedvezményes kupont vezetett be a kanadai piacon. A cég arra helyezi a súlyt, hogy a megfelelő mennyiségű napfény a szervezet energiaellátását támogassa. A kupon 50%-os kedvezményt biztosít a Sun Barrier naptej termékcsalád megvásárlásához. Azonban a kedvezmény eléréséhez le kell tölteni egy mobil applikációt, amely méri a napfény intenzitását a mobiltelefon fényérzékelője segítségével. Ahogyan elég napfényt kap a telefon, letölthetővé válik az 50%-os vásárlási kupon.
A koreai Emart hipermarket egy 3D-s QR kód szobrot helyezett el Szöul belvárosában. A kódot az árnyék vetülete alapján csak dél és egy óra között lehetséges leolvasni a mobiltelefonokban megtalálható QR kód szkenner segítségével. Azok a vásárlók, akik ebben az időszakban sikeresen leolvassák a kódot, kedvezményekben részesülnek, ha vásárolnak ebben a csendesebb időszakban. A kupon a cég weblapjára irányít, ahol 12 US dollárnyi kedvezményt kap a vásárló, ha azonnal vásárol is a mobiltelefonján keresztül. A vásárolt terméket az áruház házhoz is szállítja.
Spanyolországban 18 hőmérsékletérzékelő ital automatát helyezett üzembe a Coca Cola tulajdonában lévő Limon&Nada limonádé márka. Az árazása azonban a hőmérséklettől függ: egy doboz ára 25 Celsius fok alatt 2 euró, amennyiben a hőmérséklet eléri a 26-29°C-os tartományt, akkor már csak 1,4 euró, sőt ha 30°C felett van a hőmérséklet, akkor már csak 1 euró.
Peruban ingyenes wifi alkalmazást fejlesztettek ki a tengerparton fürdőző, napozó embereknek. Ám a wifi-hez való csatlakozás csakis árnyékban lehetséges, ezzel is felhívják a napozók figyelmét a bőrrák veszélyére és a megelőzés módjára. Az Árnyék Wifi Rendszert a perui Rákellenes Liga fejlesztette ki. Egy magas kék épülettömböt is emeltek a strandra. Az internetelérés csak az építmény adta árnyékban lehetséges, tehát ha az árnyék elmozdul, azt az internethasználónak is követnie kell. Közel 250 fő tud egyszerre a wifi hálózatra csatlakozni és akár adakozni is a Liga javára.
 |
ÉLELMISZER
Joghurt ízű víz
Frissítő újdonság Japánban.
Az ízesített ásványvízpiac Japánban növekszik, ezért is vezetett be a Suntory egy újdonságot, mégpedig a joghurt ízesítésű vizet dobták piacra. A joghurthoz hasonló karakterisztikáit az erjedő tejsavóból nyeri, amit vízzel hígítanak fel. A termék neve Yogurina, ettől azt várják, hogy a fogyasztók számára még könnyebben érthetőek lesznek a termék előnyei, leginkább a finom joghurtos íze. Egy kb. fél literes palack (515 ml) 280 forintnak megfelelő jenbe kerül.
|
 |
DESIGN
Ruha-térkép
Térképből készítenek ruhákat és kiegészítőket.
Rachel Binx tervező specialitása a térkép alapú ruhák és kiegészítők gyártása. A weboldalán, amit Monochōme-nak neveznek, lépésenként lehet a rendelést leadni: első körben ki kell választania a vásárlónak a földrajzi elhelyezkedését (vagy amilyen helyet szeretne látni a ruhán), majd a térkép típusát kell eldöntenie, valamint azt, hogy milyen ruhát, kiegészítőt szeretne a választott térképpel. A különböző darabok 35 és 85 dollár között elérhetőek.
|
 |
KOMMUNIKÁCIÓ
Reakciók mérése karkötővel
Újdonság a teniszmeccsen.
A Jaguar egy olyan online kampányba (#FeelWimbledon) kezdett, aminek során a wimbledoni teniszmeccsek nézőinek viselkedését vizsgálta. Egyes nézők speciális karkötőt kaptak, ami mérte a szívverést, a stadionon belüli mozgást és elhelyezkedést. A karkötőben található szenzorok a hangok erősségét is mérték. A kampánnyal azt mutatták be, hogy a mérkőzések bizonyos momentumai milyen reakciókat váltanak ki a közönségből.
|
 |
ÉLETSTÍLUS
Eszközök bérlése fotózáshoz
A megosztás jegyében.
A Lumoid egy amerikai fotós eszközökkel és kiegészítőkkel foglalkozó cég, ahol már bérelni is lehet az eszközöket. A bérlők minden egyes bérlésért pontokat gyűjtenek – a pontokat később levásárolhatják, de ebben az esetben már mindenképp vásárolniuk kell (tehát nem bérelniük). A cég olyan szolgáltatást is nyújt, amivel a felhasználók otthonukban próbálhatnak legfeljebb öt terméket 20 US dollárért.
|

|
EGÉSZSÉG
Okospelenka
A gyermek egészségéért.
A Pixie Scientific olyan okospelenkát készített, amely segíti a szülők dolgát, hiszen érzékeli, ha valami nincs rendben a gyermekkel. A rajta található QR kódot beszkennelve folyamatosan nyomon követhetjük gyermekünk egészségi állapotát, és az orvosnak is továbbíthatjuk az adatokat, ezzel megelőzve a komolyabb problémák, betegségek kialakulását.
|