Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

könyvek

 

Törőcsik Mária (2017): Self-marketing. Személy és marketing kapcsolatok. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2017. 295. p. ISBN: 978 963 454 148 6

Azoknak ajánlom a könyvemet, akik tudni akarják, milyen szálak szövődtek mára a személyek és a marketing között, és látni akarják a kapcsolódások működését.

Egyre gyakrabban érzékeljük a személyekre irányuló profi marketingmunkát, tapasztaljuk ennek erejét. Ezért tárgyalom a személymenedzselést; az arcpiacot, ami a cserélhető teljesítményű emberek piaca; az endorszálást, a híres emberek és márkák együttműködését; az Employer és Employee marketing összefüggéseit; a paraszociális kapcsolatokat, amik egy személy és egy karakter között jönnek létre.

Azoknak is ajánlom a könyvemet, akik döntési helyzetben vannak, vagy éppen egy életszakaszuk mérlegét akarják elkészíteni, amihez segítségnek a marketing gondolati struktúráját kínálom. Azoknak, akik ön-azonosan és hosszú távon akarják értékesebbé tenni magukat.

Tudom, hogy a témafelvetésem megoszthatja az olvasókat, de örülök azoknak, akik érdeklődéssel veszik kézbe a könyvet, abban bízva, hogy inspiráló, vagy akár vitára késztető gondolatokat kapnak.

Törőcsik Mária


konyvek_Selfmarketing

Törőcsik Mária (2011): Fogyasztói magatartás - Insight, trendek, vásárlók. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011. 499. p. ISBN: 978 963 059 158 4

Rendkívül izgalmas folyamatok zajlanak napjainkban a fogyasztással, vásárlással kapcsolatosan, elsősorban azért, mert a mai jelenségek gyökeresen új vásárlói magatartás kialakulást sejtetnek. Három jellemzőjét emelném ki az új jelenségeknek, azok következményeinek, nevezetesen a fogyasztói összekapcsolódásokból is eredő fogyasztói hatalomnövekedést, illetve a válságtanult fogyasztó szkeptikus, kritikus hozzáállását a marketingtörekvések láttán, valamint a „zöld gondolat” terjedését. Mindezeket a kiemelt jellemzőket keretbe fogja az, hogy a ma fogyasztója „ki-beugrál” a virtuális és a reális térben. Ma még szinte beláthatatlan, hogy az egyre táguló virtuális tér, vele együtt az ember virtuális aktivitása hová vezet.
Három nagyobb egységet foglal magában ez a könyv, a trendkutatást, a fogyasztói magatartást, és a vásárlói magatartást. Azért indul a trendkutatással gondolatmenetünk, mert úgy gondolom, hogy a jövő megismerésének módszerei, annak szemlélete és eredményei „csiszolják” az olvasó látásmódját, ennek ismeretében a további fejezetekre is kissé másképpen tekint.
A fogyasztói magatartás tudnivalóinak középpontjában a különféle identitásában megragadható fogyasztó elemzése áll. Fontos látnunk ugyanis, hogy a fogyasztó milyen jellemzőkkel rendelkezik, milyen örömei, gondjai vannak, aminek nyomán kialakuló empátia segítheti a marketingdöntéseket.
A ma fogyasztója mellett, sőt lassan a fogyasztó ember ismeretei előtt kell tudást szereznünk a vásárló emberről. Felértékelődött ugyanis a vásárlási döntéseket végrehajtó személy jelentősége, ugyanis csak az ő pozitív kimenetű cselekvéssorozata eredményezhet forgalmat. Tudnunk kell tehát, hogy mely döntési pontokon és hogyan lehet befolyásolni magatartását, akár márkák, akár üzletek kiválasztása során.
Lehet, hogy a klasszikus fogyasztói magatartással foglalkozó könyvekhez képest témáimmal, de látásmódommal biztosan nem a szokásos utat járom. Szívem szerint óvnám a célkeresztben álló fogyasztót a mind mélyebbre hatoló marketingeszközöktől, de szerencsére alakul a páncélzata, egyre jobban meg tudja védeni magát, összefog másokkal, átlát a mesterkedéseken. Közben persze ezzel a könyvvel is tippeket adok a fogyasztó, a vásárló meggyőzésére, hiszen ez a szakmám. Teszem ezt azért és azzal a céllal, hogy megértsék a profi döntéshozók, empátiával, megértéssel többre mennek, mint erővel. Gondolkodásom középpontjában mindig is az ember, jelen esetben a fogyasztó, a vásárló ember áll, esetlenségével, közel sem tökéletes döntéseivel, komplex életével, amiben az egyes eladni kívánt termékeknek szerény helyük van. Próbálom a magatartásukkal kapcsolatos, a piacokon reagálásra váró új jelenségekre felhívni a figyelmet, akkor is, ha az akár a tévedést is magában hordozza. Nem szórakoztat a tudott dolgok szolgai ismétlése, gondolati kalandra hívom az olvasót.

Törőcsik Mária

Törőcsik Mária ( 2007 ): Vásárlói magatartás. Ember az élmény és a feladat között. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2007. 320. p. ISBN: 978 963 05 8397 8

„Makrancos” vásárlókkal van ugyanis egyre inkább dolgunk, nehezen kiszámíthatók, egyrészt befolyásolhatók, másrészt a legjobb kampányoknak is ellene menők. Miért? Megfejtést én sem tudok, csak néhány elemzendő szempontot tudok felvetni.

Ami talán a legérdekesebb, hogy úgy tűnik, nálunk is kezd néhány vásárlói csoport új típusú keresleti korlátot jelenteni, egyszerűen nem akarnak már többet, állandóan újat venni. Remélhetően a könyvemből is kiderült, hogy mi ezen új jelenségek magyarázata. Azt is látjuk környezetünkben, milyen kétségbeesetten próbálnak a gyártók, kereskedők, szolgáltatók, médiatulajdonosok fokozódó vásárlásokra rávenni bennünket és mi hogyan próbálunk e hatások alól menekülni. Egyre kevésbé elég sablonokkal reagálni az új helyzetre, inkább differenciáltabb és empatikusabb gondolkodásra van szükség a sikeres munkához.

Úgy vélem, annyi minden változott bennünk, körülöttünk, akár csak az elmúlt öt évben, hogy ezeket a változásokat a stabilnak mondható ismeretanyagba be kellett építeni, újragondolva a vásárlások működését, bár nem csak ez a könyv célja. Reményeim szerint „friss szellő” is átlengi az írást, vagyis bekerültek az alapinformációk közé az újdonságok is.

Törőcsik Mária


konyvek_VasarloiMagatartas.jpg

Törőcsik Mária (2006): Fogyasztói magatartástrendek. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006. 359. p. ISBN: 963 05 8330 5

Sokféle motiváció adhat erőt egy könyv megírásához. Jelen könyvemet maga a téma inspirálta, évek óta foglalkoztatott a trendek kérdésköre és az ennek nyomán létrejövő új fogyasztói magatartás.

Aki nyitott szemmel jár, az sorra-rendre tapasztalja az új jelenségeket életünkben, amire főképp az utóbbi tíz év számtalan példát adott. Foglalkoztatja ezért az embereket, hogy miért viselkednek a társaik úgy, ahogyan azt látják, foglalkoztatja a kutatót, a gyakorlati szakembert, hogy miként hat a cselekvésekre az új értékorientáció, mit tesznek a gyártók, kereskedők, szolgáltatók, reklámügynökségek a magatartásmódok megértésével.

Mindezen jelenségek sokszorosan és új dimenziók mentén formálták életünket az elmúlt néhány évben. Feltűnő volt számomra, hogy hogyan alakult át viszonylag gyorsan értékrendszerünk a különféle hatásokra, kíváncsivá tett hogyan tudják elviselni az emberek ezeket a drasztikus változásokat és hogyan bontakoznak ki azok a fogyasztói csoportok, amelyek korábbi időszakokban hazánkban nem voltak.

A trendkutatás azért érdekes és egyben nehéz terület, mert akkor működhet jól, ha a kutató a szakmai tudása mellé olyan érzékenységet is tud párosítani, amivel az újat és a mást, valamint azok viszonylag tartós voltát is ki tudja szűrni. A világban tapasztalható trendek hazai viszonyaink, kultúránk következtében módosulnak, más hatókörűek, sajátos vonásúak lesznek, így ezek újraértelmezését, speciális jegyeinek feltárását is meg kell tennünk.

A trendek az életünk kereteinek változását jelzik, amelyek hatására az életvitel, a prioritások, a döntések is megváltoznak. Figyelmünk középpontjába a fogyasztás, a vásárlás kérdései állnak, pontosabban a fogyasztó és a vásárló ember.

Törőcsik Mária

konyvek_FogyMagatartTrendek.jpg

 

Törőcsik Mária (1996): Ipari marketing. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 238. p. ISBN: 963 18 6920 2

Az ipari marketinggel kapcsolatos mintegy húsz évnyi kutatási ered-ményeimet és tudásomat foglalom össze ebben a munkában. Rendkívül sokat számított a főképp e témakörben pályázott és elnyert ösztöndíjak (Soros Alapítvány, Tempus Program) ideje, ami meg¬győzött arról, hogy érdemes ezt a marketingterületet tovább művelni.

Napjainkban az ipari marketingről írtak már nemcsak elméleti fejtegetések, hanem a gyakorlat által kikényszerített, időszerű gondolkodásmód. Ez a tény nagy örömet okoz annak, aki korábban nem találta elképzeléseinek mindennapi alapját.

Törőcsik Mária


konyvek_IpariMarketing.jpg

Törőcsik Mária – Varsányi Judit (1998): Termékstratégia: Emocionális és racionális megközelítésben. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1998. 206. p. ISBN: 963 18 7641 1

A könyv célja, hogy a magyar piacgazdaság sajátos, több szempontból is ellentmondásos helyzetében működő cégek stratégiai és üzleti érdekeinek szemszögéből, egyenként megszemélyesítve a gyártót, terméket és fogyasztót, a megszokottól meglehetősen eltérő felfogásban járja körül a termékstratégia sarkalatos kérdését. A téma gyújtópontjában azok a döntések, döntéssorozatok állnak, amelyek egy vagy több szempontból is meghatározzák egy-egy termék vagy szolgáltatás piaci kelendőségét, az irántuk megmutatkozó piaci érdeklődés lényegiségét és tartósságát. A tárgyalt témakörök többsége a marketing a cégstratégia, a vásárlói és szervezeti magatartás és vállalat-gazdaságtan egy-egy határterületét fedi le.

Törőcsik Mária


konyvek_TermekStrategia.jpg

Törőcsik Mária (1998): Kereskedelmi marketing. KJK Kiadó, Szekszárd, 1998. 2. kiadás 261. p. ISBN: 963 224 269 6

A kereskedelmi tevékenység dinamikus fejlődésével, a piaci munka feltételeinek nehezedésével egyre növekvő igény az, hogy a kereskedelmi marketing speciális ismeretanyagát összefoglaljuk, segítve ezzel a gyakorlati szakemberek munkáját és hozzájárulva a jövendő szakemberek megfelelő tudással való felvértezéséhez.

Célunk ezzel a munkával az volt, hogy a kereskedelmi marketing sajátos területeiről, döntési szintjeiről áttekintést adjunk annak tudatában, hogy a témakör további elmélyítése is szükséges.

Miután Magyarországon ilyen összefüggéseket tárgyaló tanulmány nem került publikálásra, reméljük, hogy az itt közölt koncepció az ezen a területen dolgozó szakembereket arra ösztönzi, hogy tapasztalataik alapján vitatkozzanak egyes magállapításokkal, vagy kiegészítsenek bizonyos témaköröket.

Törőcsik Mária


konyvek_KereskedelmiMarketing.jpg

Törőcsik Mária (2000): Empatikus marketing. Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 2000. 101. p. ISBN: 963 9197 71 8

Napjainkig nem bukkant fel olyan jelentős marketing irodalom, amely megkérdőjelezte volna a marketing alapvető paradigmáit. Amire kísérletet tesznek, az az, hogy a meglévő tudást rendszerezzék, valamely kulcsszó mentén. ... Ezen tendenciák alól jelen könyv sem kivétel. Ötleteket mutat be, – melyekről esetleg korábban már hallhatott az Olvasó – gondolatokat provokál. Az újdonság a megközelítés egyediségében a szerző folyamatos szkepticizmusában rejlik. Az empátia középpontba állításával érzelmi megközelítés alkalmazásával új gondolkodásmód meghonosítására sarkallhatja az Olvasót.

Törőcsik Mária


konyvek_EmpatikusMarketing.jpg
  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat