
|
- BUDAPEST
- BÉCS
- BELGRÁD
- BUKAREST
- KIJEV
- MOSZKVA
- PRÁGA
- POZSONY
- SZÓFIA
- VARSÓ
- ZÁGRÁB
könyvek
Törőcsik Mária (2017): Self-marketing. Személy és marketing kapcsolatok. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2017. 295. p. ISBN: 978 963 454 148 6
Azoknak ajánlom a könyvemet, akik tudni akarják, milyen szálak szövődtek mára a személyek és a marketing között, és látni akarják a kapcsolódások működését.
Egyre gyakrabban érzékeljük a személyekre irányuló profi marketingmunkát, tapasztaljuk ennek erejét. Ezért tárgyalom a személymenedzselést; az arcpiacot, ami a cserélhető teljesítményű emberek piaca; az endorszálást, a híres emberek és márkák együttműködését; az Employer és Employee marketing összefüggéseit; a paraszociális kapcsolatokat, amik egy személy és egy karakter között jönnek létre.
Azoknak is ajánlom a könyvemet, akik döntési helyzetben vannak, vagy éppen egy életszakaszuk mérlegét akarják elkészíteni, amihez segítségnek a marketing gondolati struktúráját kínálom. Azoknak, akik ön-azonosan és hosszú távon akarják értékesebbé tenni magukat.
Tudom, hogy a témafelvetésem megoszthatja az olvasókat, de örülök azoknak, akik érdeklődéssel veszik kézbe a könyvet, abban bízva, hogy inspiráló, vagy akár vitára késztető gondolatokat kapnak.
Törőcsik Mária
|

|
Törőcsik Mária (2011): Fogyasztói magatartás - Insight, trendek, vásárlók. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011. 499. p. ISBN: 978 963 059 158 4
Rendkívül izgalmas folyamatok zajlanak napjainkban a fogyasztással, vásárlással kapcsolatosan, elsősorban azért, mert a mai jelenségek gyökeresen új vásárlói magatartás kialakulást sejtetnek. Három jellemzőjét emelném ki az új jelenségeknek, azok következményeinek, nevezetesen a fogyasztói összekapcsolódásokból is eredő fogyasztói hatalomnövekedést, illetve a válságtanult fogyasztó szkeptikus, kritikus hozzáállását a marketingtörekvések láttán, valamint a „zöld gondolat” terjedését. Mindezeket a kiemelt jellemzőket keretbe fogja az, hogy a ma fogyasztója „ki-beugrál” a virtuális és a reális térben. Ma még szinte beláthatatlan, hogy az egyre táguló virtuális tér, vele együtt az ember virtuális aktivitása hová vezet. Három nagyobb egységet foglal magában ez a könyv, a trendkutatást, a fogyasztói magatartást, és a vásárlói magatartást. Azért indul a trendkutatással gondolatmenetünk, mert úgy gondolom, hogy a jövő megismerésének módszerei, annak szemlélete és eredményei „csiszolják” az olvasó látásmódját, ennek ismeretében a további fejezetekre is kissé másképpen tekint. A fogyasztói magatartás tudnivalóinak középpontjában a különféle identitásában megragadható fogyasztó elemzése áll. Fontos látnunk ugyanis, hogy a fogyasztó milyen jellemzőkkel rendelkezik, milyen örömei, gondjai vannak, aminek nyomán kialakuló empátia segítheti a marketingdöntéseket. A ma fogyasztója mellett, sőt lassan a fogyasztó ember ismeretei előtt kell tudást szereznünk a vásárló emberről. Felértékelődött ugyanis a vásárlási döntéseket végrehajtó személy jelentősége, ugyanis csak az ő pozitív kimenetű cselekvéssorozata eredményezhet forgalmat. Tudnunk kell tehát, hogy mely döntési pontokon és hogyan lehet befolyásolni magatartását, akár márkák, akár üzletek kiválasztása során. Lehet, hogy a klasszikus fogyasztói magatartással foglalkozó könyvekhez képest témáimmal, de látásmódommal biztosan nem a szokásos utat járom. Szívem szerint óvnám a célkeresztben álló fogyasztót a mind mélyebbre hatoló marketingeszközöktől, de szerencsére alakul a páncélzata, egyre jobban meg tudja védeni magát, összefog másokkal, átlát a mesterkedéseken. Közben persze ezzel a könyvvel is tippeket adok a fogyasztó, a vásárló meggyőzésére, hiszen ez a szakmám. Teszem ezt azért és azzal a céllal, hogy megértsék a profi döntéshozók, empátiával, megértéssel többre mennek, mint erővel. Gondolkodásom középpontjában mindig is az ember, jelen esetben a fogyasztó, a vásárló ember áll, esetlenségével, közel sem tökéletes döntéseivel, komplex életével, amiben az egyes eladni kívánt termékeknek szerény helyük van. Próbálom a magatartásukkal kapcsolatos, a piacokon reagálásra váró új jelenségekre felhívni a figyelmet, akkor is, ha az akár a tévedést is magában hordozza. Nem szórakoztat a tudott dolgok szolgai ismétlése, gondolati kalandra hívom az olvasót.
Törőcsik Mária
|
 |
Törőcsik Mária ( 2007 ): Vásárlói magatartás. Ember az élmény és a feladat között. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2007. 320. p. ISBN: 978 963 05 8397 8
„Makrancos” vásárlókkal van ugyanis egyre inkább dolgunk, nehezen kiszámíthatók, egyrészt befolyásolhatók, másrészt a legjobb kampányoknak is ellene menők. Miért? Megfejtést én sem tudok, csak néhány elemzendő szempontot tudok felvetni.
Ami talán a legérdekesebb, hogy úgy tűnik, nálunk is kezd néhány vásárlói csoport új típusú keresleti korlátot jelenteni, egyszerűen nem akarnak már többet, állandóan újat venni. Remélhetően a könyvemből is kiderült, hogy mi ezen új jelenségek magyarázata. Azt is látjuk környezetünkben, milyen kétségbeesetten próbálnak a gyártók, kereskedők, szolgáltatók, médiatulajdonosok fokozódó vásárlásokra rávenni bennünket és mi hogyan próbálunk e hatások alól menekülni. Egyre kevésbé elég sablonokkal reagálni az új helyzetre, inkább differenciáltabb és empatikusabb gondolkodásra van szükség a sikeres munkához.
Úgy vélem, annyi minden változott bennünk, körülöttünk, akár csak az elmúlt öt évben, hogy ezeket a változásokat a stabilnak mondható ismeretanyagba be kellett építeni, újragondolva a vásárlások működését, bár nem csak ez a könyv célja. Reményeim szerint „friss szellő” is átlengi az írást, vagyis bekerültek az alapinformációk közé az újdonságok is.
Törőcsik Mária
|

|
Törőcsik Mária (2006): Fogyasztói magatartástrendek. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006. 359. p. ISBN: 963 05 8330 5
Sokféle motiváció adhat erőt egy könyv megírásához. Jelen könyvemet maga a téma inspirálta, évek óta foglalkoztatott a trendek kérdésköre és az ennek nyomán létrejövő új fogyasztói magatartás.
Aki nyitott szemmel jár, az sorra-rendre tapasztalja az új jelenségeket életünkben, amire főképp az utóbbi tíz év számtalan példát adott. Foglalkoztatja ezért az embereket, hogy miért viselkednek a társaik úgy, ahogyan azt látják, foglalkoztatja a kutatót, a gyakorlati szakembert, hogy miként hat a cselekvésekre az új értékorientáció, mit tesznek a gyártók, kereskedők, szolgáltatók, reklámügynökségek a magatartásmódok megértésével.
Mindezen jelenségek sokszorosan és új dimenziók mentén formálták életünket az elmúlt néhány évben. Feltűnő volt számomra, hogy hogyan alakult át viszonylag gyorsan értékrendszerünk a különféle hatásokra, kíváncsivá tett hogyan tudják elviselni az emberek ezeket a drasztikus változásokat és hogyan bontakoznak ki azok a fogyasztói csoportok, amelyek korábbi időszakokban hazánkban nem voltak.
A trendkutatás azért érdekes és egyben nehéz terület, mert akkor működhet jól, ha a kutató a szakmai tudása mellé olyan érzékenységet is tud párosítani, amivel az újat és a mást, valamint azok viszonylag tartós voltát is ki tudja szűrni. A világban tapasztalható trendek hazai viszonyaink, kultúránk következtében módosulnak, más hatókörűek, sajátos vonásúak lesznek, így ezek újraértelmezését, speciális jegyeinek feltárását is meg kell tennünk.
A trendek az életünk kereteinek változását jelzik, amelyek hatására az életvitel, a prioritások, a döntések is megváltoznak. Figyelmünk középpontjába a fogyasztás, a vásárlás kérdései állnak, pontosabban a fogyasztó és a vásárló ember.
Törőcsik Mária
|

|
Törőcsik Mária (1996): Ipari marketing. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 238. p. ISBN: 963 18 6920 2
Az ipari marketinggel kapcsolatos mintegy húsz évnyi kutatási ered-ményeimet és tudásomat foglalom össze ebben a munkában. Rendkívül sokat számított a főképp e témakörben pályázott és elnyert ösztöndíjak (Soros Alapítvány, Tempus Program) ideje, ami meg¬győzött arról, hogy érdemes ezt a marketingterületet tovább művelni.
Napjainkban az ipari marketingről írtak már nemcsak elméleti fejtegetések, hanem a gyakorlat által kikényszerített, időszerű gondolkodásmód. Ez a tény nagy örömet okoz annak, aki korábban nem találta elképzeléseinek mindennapi alapját.
Törőcsik Mária
|
 |
Törőcsik Mária – Varsányi Judit (1998): Termékstratégia: Emocionális és racionális megközelítésben. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1998. 206. p. ISBN: 963 18 7641 1
A könyv célja, hogy a magyar piacgazdaság sajátos, több szempontból is ellentmondásos helyzetében működő cégek stratégiai és üzleti érdekeinek szemszögéből, egyenként megszemélyesítve a gyártót, terméket és fogyasztót, a megszokottól meglehetősen eltérő felfogásban járja körül a termékstratégia sarkalatos kérdését. A téma gyújtópontjában azok a döntések, döntéssorozatok állnak, amelyek egy vagy több szempontból is meghatározzák egy-egy termék vagy szolgáltatás piaci kelendőségét, az irántuk megmutatkozó piaci érdeklődés lényegiségét és tartósságát. A tárgyalt témakörök többsége a marketing a cégstratégia, a vásárlói és szervezeti magatartás és vállalat-gazdaságtan egy-egy határterületét fedi le.
Törőcsik Mária
|
 |
Törőcsik Mária (1998): Kereskedelmi marketing. KJK Kiadó, Szekszárd, 1998. 2. kiadás 261. p. ISBN: 963 224 269 6
A kereskedelmi tevékenység dinamikus fejlődésével, a piaci munka feltételeinek nehezedésével egyre növekvő igény az, hogy a kereskedelmi marketing speciális ismeretanyagát összefoglaljuk, segítve ezzel a gyakorlati szakemberek munkáját és hozzájárulva a jövendő szakemberek megfelelő tudással való felvértezéséhez.
Célunk ezzel a munkával az volt, hogy a kereskedelmi marketing sajátos területeiről, döntési szintjeiről áttekintést adjunk annak tudatában, hogy a témakör további elmélyítése is szükséges.
Miután Magyarországon ilyen összefüggéseket tárgyaló tanulmány nem került publikálásra, reméljük, hogy az itt közölt koncepció az ezen a területen dolgozó szakembereket arra ösztönzi, hogy tapasztalataik alapján vitatkozzanak egyes magállapításokkal, vagy kiegészítsenek bizonyos témaköröket.
Törőcsik Mária
|
 |
Törőcsik Mária (2000): Empatikus marketing. Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 2000. 101. p. ISBN: 963 9197 71 8
Napjainkig nem bukkant fel olyan jelentős marketing irodalom, amely megkérdőjelezte volna a marketing alapvető paradigmáit. Amire kísérletet tesznek, az az, hogy a meglévő tudást rendszerezzék, valamely kulcsszó mentén. ... Ezen tendenciák alól jelen könyv sem kivétel. Ötleteket mutat be, – melyekről esetleg korábban már hallhatott az Olvasó – gondolatokat provokál. Az újdonság a megközelítés egyediségében a szerző folyamatos szkepticizmusában rejlik. Az empátia középpontba állításával érzelmi megközelítés alkalmazásával új gondolkodásmód meghonosítására sarkallhatja az Olvasót.
Törőcsik Mária
|
 |
|
|