Trend Inspiráció

BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ »
  • HÍRLEVÉL »
  • BELÉPÉS »
  • KAPCSOLAT »
  • ENGLISH »
  • trendek
    • trendkutatás
    • trendek
      • megatrend
      • trend, ellentrend
      • aktuális trendek
    • trendcsoportok
      • fogyasztói trendcsoportok
      • vásárlói trendcsoportok
  • módszerek
    • marketing inspiráció
      • életstílus
      • generációs kutatás
      • drive alapú kutatás
      • életív marketing
    • insight kutatás
      • fogyasztói insight
      • vásárlói insight
  • referencia
  • publikációk
    • belépés / regisztráció
    • könyvek
    • tanulmányok
    • hírlevél adatbázis
      • Hírlevél | 2018/08
      • Hírlevél | 2018/06
      • Hírlevél | 2017/07
      • Hírlevél | 2017/05
      • Hírlevél | 2017/03
      • Hírlevél | 2017/01
      • Hírlevél | 2016/10
      • Hírlevél | 2016/9
      • Hírlevél | 2016/8
      • Hírlevél | 2016/7
      • Hírlevél | 2016/6
      • Hírlevél | 2016/5
      • Hírlevél | 2016/3
      • Hírlevél | 2016/2
      • Hírlevél | 2016/1
      • Hírlevél | 2015/10
      • Hírlevél | 2015/8
      • Hírlevél | 2015/7
      • Hírlevél | 2015/6
      • Hírlevél | 2015/5
      • Hírlevél | 2015/4
      • Hírlevél | 2015/2
      • Hírlevél | 2014/3
      • Hírlevél | 2015/1
      • Hírlevél | 2014/10
      • Hírlevél | 2014/9
      • Hírlevél | 2014/8
      • Hírlevél | 2014/7
      • Hírlevél | 2014/6
      • Hírlevél | 2014/5
      • Hírlevél | 2014/4
      • Karácsonyi inspiráció
      • Hírlevél | 2014/2
      • Hírlevél | 2013/12
      • Hírlevél | 2013/11
      • Hírlevél | 2013/10
      • Hírlevél | 2013/9
      • Hírlevél | 2013/8
      • Hírlevél | 2013/7
      • Hírlevél | 2013/6
      • Hírlevél | 2013/5
      • Hírlevél | 2010/4
      • Hírlevél | 2013/3
      • Hírlevél | 2013/2
      • Hírlevél | 2013/1
      • Hírlevél | 2012/11
      • Hírlevél | 2012/10
      • Hírlevél | 2012/9
      • Hírlevél | 2012/8
      • Hírlevél | 2012/7
      • Hírlevél | 2012/6
      • Hírlevél | 2012/5
      • Hírlevél | 2012/4
      • Hírlevél | 2012/3
      • Hírlevél | 2012/2
      • Hírlevél | 2012/1
      • Hírlevél | 2011/12
      • Hírlevél | 2011/11
      • Hírlevél | 2011/10
      • Hírlevél | 2011/9
      • Hírlevél | 2011/7-8
      • Hírlevél | 2011/6
      • Hírlevél | 2011/5
      • Hírlevél | 2011/4
      • Hírlevél | 2011/3
      • Hírlevél | 2011/2
      • Hírlevél | 2011/1
      • Hírlevél | 2010/12
      • Hírlevél | 2010/11
      • Hírlevél | 2010/10
      • Hírlevél | 2010/9
      • Hírlevél | 2010/8
      • Hírlevél | 2010/7
      • Hírlevél | 2010/6
      • Hírlevél | 2010/5
      • Hírlevél | 2010/3
    • trendpéldák
      • élelmiszer
      • design
      • kommunikáció
      • életstílus
      • egészség
  • csapat
    • dr. Törőcsik Mária
    • team
  • kapcsolat

Trend Inspiráció a Facebook-on

  • BUDAPEST
  • BÉCS
  • BELGRÁD
  • BUKAREST
  • KIJEV
  • MOSZKVA
  • PRÁGA
  • POZSONY
  • SZÓFIA
  • VARSÓ
  • ZÁGRÁB
  • trendek | 2019

Hírlevél | 2011/11

Csere-bere, avagy hogyan piacozzunk pénz nélkül a 21. században…

A lehetőség, hogy pénz nélkül javakhoz jussunk, nem újkeletű dolog. A kereskedelem e formája, amelynek során termékek, szolgáltatások cserélnek gazdát anyagi ellentételezés, pontosabban pénz nélkül, ősidők óta létezik. Az indok, hogy jelenleg, a 21. században miért kezd „divatossá” válni, eléggé nyilvánvaló. A jelen gazdasági helyzetben nem feltétlen tudjuk pénzzel honorálni egyes munkák elvégzését, némely termékek „megvásárlását”, hanem az „adásvétel” a másik fél számára szükséges munkák vagy termékek átadásával valósul meg. A lényeg az, hogy mindenki jól járjon, minél kevesebb anyagi ráfordítással. Vége a szívességkéréseknek, a szakemberekre való várakozásnak, az igazságtalanul sok pénzért vásárolt dolgok halmozásának. A cél a fogyasztás visszafogása, az otthon körüli teendők elvégzésére a szakiknak kifizetett súlyos ezresek helyett olyan munkák felajánlása, amelyet mi magunk tudunk cserébe megoldani.

A válság következtében majdnem mindenkinek összébb kell kicsit szorítani a nadrágszíjat. A plusz ma már az, hogy nemcsak személyesen cserélhetjük javainkat, képességeinket, hanem online is. Csak a megfelelő weboldalt kell megtalálni…

 

Azt is ki lehet próbálni, hogy hogyan lehet egy napig nem vásárolni semmit: ahogyan évek óta már, idén is lesz Buy Nothing Day, mégpedig november 26-án. Tökéletes méregtelenítés: próbálj meg egy napot eltölteni anélkül, hogy bármire költenél. E nap célja az, hogy felhívja a figyelmet a fogyasztás környezeti és etikai következményeire. A körforgás, amelyben egyre többet termelnek, mivel a fogyasztók egyre többet vásárolnak, valahol megtörhető – ez a kezdeményezés az egyént célozza meg, alulról kezdi a rendszert bontani, s ha egyre többen csatlakoznak, szokássá is válhat a nemvásárlás.

 

Immáron a teljesen felesleges, valójában csak egyszer használatos csomagolás is eltűnik a boltok polcairól! Az in.gredients az első csomagolásmentes, teljesen hulladékmentes élelmiszerbolt az Egyesült Államokban. Ez egy olyan texasi élelmiszerbolt, amely más, mint a többi, felelősséget vállal a környezetért, a közösségért és természetesen az egészséges életmódot támogatja. A bolt vásárlói maguk hozzák be a különféle újra s újra használható, mindig tisztára mosott tárolóikat, amelyeket megtöltenek helyi zöldségekkel, tejtermékekkel, borral, vagy akár tisztítószerekkel. Az üzletben lemérik az üres dobozt, majd lemérik teletöltve is, így a vásárló pontosan azt fizeti ki, amit megvesz, s teszi ezt úgy, hogy nem dob belőle semmit a szemétbe!

 

Véget kell vetni az étel pazarlásának – erre hívja fel a figyelmet az Eat Trash, vagyis Egyél szemetet kampány. Amerikában naponta majd’ 140 millió kiló (!) étel kerül a kukákba, olyan étel, amit még simán el lehetne fogyasztani. A Dive! című filmben mutatják be azokat az embereket, akik abból élnek, amit a szemetesekben összeszednek. És ezalatt nem a rég lejárt szavatosságú, romlott ételeket kell érteni, hanem az egészséges, teljesen ép és ehető élelmiszereket. Trade Joe’s üzlete leginkább elosztóközponthoz hasonlítható, ahonnan továbbviszik a rászorulóknak az így kiválogatott ételcsomagokat. A kezdeményezés lényege, hogy mindenkinek legyen mit ennie, a feleslegessé vált élelmiszert a kuka helyett különböző szervezeteknek, vagy nélkülöző embereknek lehet eljuttatni. A kampánnyal próbálnak hatni a szupermarketekre, éttermekre, hogy kevesebbet pazaroljanak.

Nemcsak anyagi javakhoz lehet hozzájutni vásárlás nélkül, hanem okosodni is lehet, tudással gazdagodni. A Trade School teljesen informális intézmény, ahol a tanulók bármit, CD-t, könyvet, sajtot adhatnak a tanárnak cserébe a bölcsességért – bármit, amire szüksége van, azt az óra meghirdetésekor jelzi, s ennek függvényében tudnak a hallgatók beiratkozni is. És ez az iskola lehet Londonban, Milánóban, vagy valahol az USA-ban – bárki létrehozhat ilyen közösséget, csak egy terem kell hozzá, tanárok, akik tovább szeretnék adni tudásukat és vállalkozó kedvű diákok, akik felesleges javaikkal meg tudják fizetni ezt a tudást. A londoni iskolában például tartottak már többek között rajz– és pilates órát, de volt már kurzus Baudrillard tárgyelméletéről is.

 

A weben már elég sok oldalt találunk, amelyen csereüzleteket kínálnak egymásnak a felhasználók. Számos olyan site létezik, ahol barterben lehet munkát vállalni, vagy éppen elcserélni a megunt tárgyakat, s találni újakat vagy rég vágyottakat. Egy ember megunt darabja egy másiknak jó fogás lehet! A swapsity például egy ilyen különleges platform, amely összeköti a tagokat, akiknek van mit felajánlani, illetve akiknek szüksége van valamire. Rendszeresen rendeznek csere-napokat Torontóban, ahol a felek személyesen is tudnak találkozni. A legutóbbi ilyen napon 2350 dolog cserélt gazdát egyetlen nap alatt.

 

A madridi Desigual üzlet ütős akcióval kezdett az idén: a január 2-ai nyitás napján az első 100 félmeztelen vásárló ingyen kapta meg azokat a ruhákat, amelyeket kiválogatott. Mindezt a hagyományos szezonnyitás előtt 5 nappal tették, így még nagyobb visszhangja volt az akciónak. Persze voltak, akik már éjféltől ott álltak a bolt előtt, hogy mindenképp benne legyenek abban az első 100-ban, aki két ingyen ruhadarabbal távozhatott immár felöltözve, egy alsó- és egy felsőrésszel. Ezt az akciót megismételték nyáron Londonban, Berlinben, Stockholmban és Prágában, a változó éjszakai időjárás ellenére mindenhol nagy sikerrel.

A Holiday című film inspirálta otthoncserélő utazások elég népszerűek lettek az utóbbi években. Költségkímélő megoldás és az otthon melegségét nyújtja a rideg szállodai szobák helyett. Csak a megfelelő bizalom kell ahhoz, hogy befogadjunk idegeneket a lakásunkba, míg mi mások otthonában leszünk ezek az idegenek. A Luxe Home Swap egy fokkal már továbblépett, az itt regisztrálóknak prémiumkategóriás ingatlanokat is kínálnak cserére, abszolút luxus lakásokat, házakat ajánlanak hihetetlen gyönyörű helyszíneken. Ha igényes, szép helyen szeretnénk nyaralni, s cserébe mi is ötcsillagos szállást tudunk kínálni, csak regisztrálni kell az oldalra, s némi éves tagdíj ellenében máris utazhatunk családunkkal egy másik országbeli család otthonába.

A CD-lemez piac erős csökkenése ellen a művészek már rég felvették a harcot, de most megjelent a kereskedő is az egyenletben: ilyen az amerikai Murfie, ami egy online piactér, ahol a valódi korongokat digitálisan letölthető albumokra lehet cserélni. Aki regisztrál az oldalra, valós CD-lemezeit elküldve a Murfie-nek, online shopban „árusíthatja” azokat, vagy cserélheti el más lemezekre. Új szerzeményéhez a vásárló immár digitális formában jut hozzá, mert az eredeti CD-ket a cég tárolja, fontos bizonyítékként arra, hogy a letöltött album teljesen legális. E példa pedig felveti a kérdést, hogy a Murfie követendő példa lehet-e az e-könyvek, vagy a film világában?

Svédországban az IKEA online kezdett árusítani használt bútorokat. Természetesen a hű vásárlók, az IKEA Family Klub tagjai ingyen hirdethettek meg különböző darabokat. Mindezt a környezetért történő felelősségvállalás jegyében: a cél, hogy az IKEA termékek minél tovább hasznosuljanak és a vásárlók számára mind könnyebbé tegyék annak a célnak az elérését, hogy valamivel hozzájárulnak a gazdaságossághoz, a környezet védelméhez. Az akció egyelőre csak a svédeknél érhető el, hírek szerint idő kérdése, hogy más országokban mikor vezetik be ezt a lehetőséget.


 

ÉLELMISZER

Lemosható címkék

Egy kicsit komplikáltabb ám környezetkímélőbb megoldás a gyümölcsön lévő címkék eltávolítására.

A gyümölcsökön található aprócska matrica ezen túl nemcsak díszül szolgál. Az Amron cég találmánya ez a speciális megoldás, amikor vízzel lemossuk a gyümölcsöt, a matrica egyfajta szappanná változik, ami segít az alma tökéletes megtisztításában: eltünteti a baktériumokat, a viaszt és egyéb szennyeződéseket. Természetesen ezek a kis matricák simán is leszedhetőek a gyümölcsről és az ár leolvasásában is segítenek. Az Amron jelenleg árusítja a céget is, 10%-át meg lehet vásárolni ennek a különleges szabadalomnak.


 

DESIGN

A kazetta visszatér

Az iPhone visszarepít a 80-as évekbe!

Az AirCasette alkalmazás a 80-as éveket idézi fel, amikor még a magnókazetták élték fénykorukat, a CD-ről még nem is hallottunk.

Ha telepítjük a 2 dolláros alkalmazást, a telefonunk máris úgy néz ki, mint a régi jó BASF vagy TDK kazettáink, az éppen hallgatott dal címe és előadója kézzel írott betűkkel jelenik meg a kijelzőn. Még válogatás lemezeket is tudunk vele készíteni! A magnószalag pedig élethűen pörög, amíg a zene szól. Az előre- s visszacsévélés is nagyon valóságosnak tűnik, csakúgy, mint régi kazettáinkon, annak ellenére, hogy a hangzás, na az nem olyan, mint húsz évvel ezelőtt!


 

KOMMUNIKÁCIÓ

Kesztyűben okostelefonozni

Ha a hidegben kell az érintőképernyőt használni, arra is van megoldás! 

A MUJI kesztyűgyár azokra is gondolt, akik téli hónapokban, kint a hidegben is akarják használni az okostelefonjukat, vagy az iPad-jüket. Az érintőképernyős kesztyű sajátsága, hogy a hüvelyk- és mutatóujjnál speciális, vezetőképes anyaggal van bevonva, így gördülékenyen használhatóak vele ezek az eszközök, nem sérti fel a kijelzőt, és közben nem fagy le a felhasználó egyetlen ujja sem.

 

 

ÉLETSTÍLUS

Közösségi ajándék

Ha tényleg valami szépet és hasznosat szeretnénk ajándékozni, gyűjthetünk hozzá még több barátot.

A SocialGift egy nagyon egyszerűen használható szolgáltatás, amely nem megszokott ötleteket kínál ajándékként az ünnepeltnek. Ezen ötletek közül választhatnak a barátok, szavazással dönthetik el, hogy mi legyen a nászajándék, vagy melyik meglepetést kapja a szülinapos. Innen pedig már úgy működik, mint akár a Facebook, egy csoportot alkotva jelezhetik a barátok, mennyivel szállnak be, kommentelhetnek, vagy online követhetik, mennyi pénz gyűlt már össze. Amikor a teljes ár megvan, a SocialGift egyenesen az ünnepeltnek szállítja a meglepetést szépen becsomagolva. A hűségprogramban pedig a gyakori ajándékozók maguk is kaphatnak különböző cuccokat. 

 

EGÉSZSÉG

Mellékhatások nélkül

Íme egy cég, amely egyetlen problémára egyetlen megoldást ad! 

A Help Remedies szembemegy a hagyományos gyógyszeriparral: elveti a flancos csomagolást, a gyógyszerben található felesleges összetevőket, a festékkel színezett pirulákat és a nagy dózisokat. Mindig csak egy problémában segítenek: a fejfájásra, vagy az allergiára egyetlen kis fehér kapszulát kínálnak, ami biztosan elmulasztja a fájdalmat, de ha valaki unatkozik, akkor egy speciális csillagszámláló jelenik meg a site-on, amit nyomogatva aztán tuti elüti az ember az időt. Mindezt egy igencsak szellemes honlapon teszik, ahol jól szórakozik az ember azon, hogy mi lehet még probléma az életben, s kérdésére azonnali választ is kap.

 
A túlsúly világméretű problémájának korában egy intelligens mérleg jóvoltából ezentúl mindenki nyomon követheti súlya ingadozásait.
  • © 2023 Trend Inspiráció
  • 7625 Pécs, Kaposvári u. 4.
  • Telefon: +36 72 511 699

  • trendek
  • módszerek
  • referencia
  • publikációk
  • csapat
  • kapcsolat
  • ászf
  • adatvédelmi nyilatkozat